ارتباط ابتلا به نوع حاد کرونا با گروه خونی

ارتباط ابتلا به نوع حاد کرونا با گروه خونی

در جریان تحقیق دانشمندان کانادایی مشخص شد که احتمال حضور طولانی‌تر افراد با گروه‌های خونی «آ» یا «آ-ب» در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان پس از ابتلا به ویروس کرونا بیشتر است.

کد خبر : ۸۵۹۶۵
بازدید : ۹۰۴۵
ارتباط ابتلا به نوع حاد کرونا با گروه خونی
نتیجه دو پژوهش علمی جدید احتمال ارتباط ابتلای افراد به نوع حاد بیماری «کووید ۱۹» با گروه خونی آن‌ها را تقویت کرد. بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که افراد با گروه خونی «اُ» (O) در برابر بیماری همه گیر «کووید ۱۹» کمتر آسیب پذیر هستند.

دانشمندان ضمن تاکید بر لزوم تحقیق بیشتر در مورد ارتباط گروه خونی با ابتلا به نوع حاد بیماری «کووید ۱۹» بر این باورند که احتمال ابتلای افراد با گروه خونی «اُ» به نوع حاد این بیماری کمتر است.

بنا به نتیجه تحقیق گروهی از دانشمندان در دانمارک از ۷۴۲۲ فرد مبتلا به بیماری «کووید ۱۹» تنها ۳۸.۴ درصد از گروه خونی «اُ» بودند. این در حالیست که محققان انتظار داشتند تا این رقم حدود ۴۲ درصد، یعنی مشابه شمار شهروندانی باشد که دارای گروه خونی «اُ» هستند.

در مقابل در تحقیق پژوهشگران دانمارکی مشخص شد که ۴۴ درصد از مبتلایان به «کووید ۱۹» از گروه «آ» (A) هستند. این در حالی است که این رقم از میزان افرادی که گروه خونی «آ» دارند (۴۲ درصد) بیشتر است.

پژوهش گروهی از دانشمندان در کانادا بر روی ۹۵ بیمار مبتلا به نوع حاد «کووید ۱۹» نیز نشان می‌دهد که حدود ۸۴ درصد از صاحبان گروه‌های خونی «آ» یا «آ-ب» (AB) به تنفس مصنوعی نیاز داشتند. این در حالیست که تنها ۶۱ درصد از افرادی که از گروه‌های خونی «اُ» یا «ب» (B) بودند به تنفس مصنوعی نیاز پیدا کردند.

در جریان تحقیق دانشمندان کانادایی مشخص شد که احتمال حضور طولانی‌تر افراد با گروه‌های خونی «آ» یا «آ-ب» در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان پس از ابتلا به ویروس کرونا بیشتر است. این در حالیست که افراد با گروه‌های خونی «اُ» و «ب» روز‌های کمتری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

نتیجه هر دو پژوهش در نشریه «بلاد آدونسس» (Blood Advances) منتشر شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید