عنکبوت‌های خانگی عاشق می‌شوند!

عنکبوت‌های خانگی عاشق می‌شوند!

عنکبوت‌هایی که بر در و دیوار خانه می‌بینیم بیشتر عنکبوت‌های خانگی نر هستند. عنکبوتی که روی زمین می‌دود و شما را به وحشت می‌اندازد بیشتر اوقات عنکبوت نر عاشق‌پیشه‌ای در جستجوی جفت خود است.

کد خبر : ۸۵۴۹۱
بازدید : ۲۷۰۱۱
عنکبوت‌های خانگی عاشق می‌شوند!
به طور معمول عنکبوت‌های نر به جستجوی عنکبوت‌های ماده می‌روند، چون ماده‌ها "کم‌تحرک" هستند. لابد آن‌ها را درک می‌کنید

هالووین و روز بعد از تعطیلات سال نو را فراموش کنید، ترسناک‌ترین وقت سال همین حالاست: فصل عنکبوت‌ها. اما این دوران که برای ما ممکن است ترسناک باشد برای عنکبوت‌ها دوران هیجان‌انگیزی است، چون آن‌ها در جستجوی عشق خود هستند.

ریچارد جونز، نویسنده و حشره‌شناس که خود را "باگ‌من" می‌نامد به رادیو ۱ نیوزبیت می‌گوید: "عنکبوت‌هایی که بر در و دیوار خانه می‌بینیم بیشتر عنکبوت‌های خانگی نر هستند. عنکبوتی که روی زمین می‌دود و شما را به وحشت می‌اندازد بیشتر اوقات عنکبوت نر عاشق‌پیشه‌ای در جستجوی جفت خود است".

"عنکبوت‌های نر نسبت به عنکبوت‌های ماده پر‌تحرک‌تر هستند و به همین دلیل است که در این دوره از سال آن‌ها را بیشتر می‌بینیم".
عنکبوت‌های خانگی عاشق می‌شوند!
آن‌ها را با یک لیوان بگیرید و از پنجره بیرون بیندازید البته عنکبوت خانگی دوباره به درون خانه شما باز‌خواهد گشت

عنکبوت‌های خانگی گونه‌ای هستند که از نواحی مدیترانه و شمال آفریقا آمده‌اند و به همین دلیل زندگی در مکان‌های گرم و داخل خانه‌ها را ترجیح می‌دهند و کمتر دیده می‌شود که در حیاط و باغ تار بتنند.

عنکبوت‌های باغی علاقه‌ای به آمدن داخل خانه ندارند.

ریچارد می‌گوید: "عنکبوت‌های باغی بزرگند و این روز‌ها خیلی به چشم می‌خورند، اما آن‌ها موجودات بیرون خانه هستند و به خانه‌های ما هجوم نمی‌آورند".

او می‌گوید "به احتمال زیاد" اگر عنکبوت خانگی یا بابا‌لنگ‌دراز عزیز از پنجره اتاق شما وارد خانه شود به این دلیل است که یکی از همسایگان شما او را از خانه بیرون انداخته است.

برخلاف باور‌های نادرست درباره عنکبوت‌ها آن‌ها به عمد وقتی خواب هستیم در دهان ما نمی‌روند و در بدن انسان تخم نمی‌گذارند و در بریتانیا بیشتر عنکبوت‌ها حتی اگر بخواهند هم نمی‌توانند شما را نیش بزنند.

ریچارد می‌گوید: "بیشتر عنکبوت‌ها نمی‌توانند آرواره‌های خود را آنقدر باز کنند که انگشت انسان را گاز بگیرند، درست مثل این است که کسی بخواهد توپ بسکتبال را گاز بگیرد".

"حتی اگر عنکبوت‌ها بتوانند آرواره‌های خود را اینقدر باز کنند، دندان‌های نیش آن‌ها آنقدر قوی نیست که بتواند در پوست سفت و چرم‌مانند بدن انسان فرو رود".

البته استثنا‌هایی هم هست. همه ما در مورد عنکبوت بیوه دروغین در بریتانیا که می‌تواند گاز بگیرد و در مواردی باعث بسته شدن مدرسه‌ها شده است، چیز‌هایی شنیده ایم. اما فقط اگر آن‌ها را اذیت یا عصبانی کنید ممکن است به شما حمله کنند.

"آن‌ها گاز نمی‌گیرند"
ریچارد می‌گوید: "اگر آن‌ها را محکم بین انگشتان خود بگیرید ممکن است گاز ریزی از انگشت شما بگیرند. اگر بگذارید عنکبوتی روی تن شما راه برود یا روی کف دست خود قرار دهید آن‌ها احساس ترس و تهدید نمی‌کنند. حس نمی‌کنند که در معرض حمله قرار گرفته اند و در نتیجه گاز نمی‌گیرند".

تردیدی نیست که هر چقدر هم زیر مبل را جارو‌برقی بزنید باز هم انبوهی از عنکبوت‌ها هستند که منتظرند از گوشه و کنار بیرون بیایند در میان وسایل شما و بر روی بهترین بشقاب‌ها رقص عاشقانه عنکبوتی راه بیندازند.

ریچارد می‌گوید: "فکر می‌کنم حتی در تمیز‌ترین و کوچک‌ترین خانه‌ها هم حدود ۲۰ تا ۴۰ عنکبوت هست". تا این اندازه شاید برای خیلی‌ها قابل قبول باشد، اما اگر در خانه‌ای قدیمی زندگی کنید چطور؟ به احتمال زیاد هزاران هزار از این مهمان‌های خانگی هشت‌پا خواهید داشت.

"درخانه‌های قدیمی ویکتوریایی، مثل خانه من، با انواع سوراخ و درز و شکاف بر در و دیوارش شک ندارم که تعداد عنکبوت‌هایش به عددی چهار رقمی می‌رسد".
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید