توهم تئوری توطئه "5G"؛ خطر رکود اقتصادی

توهم تئوری توطئه "5G"؛ خطر رکود اقتصادی

سازمان جهانی بهداشت نیز از سال ۱۹۹۶ در چارچوب طرح بین‌المللی میدان‌های الکترومغناطیسی خطرات بالقوه میدان‌های الکترومغناطیسی برای سلامت را تجزیه و تحلیل کرده است و هنوز نتوانسته هیچ گونه اثرات منفی برای آن شناسایی کند.

کد خبر : ۸۶۱۵۰
بازدید : ۹۰۴۶
توهم تئوری توطئه
۱۵ کشور اتحادیه اروپا هشدار دادند که نظریه‌های توهم توطئه و «انتشار فزاینده اطلاعات نادرست» در مورد فناوری نسل ۵ اقتصاد را به خطر می‌اندازد و سبب می‌شود مردم از خطوط ارتباطات سریع داده‌ای محروم بمانند.
این کشور‌ها با ارسال نامه‌ای به کمیسیون اروپا به افزایش تخریب‌گری زیرساخت‌های مخابراتی اشاره کردند که بیش از ۱۵۰ مورد خرابکاری در دکل‌های فناوری نسل۵ در سراسر اروپا را در پی داشته است.

در این نامه آمده است باید توجه ویژه‌ای به ادعا‌های دروغینی کرد که تابش میدان‌های الکترومغناطیسی (ای‌ام‌اف) از شبکه‌های نسل آینده را خطری برای بهداشت و مرتبط با همه‌گیری کرونا قلمداد می‌کند.

در این نامه آمده است: «لازم به گوشزد است که تخریب‌گری علیه زیرساخت‌های مخابراتی و انتشار فزاینده اطلاعات نادرست در مورد میدان‌های الکترومغناطیسی و فناوری نسل ۵ فقط اقتصاد کشور‌های عضو را تهدید نمی‌کند بلکه در راه تحقق اهداف بلندپروازانه اتحادیه اروپا در حوزه فناوری نسل ۵ هم مانع ایجاد می‌کند.

باید هم‌اکنون دست به کار شد و در مورد مزیت‌های فناوری نسل ۵ در دیجیتالی کردن و زیست‌محیطی کردن کسب و کار و جامعه ما به مردم اطلاع‌رسانی کرد.» به نظر می‌رسد جنبش ضد فناوری نسل ۵ بیش‌ترین لطمه را به بریتانیا زده است و ۸۷ دکل فناوری نسل ۵ در این کشور مورد خرابکاری قرار گرفته است.

شمار حملات در فرانسه و هلند نیز چشم‌گیر بوده است و تاکنون در هر دو کشور ۸۰ دکل را آتش زده‌اند. ده‌ها گروه فیسبوکی با ترویج ادعا‌هایی دروغین به نظریه‌هایی مبتنی بر توهم توطئه دامن زده‌اند که شیوع ویروس کرونا کووید-۱۹ را به راه‌اندازی فناوری نسل ۵ ربط می‌دهند.

در این نامه از کمیسیون اروپا در خواست کرده‌اند بر «مبنای سواد دیجیتالی» پیکاری برای آگاهی‌رسانی به راه اندازد تا شهروندان اروپا «خودشان بتوانند دروغ و راست را از هم تمیز دهند.»

فیسبوک اوایل امسال علیه گروه‌هایی که در آن اطلاعات نادرست منتشر می‌کنند دست به اقدام زده است و بسیاری از نظریه‌پردازان توطئه را وارد کرد به سایر برنامه‌ها مثل تلگرام و واتساپ کوچ کنند.

این کشور‌ها اعلام کردند که حاضر هستند اطلاعات تخصصی خود را در اختیار تحقیقات علمی راجع به خطرات فناوری‌های نو برای سلامت انسان بگذارند. تاکنون خطرناک‌ترین ادعا‌های نظریه‌پردازان توطئه در مورد تابش‌های الکترومغناطیسی در تحقیقات متعددی رد شده است.

سازمان جهانی بهداشت نیز از سال ۱۹۹۶ در چارچوب طرح بین‌المللی میدان‌های الکترومغناطیسی خطرات بالقوه میدان‌های الکترومغناطیسی برای سلامت را تجزیه و تحلیل کرده است و هنوز نتوانسته هیچ گونه اثرات منفی برای آن شناسایی کند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید