از "ویزای دورکاری" چه می‌دانید؟

از "ویزای دورکاری"  چه می‌دانید؟

کشور‌هایی که تا پیش از این دچار کمبود نیروی کار ماهر بوده و برای جبران این خلأ وابسته به نیروی کار خارجی بوده اند با تداوم شرایط کرونایی تصمیم به اعمال تغییراتی در اعطای ویزای کاری گرفته اند.

کد خبر : ۸۵۴۹۸
بازدید : ۶۲۱۳
از
شمار کشور‌هایی که به دلیل شیوع کرونا ویزای کاری را به ویزای دورکاری تغییر داده اند رو به افزایش است. نیکلاس بلوم-اقتصاددان دانشگاه استنفورد تخمین زده است حدود ۴۲ درصد شاغلین آمریکایی در حال حاضر بخ نوعی دورکار هستند و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها خبری از بازگشت شمار زیادی از شاغلین به اداره‌ها و شرکت‌ها باشد.
این وضعیت تنها منحصر به آمریکا نیست و همه کشور‌های جهان به دلیل شیوع کرونا مجبور به اعمال تغییرات در محیط کاری خود شده اند.

کشور‌هایی که تا پیش از این دچار کمبود نیروی کار ماهر بوده و برای جبران این خلأ وابسته به نیروی کار خارجی بوده اند با تداوم شرایط کرونایی تصمیم به اعمال تغییراتی در اعطای ویزای کاری گرفته اند.

۱- آنگیلا
این کشور یکی از قلمرو‌های تحت حکمرانی بریتانیا محسوب می‌شود. این منطقه به اتباع خارجی این امکان را داده است تا در صورت موافقت کارفرما از راه دور کار کنند و ویزای آن‌ها تمدید شود یا حتی ویزای جدید بگیرند. البته ویزای دورکاری تنها برای اتباع کشور‌هایی صادر می‌شود که درجه شیوع کرونا در آن‌ها پایین است.

۲- باربادوس
یکی دیگر از کشور‌های قاره آمریکا که تصمیم به صدور ویزای دورکاری یک ساله گرفته است. تاکنون ۱۳۵۰ نفر متقاضی دریافت این ویزا بوده اند که ۴۰ درصد این متقاضیان را شهروندان آمریکایی تشکیل می‌دهند.

میا موتلی- نخست وزیر باربادوس در همین رابطه گفت: تنها چیزی که از کرونا نصیبمان شده، نامعلوم بودن آینده است. می‌خواهیم این اطمینان را به اتباع خارجی بدهیم که می‌توانند تا یک سال در اینجا دورکاری انجام دهند.

۳- گرجستان
اتباع ۹۵ کشور از جمله آمریکا می‌توانند برای دریافت ویزای کاری گرجستان اقدام کنند. حدود ۲۷۰۰ تبعه خارجی تاکنون خواستار دریافت ویزای کاری جدید این کشور شده اند. برای دریافت این ویزا باید حداقل ۲۰۰۰ دلار در ماه حقوق دریافت کرد و ۱۲ روز نیز در شهر مورد نظر قرنطینه لازم است.

۴- استونی
این کشور که از مدت‌ها پیش به یکی از پیشروترین کشور‌های حوزه دریای بالتیک در امور دیجیتالی تبدیل شده، امکان دورکاری گسترده شاغلین را از جمله برای اتباع خارجی فراهم کرده است.
متقاضایان دریافت این ویزا باید نشان دهند که در یک دوره زمانی شش ماهه دست کم ۳۵۰۴ یورو حقوق دریافت خواهند کرد. این ویزا اکنون تنها برای شهروندان اتحادیه اروپا، انگلیس، استرالیا، کانادا، ژاپن و کره جنوبی صادر می‌شود.

لازم به ذکر است که کرواسی نیز به تازگی در حال انجام مقدمات صدور چنین ویزایی برای اتباع خارجی است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید