برای ازدواج سعادتمند، از این ویژگی‌ها دست بکشید!

برای ازدواج سعادتمند، از این ویژگی‌ها دست بکشید!

برای داشتن یک ازدواج سعادتمند باید از چهار رفتار اشتباه، اما رایج دست کشید.

کد خبر : ۸۵۰۰۱
بازدید : ۱۳۳۲۳
برای داشتن ازدواج سعادت مند، از این ویژگی‌ها دست بکشید!
فاطمه آهنگری بهانی کارشناس ارشد روانشناسی و مددکار اجتماعی کلانتری ۱۲ چالوس با بیان اینکه ازدواج‌های سعادتمند بر پایه دوستی عمیق است، گفت: متاسفانه بعضی از زوجین برای دوری از رنجش در زندگی از رفتار‌های اشتباه استفاده می‌کنند.

او افزود: استفاده از رفتار‌هایی همچون جنگیدن، فرار، وانمود سازی و تسلیم شدن بین زوجین در مواقع دوری از رنجش، آن‌ها را از زندگی سعادتمند دور می‌کند.

جنگیدن: این موضع گیری بیشتر در مردان دیده می‌شود وقتی گفتگو غیر دوستانه می‌شود، بعضی‌ها راه جنگ را انتخاب می‌کنند و با سردادن این شعار که بهترین دفاع حمله است حالت تدافعی می‌گیرند و در نتیجه با سرزنش و داوری و انتقاد همسر خود را مقصر جلوه می‌دهند. صدایشان بلند می‌شود و حرف‌های خشم آلود می‌زنند، انگیزه اصلی آن‌ها این است که با مرعوب کردن همسر خود به سخنان محبت آمیز برسند و وقتی همسر شکست می‌خورد آن‌ها گمان می‌کنند که برنده شده اند درحالی که ان‌ها بازنده اند.
برای داشتن ازدواج سعادت مند، از این ویژگی‌ها دست بکشید!
فرار: این موضع گیری نیز در مردان بیشتر دیده می‌شود و مردان برای اجتناب از رویارویی ممکن است به غار تنهایی خود پناه ببرند و هرگز از آن خارج نشوند. مانند جنگ سرد آن‌ها از گفتگو خودداری می‌کنند و مسئله‌ای حل نمی‌شود.

این رفتار انفعالی- پرخاشگرانه با سکوت کردن موقتی و بازگشت دوباره برای ادامه گفتگو و حل وفصل مسائل به روشی دوستانه و محبت آمیز تفاوت دارد.

در این موضع گیری زوجین برخلاف کسانی که راه جنگ را انتخاب می‌کنند و مستقیما همسر خود را آزار می‌دهند به طور غیر مستقیم با محروم کردن همسر خود از مهر و محبت اسباب رنجش آنان را فراهم می‌سازند.
وانمودکردن: این موضع گیری بیشتر در زنان دیده می‌شود در این موضع گیری شخص برای اجتناب از آسیب دیدن در جریان رویارویی وانمود می‌کند مسئله‌ای در میان نیست آنان از بیان صادقانه احساسات خود می‌ترسند و سعی دارند که همه چیز خوب به نظر برسد.

مرد‌ها کلماتی مانند خوب، بسیار خوب، اشکالی ندارد را زیاد استفاده می‌کنند، اما این عبارت‌ها برای مردان مفاهیمی کاملا متفاوت را تداعی می‌کند، در نظر مرد خوب است، زیرا به تنهایی از عهده انجام آن بر میایم یا اشکالی ندارد، زیرا می‌دانم چه باید بکنم یا من به آن رسیدگی می‌کنم و به کمکی احتیاج ندارم، اما وقتی زن از این عبارت‌ها استفاده می‌کند می‌تواند نشانه آن باشد که سعی دارد از بروز اختلاف یا مشاجره اجتناب کند زن از خواسته خود می‌گذرد و از خود گذشتگی نشان می‌دهد مبادا که گرفتار تضاد و اختلاف شود.

تسلیم شدن: این موضع گیری نیز بیشتر در زنان دیده می‌شود در اینجا شخص به جای تن دادن به گفتگو تسلیم می‌شود اشتباه را به گردن خود می‌اندازد و می‌پذیرد که همه مشکلات میان او و همسرش ناشی از خود او است.

در کوتاه مدت زن و شوهر ظاهرا یکدیگر را دوست دارند و از رابطه خود حمایت می‌کند، اما در پایان کار احساس از خود بیگانگی می‌کنند.
برای داشتن ازدواج سعادت مند، از این ویژگی‌ها دست بکشید!

برای داشتن یک زندگی سعادتمند چکار کنیم؟

زوجین تمایل دارند یکدیگر را صمیمانه بشناسند آن‌ها به خوبی از علایق ویژگی‌های شخصیتی و امید‌ها و آرزو ها‌ی یکدیگر مطلع هستند و همیشه با احترام با هم برخورد می‌کنند و این علاقه را در هرفرصتی کوتاه بیان می‌کنند.

یکی از دشوارترین کار‌ها در روابط زناشویی کنار آمدن با اختلافات و نقطه نظر‌های متفاوت است، وقتی زن و شوهر با هم توافق نداشته باشند بحث آن‌ها به مشاجره می‌کشد و بعد بی مقدمه جنگ و نزاع شروع می‌شود، ناگهان گفت و گوی دوستانه به پایان می‌رسد و آن‌ها به دلخور کردن یکدیگر، سرزنش کردن، شکایت کردن و شک، روی می‌آورند.

بهتر است زن و شوهر از مشاجره با یکد یگر خودداری کنند و به جای مشاجره درباره نکات منفی و مثبت موضوع گفتگو، برای رسیدن به خواسته‌های خود مذاکره کنند، مشاجره را کنار گذاشته و صادقانه و بی پرده خواسته‌های خود را مطرح کنند.

همه زوج‌ها لزوما با هم اختلاف نظر پیدا می‌کنند توجه داشته باشید بدون درک تفاوت‌های میان خود و همسرمان ممکن است ناخواسته تن به مشاجره‌هایی بدهیم که نه تنها همسر بلکه خود ما را رنج بدهد و به تدریج عشق در زندگی کم رنگ می‌شود.

غالبا وقتی مرد احساس می‌کند که به مبارزه طلبیده می‌شود خود را محق می‌داند و در این شرایط مهر و محبت از صحنه خالی می‌شود، مرد نه می‌داند چه اندازه علاقه خود را از دست داده و نه می‌داند این روش تا چه اندازه همسرش را رنج می‌دهد.

برای داشتن ازدواج سعادت مند، از این ویژگی‌ها دست بکشید!
در این زمان حتی یک اختلاف عقیده ساده و یک درخواست و توقع پیش پا افتاده به امر و نهی در نظر زن مبدل شده و کاملا طبیعی است که زن حتی در صورت تایید مضمون سخن همسر در برابر او مقاومت به خرج دهد، مردان باید بدانند که اشکال بر سر محتوای موضوع صحیح نیست بلکه طرز بیان غیر دوستانه و عاری از محبت اوست که زنش را ناراحت می‌کند.

چون مردان ناراحتی همسرشان را درک نمی‌کنند به جای تجدید نظر در طرز صحبت خود به توضیح معانی و مضمون گفته‌های خود می‌پردازند، برای اجتناب از مشاجره باید به خاطر داشت که همسر ما نه به آنچه می‌گوییم بلکه به طرز ادای مطلب ما اعتراض دارد.

به طرز کلام خود توجه کنید سعی کنید بفهمید که چگونه نیاز آن‌ها را برآورده نمی‌سازید و پیش از آغاز گفتگو مجدد خود را محور قرار دهیم و به طرز عمل خود بیندیشیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید