۵ سوال مهم که پاسخ آن‌ها به شما در سالم‌تر نوشیدن قهوه کمک خواهد کرد

۵ سوال مهم که پاسخ آن‌ها به شما در سالم‌تر نوشیدن قهوه کمک خواهد کرد

به نظر می‌رسد که در حد متوسط ​​، مصرف قهوه برای اکثر افراد خوب است، این مقدار روزانه ۳ تا ۵ فنجان یا حداکثر ۴۰۰ میلی گرم کافئین است. یکی از محققان موسسه ملی سرطان که مطالعه این نوشیدنی را انجام داده است، گفت: "شواهد کاملا ثابت است که قهوه با خطر کمتری در مرگ و میر مرتبط است". سال‌ها اعتقاد بر این بود که قهوه یک ماده سرطان زا است، اما از سال ۲۰۱۵ برای اولین بار، نوشیدن متوسط ​​قهوه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم لحاظ شد.

کد خبر : ۸۵۶۳۶
بازدید : ۵۸۱۸

۵ سوال مهم که پاسخ آن‌ها به شما در سالم‌تر نوشیدن قهوه کمک خواهد کرد

قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است. این ماده حاوی یک محرک بسیار محبوب به نام کافئین است. بسیاری از متخصصان بهداشت معتقدند که یکی از سالم‌ترین‌ها نیز است. برای برخی از افراد، بزرگترین منبع آنتی اکسیدان در رژیم غذایی است، که از میوه و سبزیجات بیشتر است. قهوه، چهارمین نوشیدنی محبوب در کشور، با فرهنگ ما عجین شده است. مقدار مناسب آن می‌تواند روحیه ما را بهبود بخشد. مصرف بیش از حد ممکن است احساس اضطراب و دلخوری در ما ایجاد کند. در اینجا چند نکته برای تبدیل قهوه از سالم به فوق العاده سالم آورده شده است. این مقاله توضیح می‌دهد که چه زمانی بهترین زمان برای نوشیدن قهوه، به حداکثر رساندن فواید آن و به حداقل رساندن عوارض آن است، پس از آن شما به راحتی می‌توانید به تهیه قهوه مرغوب به صورت بسته بندی یا کیلویی اقدام نمایید و از مصرف آن لذت کافی را ببرید.

آیا قهوه برای من مفید است؟

به نظر می‌رسد که در حد متوسط ​​، مصرف قهوه برای اکثر افراد خوب است، این مقدار روزانه 3 تا 5 فنجان یا حداکثر 400 میلی گرم کافئین است. یکی از محققان موسسه ملی سرطان که مطالعه این نوشیدنی را انجام داده است، گفت: "شواهد کاملا ثابت است که قهوه با خطر کمتری در مرگ و میر مرتبط است". سال‌ها اعتقاد بر این بود که قهوه یک ماده سرطان زا است، اما از سال 2015 برای اولین بار، نوشیدن متوسط ​​قهوه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم لحاظ شد.

همچنین یک بررسی گسترده در سال 2017 در مورد مصرف قهوه و سلامت انسان در مجله پزشکی بریتانیا نشان داد که بیشتر اوقات، قهوه به جای آسیب به همراه مزیت است. در بررسی بیش از 200 بررسی از مطالعات قبلی، نویسندگان مشاهده کردند که نوشندگان قهوه متوسط ​​بیماری قلبی عروقی کمتری دارند.

علاوه بر این، متخصصان می‌گویند مصرف قهوه، با 30 درصد کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ارتباط دارد. با این حال، قهوه برای همه مناسب نیست. نگرانی‌هایی نیز در مورد مصرف زیاد آن و برای افراد خاص وجود دارد، این امر خصوصاً در دوران بارداری صدق می‌کند. نوشیدن قهوه همچنین با بسیاری از مزایای سلامتی مانند افزایش وزن کمتر، کاهش متوسط ​​فشار خون روزانه و کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی در ارتباط است.

آیا نحوه تهیه قهوه مهم است؟

۵ سوال مهم که پاسخ آن‌ها به شما در سالم‌تر نوشیدن قهوه کمک خواهد کرد

برای مثال تفت دادن قهوه، میزان اسیدهای کلروژنیک را کاهش می‌دهد، اما سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی تشکیل می‌شوند. اسپرسو بیشترین غلظت را دارد زیرا آب کمتری نسبت به قهوه قطره ای دارد. توجه داشته باشید که مقدار کافئین قهوه بسته به روش تفت دادن و دم کشیدن و همچنین اندازه فنجانی که می‌نوشید، بسیار متفاوت است.

اولین مطالعه جهت بررسی ارتباط بین روش‌های دم آوری قهوه و خطرات حملات قلبی و مرگ به این نتیجه رسیده است که دم کرده فیلتر شده بی خطرترین نوع قهوه است. "قهوه بدون فیلتر حاوی موادی است که کلسترول خون را افزایش می‌دهد. استفاده از فیلتر این موارد را از بین می‌برد و حملات قلبی و مرگ زودرس را کمتر احتمال می‌دهد. یک فنجان قهوه فیلتر نشده در مقایسه با قهوه فیلتر شده حدود 30 برابر غلظت مواد افزایش دهنده چربی دارد.

آیا زمان نوشیدن قهوه مهم است؟

پیشنهاد شده است که بهترین زمان برای نوشیدن قهوه اواسط تا اواخر صبح است که سطح کورتیزول شما پایین است. برای بیشتر افرادی که حوالی ساعت 6:30 صبح از خواب بیدار می‌شوند، این زمان بین 9:30 تا 11:30 صبح است. دلیل دیگری که پیشنهاد شده است شما باید قهوه صبح خود را به تأخیر بیندازید این است که کافئین موجود در قهوه می‌تواند سطح کورتیزول را افزایش دهد، نوشیدن قهوه هنگامی‌که سطح کورتیزول در اوج است ممکن است سطح این هورمون را بیشتر کند. افزایش سطح کورتیزول در طی دوره‌های طولانی مدت می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را مختل کرده و باعث ایجاد مشکلات سلامتی شود.

اگر مایل هستید مراسم قهوه صبحگاهی خود را تغییر دهید، بدانید که تأخیر چند ساعته در مصرف قهوه ممکن است انرژی بیشتری به شما بدهد. بهترین زمان برای نوشیدن قهوه 9:30 تا 11:30صبح است که سطح کورتیزول در اکثر افراد کمتر است. وقتی کافئین خیلی نزدیک به زمان خواب مصرف شود، می‌تواند باعث مشکلات خواب گردد. ماده محرک همچنین ممکن است اضطراب را در برخی افراد افزایش دهد. اگر در اواخر روز قهوه بخورید، ممکن است با خواب شما تداخل پیدا کند و موجب کم خوابی شود، کم خوابی خود منشا بسیاری از بیماری‌هاست. بهتر است بعد از ساعات عصر به جای استفاده از قهوه، یک فنجان چای بنوشید.

مصرف قهوه 30-60 دقیقه قبل از تمرینات ورزشی می‌تواند خستگی را به تاخیر بیندازد و به افزایش قدرت عضلات کمک کند.

آیا میزان مصرف قهوه ( در افراد مختلف) مهم است؟

۵ سوال مهم که پاسخ آن‌ها به شما در سالم‌تر نوشیدن قهوه کمک خواهد کرد

بزرگسالان سالم می‌توانند حداکثر 400 میلی گرم کافئین در روز مصرف کنند( حدود 4 تا 5 فنجان)، در حالی که زنان باردار می‌توانند با خیال راحت حداکثر 300 میلی گرم در روز مصرف کنند، با توجه به برخی تحقیقات 200 میلی گرم حد بی خطر است.به خاطر داشته باشید که اثرات تحریک کننده کافئین از قهوه در صورت مصرف بیش از حد نزدیک به خواب می‌تواند باعث مشکلات خواب شود و همچنین باعث افزایش اضطراب در برخی افراد می‌شود.بیشتر تحقیقات نشان می‌دهد نوشیدن یک تا سه فنجان قهوه در روز (حداکثر 300 میلی گرم کافئین) به نظر می‌رسد که در اکثر افراد سالم تأثیر منفی نداشته باشد. با این حال، زنان باردار، کودکان، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا زخم معده و افراد مسن ممکن است بیشتر در معرض اثرات کافئین باشند و به آنها توصیه می‌شود که کافئین را محدود کنند. کافئین موجود در قهوه به ویژه برای کودکان خردسال و نوجوانان دارای رشد استخوان خطرناک است زیرا کافئین کلسیم مورد نیاز استخوان‌ها را ترشح می‌کند و ممکن است رشد را عقب نگه داشته و یا استخوان‌ها را ضعیف کند.در حقیقت، کافئین زیاد ممکن است منجر به مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا، شکنندگی استخوان‌ها و مشکل خواب شود. در اینجا می‌توانید خطرات ناشی از مصرف بیش از حد کافئین را مطالعه کنید .

آیا می‌توان قهوه را در کنار دیگر مواد غذایی و دارویی مصرف نمود؟

برای هر شش اونس قهوه که مصرف می‌شود، پنج میلی گرم کلسیم از بین می‌رود. اما خبر خوب این است که شما می‌توانید با افزودن دو قاشق غذاخوری شیر به قهوه یا تهیه اسپرسو از لاته، برخی از مواد مغذی از دست رفته را پس بگیرید.برخی از داروها ممکن است با کافئین موجود در قهوه تداخل داشته باشند. هر زمان که دارو مصرف می‌کنید در مورد تعاملات داروی مصرفی با کافئین، با ارائه دهنده خدمات بهداشتی یا داروساز مشورت کنید.

همچنین قهوه به تنهایی یک نوشیدنی سالم است اما شما به راحتی با اضافه کردن شکر می‌توانید آن را به یک نوشیدنی مضر تبدیل کنید، به جای شکر شما می‌توانید انواع بیسکویت (بیسکوییت) یا ویفر با میزان قند کمتر را تهیه و با قهوه خود میل نمایید.کارشناسان مصرف قهوه در فنجان کوچک، مصرف آب پس از نوشیدن قهوه، جهت حفظ سلامت دندان‌ها، عدم مصرف قهوه بسیار داغ و یا بسیار سرد و نیز مصرف قهوه‌های سبک را توصیه می‌کنند.با رعایت نکات ذکر شده، نه تنها از نوشیدن قهوه لذت برده، بلکه به سلامتی خود نیز اهمیت داده‌اید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید