آزمایش کرونا در فرودگاه‌ها تا یک ماه دیگر

آزمایش کرونا در فرودگاه‌ها تا یک ماه دیگر

در حال حاضر، مسافران بین المللی و ساکنان بریتانیا که از نقاطی وارد این کشور می‌شوند که در «فهرست کریدور» (کریدور یا راهرو هوایی سفر‌های خارجی) دولت قرار ندارند، باید خود را به مدت ۱۴ روز در قرنطینه قرار دهند.

کد خبر : ۸۵۷۴۲
بازدید : ۴۸۳۵
آزمایش کرونا در فرودگاه‌ها تا یک ماه دیگر
بسیاری از واحد‌های صنایع سفر و گردشگری امیدوار بودند که یک نظام مشخص آزمایش کرونا از میزان مدت قرنطینه بکاهد

به نظر نمی‌رسد طرح جایگزین کردن آزمایش ویروس کرونا برای ورود مسافران بسیاری از کشور‌های جهان به بریتانیا، در عوض ۱۴ روز قرنطینه پیش از ماه نوامبر عملی شود.

گرانت شَپس، وزیر راه و ترابری بریتانیا در اوایل ماه ژوئیه گفته بود که نوعی آزمایش به این منظور درنظر گرفته خواهد شد. ماه گذشته نیز آقای شپس گفت این نظریه «تحت بررسی فعالانه» است، اما تاریخ خاصی برای اعمال آن ارائه نکرد.

روز دوشنبه، به دنبال اشاره شپس در کنفرانس حزب محافظه کار دایر بر این که تغییراتی در راه است، انتظار می‌رفت در هفته جاری او همراه با مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا جزئیات طرح جدید آزمایش و قرنطینه را منتشر کنند.

اما اکنون به نظر می‌رسد دستکم تا ماه نوامبر تصمیمی در مورد این طرح اتخاذ نخواهد شد. در عوض انتظار می‌رود شپس و هنکاک ایجاد یک نیروی ضربتی جدید را اعلام کنند. به گزارش نشریه گاردین، بخشی از وظیفه این نیروی ضربتی بررسی گزینه‌های مختلف آزمایشی به منظور کاهش مدت ۱۴ روزه قرنطینه است.

اما انتظار نمی‌رود که نیروی ضربتی جدید مشاهدات خود را تا نیمه ماه نوامبر منتشر کند که به معنای آن است که پیش از این موعد هیچ تصمیمی در مورد فرودگاه‌های بریتانیا اتخاذ نخواهد شد.

یک سخنگوی وزارت راه و ترابری بریتانیا به نشریه گاردین گفت که اتخاذ تصمیم در این زمینه به تعویق نیفتاده است، اما «همکاری با کادر پزشکی و بهداشتی برای جنبه‌های عملی استفاده از آزمایش کرونا که بتواند مدت قرنطینه مسافران بین‌المللی را کاهش دهد، در جریان است.»

در حال حاضر، مسافران بین المللی و ساکنان بریتانیا که از نقاطی وارد این کشور می‌شوند که در «فهرست کریدور» (کریدور یا راهرو هوایی سفر‌های خارجی) دولت قرار ندارند، باید خود را به مدت ۱۴ روز در قرنطینه قرار دهند.

از نخستین باری که این فهرست منتشر شد، تقریبا همه هفته از تعداد کشور‌های مندرج در آن کاسته شده است.

بسیاری از واحد‌های صنایع سفر و گردشگری امیدوار بودند که یک نظام مشخص آزمایش کرونا از میزان مدت قرنطینه بکاهد و در عین حال به مصرف کننده اطمینان خاطر بدهد. احتمالا این تدبیر به ازسرگیری پرواز‌های طولانی و بازگشایی پروازها، به شرکای این صنایع از جمله ایالات متحده کمک خواهد کرد.

در این میان، طرح یک کارت عبور دیجیتالی نیز توسط «فوروم جهانی اقتصاد» و «پروژه مشترک» که یک بنیاد غیرانتفاعی سوئیسی است، آزمایش شده است.

هدف از طرح «کارت عبور مشترک» تسهیل ایمن‌تر سفر است که بر اساس آن مسافر در ایمنی کامل می‌تواند نتیجه آزمایش کرونای خود را در یک چارچوب استاندارد شده و قابل شناسایی برای ماموران مرزی کشور مقصد، حمل کند.

«چارچوب کارت عبور مشترک» در این میان به کشور‌های جهان در ارتباط با ارزیابی سلامت مسافر شفافیت و کنترل بیشتری می‌دهد.

در حال حاضر، نتیجه آزمایش کرونای مسافران اغلب روی ورقه‌های چاپی به زبان‌های خارجی، از طرف آزمایشگاه‌های ناشناس یا مراکزی صادر شده که برای ماموران مرزی قابل خواندن نیست و به رسمیت شناخته نمی‌شود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید