فاجعه کرونا در آمریکا؛ ۷۰ هزار ابتلا در ۲۴ ساعت

فاجعه کرونا در آمریکا؛ ۷۰ هزار ابتلا در ۲۴ ساعت

در آمریکا شمار قربانیان کرونا به مرز ۲۲۰ هزار نفر رسیده است. شمار مبتلایان در این کشور هم ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است؛ یعنی ۲۰ درصد جمع کل آمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان که ۴۰ میلیون نفر گزارش شده است.

کد خبر : ۸۶۰۶۳
بازدید : ۵۴۸۲
فاجعه کرونا در آمریکا؛ ۷۰ هزار ابتلا در ۲۴ ساعت
در نیویورک اخیرا رستوران‌ها اجازه یافته بودند در فضای بیرون و در محفظه‌های پلاستیکی این چنینی غذا سرو کنند

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا یک بار دیگر در سراسر آمریکا افزایش یافته است به طوری که در سه روز گذشته، سه بار نمودار‌ها به اوج آماری ماه ژوئیه بازگشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود با آغاز فصل سرما در نقاط مختلف این کشور، موج جدیدی از ابتلا به کووید۱۹ آمریکا را فرا بگیرد چنانچه روز دوشنبه گزارش شد ۴۸ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا طی یک هفته گذشته شاهد افزایش آمار مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا بوده‌اند.

بنابر گزارش وبسایت داده‌شمار دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، این کشور روز جمعه شاهد ثبت ابتلای ۷۰ هزار مورد جدید بوده است. آماری که مشابه آن آخرین بار در ماه ژوئیه ثبت شده بود.

برخی از کارشناسان، «خستگی و ناکامی روانی عمومی از ادامه اپیدمی» را یکی از علل افزایش دوباره تعداد مبتلایان دانسته‌اند و همزمان سرد شدن هوا و جمع شدن افراد در فضا‌های سربسته را عامل دیگر این شتاب دوباره ارزیابی کرده‌اند.

تنها دو ایالت ورمونت و میسوری هستند که همچنان از روند کاهشی تعداد مبتلایان خبر داده‌اند.

همزمان با افزایش آمارها، کرونا به عنوان مهمترین مبحث در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا -که دو هفته دیگر به طور سراسری برگزار می‌شود- باقی مانده است.

دونالد ترامپ که تنها دو هفته پیش به علت کرونا در بیمارستان بستری شده بود، با توان بیشتری به سفر‌های کشوری خود برای تشویق هوادارانش ادامه می‌دهد و برنامه ستاد انتخاباتی او حکایت از این دارد که ظرف دو هفته آینده آقای ترامپ بدون وقفه به ایالت‌های مختلف از جمله چند ایالت فوق حساس مانند فلوریدا، پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسن سفر خواهد کرد.

میتینگ‌های انتخاباتی ترامپ که با حرارت و حضور هزاران نفر از حامیان او برگزار می‌شود، یکی از منابع نگرانی مقام‌های محلی برای افزایش آمار مبتلایان به کرونا عنوان شده است. ترامپ، روز گذشته (یکشنبه)، در ایالت نوادا به هواداران خود هشدار داد که اگر رقیب دموکرات او، جو بایدن، پیروز شود «آینده آمریکا را تسلیم ویروس کرونا» خواهد کرد.

«این مرد (جو بایدن) خواستار قرنطینه و تعطیلی سراسری است. او به حرف دانشمندان گوش خواهد کرد... اگر من تا حالا به حرف دانشمندان به طور کامل گوش کرده بودم، الان مملکت دچار رکود اقتصادی شدیدی شده بود.»

در واکنش به این اظهارات، یک سخنگوی ستاد انتخاباتی جو بایدن گفته حرف‌های دیروز ترامپ «نمونه کاملی از خلاف واقع» دانستن حقایق از سوی اوست. بایدن وضعیت نابسامان اقتصادی فعلی کشورش را ناشی از سیاست‌های دولت ترامپ در مواجهه با ویروس کرونا می‌داند.

فاجعه کرونا در آمریکا؛ ۷۰ هزار ابتلا در ۲۴ ساعت
برگزاری میتینگ‌های حضوری ترامپ که اغلب بدون رعایت پروتکل‌های کرونا شکل می‌گیرد، موجب نگرانی مقام‌های محلی شده است

ترامپ: آنتونی فاوچی فاجعه است
ترامپ، روز دوشنبه - ۱۹ اکتبر- همچنین در سخنانی تند دکتر آنتونی فاوچی، متخصص ارشد ستاد مقابله با کرونا کاخ‌سفید و مدیرکل مرکز کنترل آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و رویکرد او در مقابله با ویروس کرونا را «فاجعه» خواند و مدعی شد که اگر کاخ‌سفید به توصیه‌های دکتر فاوچی (که از سوی جامعه علمی و پزشکی آمریکا مورد احترام است) دل سپرده بود اکنون تعداد بسیار بیشتری از مردم آمریکا قربانی کووید-۱۹ شده بودند.

پیش از اظهارات روز دوشنبه رئیس‌جمهوری آمریکا، دکتر فاوچی در گفتگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفته بود از این که ترامپ کرونا گرفته متعجب نشده است چرا که او به توصیه‌های ایمنی در این رابطه توجه نمی‌کند.

ترامپ که بار‌ها دکتر فاوچی را «آدم خوبی» خوانده، اما گفته بود اگر به علت انتقاد رسانه‌ها نبود تا حالا دکتر فاوچی را اخراج کرده بود، روز دوشنبه در یک مکالمه تلفنی که خبرنگاران هم می‌شنیدند گفت: «فاوچی یک فاجعه است. او ۵۰۰ سال است که سرکار است و مردم دیگر از شنیدن حرف‌های او و همه این کودن‌ها خسته شده‌اند.»

دکتر فاوچی هفته گذشته هم به رسانه‎ها گفته بود که حرف‌های ماه مارس او خارج از متن اصلی و بدون اجازه او در تبلیغ تلویزیونی ترامپ گنجانده شده و او از این بابت ناراحت است.
فاجعه کرونا در آمریکا؛ ۷۰ هزار ابتلا در ۲۴ ساعت
آنتونی فاوچی که حالا دیوارنگاری او هم به عنوان گواهی بر شهرتش در میان مردم آمریکا بدل شده، از زمان آغاز همه‌گیری کرونا به عنوان «پزشک آمریکا» مورد توجه رسانه‌های بوده است. شهرتی که بخشی از آن مدیون تلاش‌هایش در زمان شیوع ویروس اچ آی وی/ایدز در جهان است.

آخرین آمار‌های کرونا در آمریکاچیست؟
در آمریکا شمار قربانیان کرونا به مرز ۲۲۰ هزار نفر رسیده است. شمار مبتلایان در این کشور هم ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است؛ یعنی ۲۰ درصد جمع کل آمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان که ۴۰ میلیون نفر گزارش شده است.

آمار تازه مبتلایان به کرونا در آمریکا در ماه سپتامبر به کمتر از ۳۴ هزار مورد در روز کاهش پیدا کرده بود، اما در روز‌های اخیر به متوسط روزانه ۵۵ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. تنها روز جمعه، ۱۶ اکتبر، حدود ۷۰ هزار مورد جدید ابتلا در این کشور ثبت شد که یک رکورد جدید از ماه ژوئیه تاکنون محسوب می‌شود.

روز جمعه ۱۰ ایالت آمریکا که اکثرا در میانه مرکزی این کشور قرار دارند به بالاترین آمار ابتلا به کرونا از زمان آغاز شیوع آن در ماه مارس رسیدند؛ کلورادو، آیداهو، ایندیانا، مینه سوتا، نیومکزیکو، داکوتای شمالی، ویرجینیای غربی، ویسکانسن، وایومینگ و کارولینای شمالی.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید