زنان باردار واکسن آنفولانزا تزریق کنند؟!

زنان باردار واکسن آنفولانزا تزریق کنند؟!

نهاد‌های بهداشتی می‌گویند از آن جا که عوارض آنفولانزا از جمله تب، سرفه، نفس‌تنگی و خستگی مشابه عوارض ویروس کرونا است، باید واکسن آنفولانزا را تلقیح کرد.

کد خبر : ۸۵۹۲۳
بازدید : ۱۰۲۰۴
زنان باردار واکسن آنفولانزا تزریق کنند؟!
در طول ده سال گذشته، واکسن آنفولانزا به شکل منظم و با توجه به ایمنی آن در اختیار زنان باردار بریتانیا گذاشته شده است
پزشکان بریتانیا از کلیه زنان باردار خواسته‌اند در زمستانی که در پیش روست برای حفاظت از خود و جنینشان واکسن رایگان آنفولانزا تلقیح کنند. امکان دارد مردم هم‌زمان به ویروس‌های آنفولانزا و کرونا آلوده شوند و به گفته نظام درمان عمومی انگلستان (بخشی از بریتانیا) با عوارض جدی‌تری روبه‌رو باشند.

پیش‌تر پژوهشگران گفته بودند مبتلایان به هردو ویروس ممکن است با افزایش قابل توجه خطر مرگ روبه‌رو شوند. آن‌ها با توجه به نگرانی درمورد احتمال شیوع آنفلانزا همراه با ویروس کرونا به مردم هشدار داده‌اند که در این مورد «از خود سستی نشان ندهند.»

کالج سلطنتی زنان و زایمان و کالج سلطنتی ماما‌های بریتانیا خاطرنشان کردند که هرچند آنفولانزا برای اکثر مردم بیماری مهمی نیست، اما عفونت این ویروس می‌تواند برای گروه محدودی از زنان باردار و جنین‌شان خطرناک باشد. ابتلا به آنفولانزا در برخی موارد به مرگ نوزاد در رحم، مرگ مادر و افزایش احتمال سقط جنین منجر می‌شود.

دکتر کامیل اسمیت، متخصص بیماری‌های زنان و زایمان در بیمارستان بنیاد نظام درمان عمومی بریتانیا در «شروبری و تیلفورد» می‌گوید: «به عنوان پزشک معالج زنان باردار، از نزدیک شاهد لطماتی که ویروس‌های دستگاه‌های تنفسی مثل آنفولانزا به برخی زنان می‌زند، بوده‌ام.
خودم برای بار دوم باردارم و قصد دارم در زمستان پیش رو تمام توانم را برای سالم ماندن به‌کار گیرم. به همین دلیل از گزینه واکسن رایگان آنفولانزا که در همه مراحل بارداری امن است، استفاده خواهم کرد.»

دکتر ادوارد موریس، رئیس کالج سلطنتی زنان و زایمان می‌گوید: «می‌خواهیم به زنان باردار اطمینان خاطر دهیم که واکسن آنفولانزا در تمام مراحل بارداری از نخستین هفته‌ها تا وضع حمل و شیردادن امن است.»

در طول ده سال گذشته، واکسن آنفولانزا به شکل منظم و با توجه به ایمنی آن در اختیار زنان باردار بریتانیا گذاشته شده است. این واکسن همچنین می‌تواند به جنین انتقال یابد و او را در نخستین ماه‌های عمرش (در مقابل آنفولانزا) حفاظت کند.

در نبود واکسن کرونا، لزوم تلقیح واکسن آنفولانزا به زنان باردار در زمستان بیشتر إحساس می‌شود. این واکسن رایگان است و می‌توان آن را در مراکز مختلف از جمله داروخانه‌ها، مطب پزشکان عمومی و خدمات زنان‌وزایمان یافت که دارای تدابیر کاهش احتمال آلودگی و انتقال ویروس کرونا هستند.»

نهاد‌های بهداشتی می‌گویند از آن جا که عوارض آنفولانزا از جمله تب، سرفه، نفس‌تنگی و خستگی مشابه عوارض ویروس کرونا است، باید واکسن آنفولانزا را تلقیح کرد.

جیل والتون، رئیس کالج سلطنتی ماما‌های بریتانیا نیز می‌گوید: «کووید-۱۹ به معنی آن است که هرگر لزوم تلقیح واکسن آنفولانزا برای زنان باردار بیشتر از امروز نبوده است. ابتلا به آنفولانزا در دوران بارداری می‌تواند عواقبی جدی هم برای مادر و هم جنین داشته باشد و زن باردار را در معرض پیچیدگی‌های بیشتری مثل ذات‌الریه قرار دهد.

به همین دلیل است که ما به زنان باردار توصیه می‌کنیم هرچه زودتر واکسن آنفولانزا دریافت کنند تا در مقابل شیوع ویروس در این زمستان محافظت شوند. اگر باردارید و درمورد واکسن آنفولانزا یا هر واکسن دیگری در طول دوره حاملگی سؤال دارید، لطفا با ماما یا پزشک عمومی‌تان که می‌تواند اطلاعات و توصیه‌های بیشتری در اختیارتان قرار دهد، صحبت کنید.

کالج سلطنتی ماما‌های بریتانیا همچنین از ماما‌ها و کادر زایشگاه‌ها و کادر درمان عمومی بریتانیا می‌خواهد برای حفاظت خود، خانواده و کسانی که تحت مراقبتشان قرار دارند واکسن آنفولانزا بزنند. این از بیمار شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند و مهم‌تر از آن، مانع از شیوع وسرایت عفونت خواهد شد.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید