تست کرونا از" ۹ میلیون چینی" در پنچ روز

تست کرونا از" ۹ میلیون چینی" در پنچ روز

آزمایش‌گیری سرتاسری در شهر امر تازه‌ای نیست و در اوج همه‌گیری در ماه مه، چین از تمامی ۱۱ میلیون نفر جمعیت شهر ووهان، که نقطه شروع ویروس کرونا است، آزمایش گرفت.

کد خبر : ۸۵۸۲۶
بازدید : ۵۲۰۰
تست کرونا از
چین موارد بدون نشانه ابتلا به بیماری را جزو موارد تاییدشده ابتلا به ویروس کرونا حساب نمی‌کند
به دنبال شناسایی و اعلام ۱۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شهر تسیندائو در استان شرقی شاندونگ چین، مقام‌ها دستور دادند که از تمامی ۹ میلیون نفر مردم این شهر آزمایش کرونا گرفته شود.

به دنبال اعلام موارد جدید ابتلا در شامگاه یک‌شنبه، که نیمی از آن‌ها فاقد نشانه‌های بیماری هستند، مسؤولان روز دوشنبه گفتند که در یک دوره پنج روزه از تمامی ساکنین شهر آزمایش گرفته خواهد شد. بیشتر موارد ابتلا با بیمارستان چست در تسیندائو مرتبط بوده‌اند که بیماران ورودی از بیرون را معالجه می‌کند.

مسؤولان بهداشت و سلامت تسیندائو در بیانیه‌ای که در رسانه‌های اجتماعی چین انعکاس یافت گفتند که در سه روز آینده از شش میلیون نفر در مناطق شینان، شیبی، لیکانگ، لائوشان و چنگیانگ آزمایش گرفته خواهد شد. باقی جمعیت طی دو روز بعد پوشش داده خواهند شد. به گفته گلوبال تایمز، از ۱۱۴ هزار و ۸۶۲ تن از کارکنان بخش بهداشت و سلامت و بیماران تازه بستری‌شده آزمایش گرفته شده و نتایج تمامی آزمایش‌ها منفی اعلام شده است.

کمیسون بهداشت ملی یازدهم اکتبر و به دنبال اعلام شناسایی موارد در تسیندائو، ۲۱ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را در سرزمین اصلی چین تایید کرد، که شامل موارد تاییدشده در این شهر نمی‌شود. دلیل این امر هنوز مشخص نشده است.

چین موارد بدون نشانه ابتلا به بیماری را جزو موارد تاییدشده ابتلا به ویروس کرونا حساب نمی‌کند، اما به گفته کمیسیون بهداشت ملی، شمار موارد جدید بدون نشانه، از ۲۳ روز در روز قبل به ۳۲ مورد افزایش یافته است. کمیسیون جزئیات بیشتری درباره این که موارد جدید در کجا گزارش شده‌اند، اعلام نکرد، اما گفت که ۲۹ مورد، موارد ورودی بوده‌اند.

تسیندائو بیمارستان مرتبط با موارد جدید ابتلا و همچنین بخش اورژانس بیمارستان مرکزی شهر را قرنطینه کرد. ساختمان‌های محل سکونت افراد مبتلا نیز در چارچوب مقررات مهار ویروس، قرنطینه شده‌اند.

آزمایش‌گیری سرتاسری در شهر امر تازه‌ای نیست و در اوج همه‌گیری در ماه مه، چین از تمامی ۱۱ میلیون نفر جمعیت شهر ووهان، که نقطه شروع ویروس کرونا است، آزمایش گرفت.

ژانگ ونهونگ، کارشناس ارشد و نفر شماره یک بیماری‌های عفونی چین و رییس تیم پزشکی ویروس کرونا در شانگهای، روز دوشنبه گفت که ممکن است شمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ در شهر تسیندائو، از طریق آزمایش‌گیری به صفر برسد.

گلوبال تایمز به نقل از او گفت که چین باید با حفظ نتایج فعلی مقابله با همه‌گیری، هم‌زمان برای بازگشایی تدریجی به سوی بقیه جهان آماده شود.

در اوج همه‌گیری ویروس کرونا در چین، این کشور روزانه چندین هزار مورد تاییدشده ابتلا به کووید-۱۹ را اعلام می‌کرد. شمار کلی موارد ابتلا به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین در حال حاضر ۸۵ هزار و ۵۷۸ و شمار کلی موارد مرگ چهار هزار و ۶۳۴ نفر است.

چین تا حد بالایی ویروس را تحت کنترل درآورده و شمار موارد جدید روزانه ابتلا به کووید-۱۹ به شکل چشمگیری کاهش یافته است، اما این کشور برای پاسخگویی سریع به هرگونه شیوع در موقعیت آماده‌باش به سر می‌برد تا از هرگونه قرنطینه سختگیرانه مانند آن چه که پیش‌تر در سال جاری شاهد بودیم، پرهیز شود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید