سناریوی فاجعه‌بار جابجایی اقوام در جهان

سناریوی فاجعه‌بار جابجایی اقوام در جهان

در این گزارش از تهدیداتی که دنیا با آن روبرو خواهد شد و در وهله اول تمدن غربی و مسائل مهاجران صحبت شده است که این موضوع با موضوع اکولوژیکی پیوند داده می‌شود.

کد خبر : ۸۵۶۲۵
بازدید : ۵۹۴۶
سناریوی فاجعه‌بار جابجایی اقوام در جهان
انستیتوی جهانی «اقتصاد و صلح» گزارشی تحت عنوان «فهرست تهدیدات زیست محیطی -۲۰۲۰» را منتشر کرده است که باعث جنجال زیاد در اروپا شد. در این گزارش آمده است که به دلیل بحران اقلیمی و کمبود آب در کشور‌های آسیا و آفریقا جابجایی اقوام رخ خواهد داد.

مراکز بین‌المللی تحقیقاتی Institute for economics and peace و انستیتوی اقلیم و صلح (Institute for climate and peace) گزارش مذکور را تهیه کردند. در این گزارش از تهدیداتی که دنیا با آن روبرو خواهد شد و در وهله اول تمدن غربی و مسائل مهاجران صحبت شده است که این موضوع با موضوع اکولوژیکی پیوند داده می‌شود.

نتایج این گزارش به قرار ذیل است:
- در نتیجه بحران زیست محیطی، تعداد پناهجویان «اقلیمی» می‌تواند تا اواسط قرن کنونی به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر برسد.

- نوزده کشور منبع خطرات بالای مهاجرتی در زمینه بحران زیست محیطی هستند که از جمله باید از افغانستان، سوریه، عراق، هند، پاکستان و چاد نام برد.

- کشور‌های آفریقایی، صحرای جنوبی، خاورمیانه و آفریقای شمالی که در آنجا سطح بالای زادوولد به ثبت رسیده است بیش از دیگر مناطق با خطر بحران زیست محیطی مواجه هستند.

- تا سال ۲۰۴۰ میلادی، تا ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر، یعنی بیش از نیمی از جمعیت دنیا، در ۵۹ کشور بسر خواهند برد که در آنجا کمبود شدید آب محسوس است. کشور‌های چین و هند از جمله کشور‌های با جمعیت بالا هستند.

- تا سال ۲۰۵۰ میلادی، ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر با کمبود غذا مواجه خواهند شد که یک و نیم میلیارد بیش از زمان کنونی است.

- مبارزه به دلیل کمبود آب و غذا به ناچار وضعیت اجتماعی در کشور‌های آسیایی و آفریقایی را وخیم خواهد کرد که موجب مهاجرت دسته‌جمعی به کشور‌های پیشرفته خواهد شد.

- کشور‌های آفریقا، خاورمیانه و آمریکای مرکزی از بیشترین پتانسیل مهاجرتی برخوردارند.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید