انتقال ویروس کرونا از طریق سطوح منتفی است؟

انتقال ویروس کرونا از طریق سطوح منتفی است؟

پروفسور گاندی می‌گوید: «ما اکنون می‌دانیم که ویروس از طریق لمس سطوح و لمس کردن چشم‌ها منتقل نمی‌شود.»

کد خبر : ۸۵۵۴۴
بازدید : ۲۳۴۷۴
انتقال ویروس کرونا از طریق سطوح منتفی است؟
فرادید | نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد ویروس کرونا از طریق سطوحی مانند دستگیره‌های در یا کلید‌های برق منتقل نمی‌شود.

به گزارش فرادید به نقل از دیلی‌میل، یک استاد پزشکی از دانشگاه کالیفرنیا، مونیکا گاندی، گفته است: «مسئله انتقال ویروس از طریق سطوح منتفی است.»

او افزوده است، ویروس‌هایی که روی سطوح باقی می‌مانند آنقدر ضعیف می‌شوند که نمی‌توانند افراد را بیمار کنند. این پژوهش به این معنی است که در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن در مقایسه با شستن دست‌ها و لمس نکردن صورت اهمیت بسیار بیشتری دارد.

این مطالعه همچنین به این معنی است که اسپری کردن الکل و مواد ضدعفونی‌کننده به سطوح - کاری که بسیاری از افراد از شروع همه‌گیری انجام می‌دهند - ممکن است ضرورتی نداشته باشد.
بیشتر بخوانید:

پروفسور گاندی به وبسایت ناتیلوس گفته است: «ویروس از طریق سطوح انتقال پیدا نمی‌کند.»
انتقال ویروس کرونا از طریق سطوح منتفی است؟

در ابتدای شروع همه‌گیری نگرانی‌های زیادی درباره انتقال از طریق سطوح وجود داشت. پروفسور گاندی می‌گوید: «ما اکنون می‌دانیم که ویروس از طریق لمس سطوح و لمس کردن چشم‌ها منتقل نمی‌شود.»

«ویروس از طریق نزدیک شدن به کسی منتقل می‌شود که آن را از طریق مخاط بینی و دهان خود منتشر می‌کند و ما اغلب متوجه این اقدام نمی‌شویم.»

تحقیق مشابه دیگری که در نشریه لسنت منتشر شده است نشان می‌دهد که ویروس‌های کرونا که روی سطوح باقی می‌مانند «خطر آلودگی بسیار اندکی» دارند.

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • محبوبه ی شیردل انجی خان ارسالی در

    سلام وقتی جسارت می کنند به ساحت مقدس یک ن شیعه ولو با چشم چرانی ..‌نفرین کند وآه بکشد .قطعا کرونا که سهل است آتش هم از آسمان می بارد .از زمین هم آتشفشان می خزد .حیا باشد کرونایی رر کار نیست .تقوا باشد ومرتضی علی سلام الله علیه رئیس ...غمها برود .العی فرزندش بشود حاکم ان شاء الله با ترک معصیتمان.وهمکاری با او.....

    • شایان ارسالی در

      حالت بده ها. برو پیش روانشناس.

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید