روز بزرگ در بازار طلا

روز بزرگ در بازار طلا

قیمت هر اونس طلا در پایان روز جمعه بر روی ۱۸۹۹ قرار گرفت. این قیمت به معنای کاهش ۹ دلاری از آغاز روز و کاهش ۳۱ دلاری از آغاز هفته است.

کد خبر : ۸۵۹۴۳
بازدید : ۶۶۱۴
در آخرین روز بازار‌های جهانی این هفته، قیمت هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش برای سومین بار از آغاز هفته در کانال ۱۸۰۰ دلار قرار گرفت.با بسته شدن بازار‌ها در روز جمعه، هفته کاری بازار‌های جهانی به اتمام رسید. پس از سقوط روز سه شنبه طلا، حاصل از ناامیدی سرمایه‌گذاران از بسته‌های محرک مالی، قیمت اونس با نوسان ۱۰ دلاری در سطح ۱۹۰۰ روبرو بود.
قیمت هر اونس طلا در پایان روز جمعه بر روی ۱۸۹۹ قرار گرفت. این قیمت به معنای کاهش ۹ دلاری از آغاز روز و کاهش ۳۱ دلاری از آغاز هفته است. طلا هفته کاری گذشته را در کانال ۱۹۰۰ دلار به پایان رسانده بود، اما این هفته مجددا پشت مرز ۱۹۰۰ به استقبال آخر هفته رفت.

در بازار‌های دیگر، هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۴ دلار و ۲۵ سنت رسید و در هفته بیش از ۳ درصد کاهش داشت. پلاتین با کاهش ۰.۲ درصد کاهش بر روی ۸۶۲.۰۵ دلار قرار گرفت و پالادیوم با سقوط ۰.۹ درصدی به ۲۳۳۲ دلار رسید.

تصمیم جدی بازار به بلاتکلیفی
مانند هفته گذشته، نظرات رئیس جمهور آمریکا در توئیتر و کنگره آمریکا در مورد بسته مالی بزرگ‌ترین محرک‌های بازار این هفته بودند و همانطور که انتظار می‌رفت انتشار داده‌های اقتصادی از اهمیتی بسیار اندکی برخوردار بودند. به‌طوری که حتی انتشار ادعا‌های بیکاری هفتگی که از پیش‌بینی‌های بسیار بالا‌تر بود کوچکترین تأثیری در بازار طلا نگذاشت.

البته انتشار این آمار فعلا در بازاری که محصور انتخابات است تاثیری نخواهد گذاشت، اما به گفته تحلیلی‌گران انتشار این آمار نگران کننده در بلند مدت و پس از انتخابات و روشن شدن وضعیت محرک‌های مالی بسیار مهم خواهد بود.
با توجه به این‌که موج سوم کووید ۱۹ اخیراً وارد آمریکا شده است و آمار‌های اخیر اقتصادی بسیار نا‌امید کننده بودند، حتی در صورت پیروزی همه جانبه جمهوری‌خواهان، به‌نظر می‌رسد آنان چاره‌ای به جز تصویب محرک‌های مالی بالاتر از ۱ تریلیون دلار نخواهند داشت.

اگر چه در اوایل هفته و مخصوصاً در هفته گذشته ترامپ بازار را در دست داشت، اما بازی بیش‌از حد ترامپ با بازار و محرک‌های مالی سبب شد توئیت‌های وی قدرت و تاثیر خود را از دست بدهد، بازار بعد از سقوط روز سه شنبه به‌طور کلی بسیار کم تحرک و کم نوسان بودند و تلاش‌های توئیتری مداوم ترامپ برای تقویت آن را بی‌جواب گذاشت.
بالاترین قیمت اونس پس از سقوط از ۱۹۳۰ دلار ۱۹۱۲ دلار و پایین‌ترین قیمت ۱۸۸۹ دلار بودند. در نتیجه با توجه به نا‌امیدی از محرک‌های مالی قبل از انتخابات و کاهش شدید تأثیر پذیر بازار نسبت به توئیت‌های ترامپ، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران در هفته آینده در حالی که دقیقاً سه هفته تا انتخابات آمریکا مانده است، به صورت فزاینده‌ای بر نظرسنجی‌های انتخاباتی متمرکز خواهند شد.
از نگاه تحلیل گران روز بزرگ در بازار طلا ۱۳ آبان است روزی که مشخص می‌کند کانال در چه کانالی قرار خواهد گرفت.
روز بزرگ در بازار طلا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید