ترامپ به کاخ‌سفید بازگشت

ترامپ به کاخ‌سفید بازگشت

گفت یک تیم مجهز درمانی بعد از بازگشت ترامپ به کاخ سفید هم او را زیر نظر خواهد داشت چرا که به گفته او برای اطمینان از "رفع خطر" باید تا روز دهم بعد از تشخیص همه چیز را زیر نظر داشت - یعنی دوشنبه هفته آینده ۱۲ اکتبر.

کد خبر : ۸۵۵۶۸
بازدید : ۷۳۲۶
ترامپ به کاخ‌سفید بازگشت
ترامپ به آمریکایی‌ها توصیه کرده که از کرونا نترسند. منتقدان او این اظهارات را نسنجیده خوانده‌اند و گفته‌اند او با مقاصد سیاسی و انتخاباتی می‌خواهد جدی بودن همه گیری کرونا را زیر سوال ببرد.

دونالد ترامپ پس از سه شب بستری در بیمارستان نظامی والتر رید در حومه واشنگتن عصر دوشنبه و در حالی که جمعی از هوادارانش برابر این مرکز پزشکی در شهر بتزدا ایالت مریلند جمع شده بودند، به کاخ‌سفید بازگشت.
او می‌گوید حالش خیلی خوب است، اما پزشک معالج او ضمن تایید خوب بودن وضعیت جسمی رئیس‌جمهوری گفته روند بهبودی او از بیماری کرونا هنوز کامل نشده و باید تا روز دهم بعد از ابتلا منتظر ماند.

هلی کوپتر ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا کمی بعد از ساعت شش و نیم عصر به وقت شرق آمریکا ترامپ را از محوطه چمن بیمارستان والتر رید به کاخ‌سفید بازگرداند. ترامپ هنگام خروج از بیمارستان والتر رید ماسک پزشکی به صورت زده بود و برای لحظاتی برابر دوربین‌ها ایستاد و سپس در سفری ۱۰ دقیقه‌ای با هلی کوپتر ویژه خود به کاخ‌سفید بازگشت.

او ظهر دوشنبه در توییتر نوشت که "خیلی حالش خوب است" امابا توجه به ضد و نقیض بودن اظهارات مقام‌های کاخ‌سفید و تیم پزشکی در سه روز گذشته، وضعیت جسمی و میزان جدی بودن کووید۱۹ ترامپ همچنان با سوالات فراوانی روبروست.

با این حال، وی ساعاتی پیش از ترخیص گفت: "از کرونا نترسید. اجازه ندهید بر شما و زندگی شما مستولی شود. ما تحت مدیریت دولت ترامپ، دانش و دارو‌های بسیار خوبی تهیه کرده‌ایم. من حالم حتی از ۲۰ سال پیش هم بهتر است؟! "

همزمان با ترخیص ترامپ از بیمارستان، دانشگاه جانز هاپکینز که برخی از پزشکان حاذق آن در تیم درمانی ترامپ حضور داشتند، در وبسایت خود آمار مبتلایان به کرونا تا روز دوشنبه، ۵ اکتبر، را ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد و آخرین آمار قربانیان کووید۱۹ را هم ۲۱۰ هزار نفر گزارش کرد.
ترامپ به کاخ‌سفید بازگشت
دکتر شان کانلی (وسط) و دیگر پزشکان تیم درمانی ترامپ از آخرین وضعیت جسمی او بدون ذکر جزییات گزارش دارند

پزشکان ترامپ چه می‌گویند؟
عصر دوشنبه تیم درمانی ترامپ در بیمارستان نظامی والتر رید برابر خبرنگاران حاضر شدند و گفتند حال رئیس جمهوری آمریکا خیلی خوب است و پیش از ترخیص یک دوز دیگر از داروی رمدسیور برای او تجویز کرده‌اند.

دکتر شان کانلی، پزشک مخصوص رئیس جمهوری آمریکا که بار‌ها از ارایه جزییات درباره وضعیت جسمی ترامپ سر باز زد، گفت یک تیم مجهز درمانی بعد از بازگشت ترامپ به کاخ سفید هم او را زیر نظر خواهد داشت چرا که به گفته او برای اطمینان از "رفع خطر" باید تا روز دهم بعد از تشخیص همه چیز را زیر نظر داشت - یعنی دوشنبه هفته آینده ۱۲ اکتبر.

دکتر کانلی از ارایه جزئیات درباره نتایج آزمایش و عکسبرداری‌های ترامپ در طول سه روز گذشته امتناع کرد، اما گفت که حال رئیس جمهوری آمریکا را نباید "کاملا خوب شده" فرض کرد. او در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ توانایی سفر کردن و حضور در میتینگ‌های انتخاباتی را دارد یا خیر گفت: "باید ببینیم چه می‌شود".

با این حال، شبکه خبری سی‌بی‌اس که در آمریکا با بی‌بی‌سی همکاری می‌کند گزارش کرده که ستاد انتخاباتی ترامپ از قصد او برای حضور در مناظره انتخاباتی ۱۵ اکتبر (۱۰ روز دیگر) برابر جو بایدن خبر داده است. این دومین مناظره تلویزیونی دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست که قرار است روز سوم نوامبر (چهار هفته دیگر) برگزار شود.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات، هم روز دوشنبه گفت اگر پزشکان صلاح بدانند او حاضر است در مناظره دوم برابر ترامپ ظاهر شود.
ترامپ حوالی غروب دوشنبه، ۵ اکتبر، در حالی بیمارستان نظامی والتر رید در حومه واشنگتن را ترک کرد که تعداد مبتلایان به کرونا در میان دستیاران و کارکنان دفتر او در کاخ‌سفید همچنان رو به افزایش است. صبح دوشنبه گزارش شد که کیلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید و دو نفر از دستیاران او هم کرونا مثبت شده‌اند.

شبکه خبری سی‌بی‌اس شمار مبتلایان به کرونا در حلقه نزدیک کارکنان و حامیان ترامپ اکنون ۱۹ نفر گزارش می‌کند. بسیاری از این افراد که نتیجه تست کرونا آن‌ها مثبت اعلام شد در جلسه روز ۲۶ سپتامبر (۱۰ روز پیش) در کاخ سفید که طی آن ترامپ قاضی امی کونی برت را برای جانشینی قاضی تازه درگذشته دیوان عالی، روث گینزبرگ، معرفی کرد، حضور داشتند.
از آن جلسه به عنوان یک "رویداد سوپر مسری" یاد شده است و حتی شهردار پایتخت آن را به لحاظ تعداد مبتلایان، مسری‌ترین رویداد در واشنگتن دی‌سی از زمان آغاز همه گیری کرونا خوانده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید