کرونا تا تابستان آینده ماندنی است

کرونا تا تابستان آینده ماندنی است

به گفته مارتین هیرش رییس گروه بیمارستانی ای. پی. اچ. پی گفته است در ماه‌های اخیر تصور این بوده که موج دومی درکار نخواهد بود یا اینکه اگرهم باشم کوچکتر خواهد بود.

کد خبر : ۸۶۲۰۱
بازدید : ۵۰۱۶
کرونا تا تابستان آینده ماندنی است
رییس بیمارستان‌های فرانسه هشدار داده است که بسیاری از مردم در خیابان‌ها به ویروس آلوده‌اند و بی‌خبرند

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه می‌گوید کشورش دست کم تا میانه سال آینده درگیر مقابله با ویروس کرونای ۲۰۱۹ خواهد بود. تعداد مبتلایان در این کشور از مرز یک میلیون نفر گذشته است.

روز جمعه تعداد مبتلایان تازه در فرانسه از ۴۰ هزار نفر گذشت و ۲۹۸ نفر نیز در پی ابتلا به ویروس جان دادند. در کشور‌های دیگر اروپا مثل روسیه، لهستان، ایتالیا و سوییس نیز تعداد مبتلایان افزایش یافته است. سازمان بهداشت جهانی گفته است افزایش تازه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا، برهه‌ای حساس در مبارزه با این ویروس است.

این سازمان خواستار اقدام فوری برای پیشگیری از ازدحام بیمارستان‌ها شده است. آمار ابتلای روزانه در قاره اروپا در ده روز گذشته دو برابر شده است. بیش از ۷.۸ میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بالغ بر ۲۴۷ هزار نفر براثر ابتلا جان سپرده‌اند.

رییس سازمان بهداشت جهانی گفته است ماه‌های آینده دشوار خواهند بود و برخی کشور‌ها در مسیر خطرناکی قرار دارند. امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه روز جمعه در دیدار از بیمارستانی در منطقه پاریس گفت دانشمندان به او گفته‌اند که در بهترین وضعیت این ویروس تا تابستان آینده فعال خواهد بود.

مکرون گفت هنوز برای گفتن این که فرانسه یک بار دیگر کاملا و یا به صورت منطقه‌ای تعطیل خواهد شد زود است. قانون منع آمد و شد شبانه جمعه شب برای دو سوم کشور به مدت شش هفته تمدید شد.

به گفته رییس جمهوری فرانسه در صورتی که نرخ ابتلای روزانه تا سطح ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر کاهش بیابد، مقررات منع آمد و شد آسان‌تر خواهند شد. همزمان رییس یک گروه بیمارستانی در پاریس هشدار داده که موج دوم همه گیری از موج اول بدتر خواهد بود.

به گفته مارتین هیرش رییس گروه بیمارستانی ای. پی. اچ. پی گفته است در ماه‌های اخیر تصور این بوده که موج دومی درکار نخواهد بود یا اینکه اگرهم باشم کوچکتر خواهد بود.
کرونا تا تابستان آینده ماندنی است
مردم فرانسه دراغلب بخش‌های این کشور باید ساعت ۹ شب به وقت محلی در خانه‌هایشان باشند

به گفته هیرش بسیاری از کسانی که در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند افراد مسنی هستند که در قرنطینه بوده‌اند و زمانی که فرزندانشان به دیدارشان رفته‌اند بیمار شده‌اند. وی افزود: مردم مبتلا و آلوده زیادی در خیابان‌ها هستند بدون اینکه کسی از آن خبر داشته باشد.

نزدیک به نیمی از ۵۰۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه در فرانسه در حال حاضر پر شده‌اند. ژان کستگس نخست وزیر فرانسه گفته است "مبتلایان امروز افراد بستری شده فردا هستند. ماه نوامبر ماه دشواری خواهد بود. "

اوایل هفته جاری اسپانیا اولین کشور اروپایی شد که تعداد مبتلایان آن از یک میلیون نفر گذشته است. با وجود این روز جمعه پدرو سانچز نخست وزیر این کشور گفت آمار واقعی مبتلایان احتمالا بیش از سه میلیون نفر است. سانچز از مردم این کشور خواسته است "نظم و قاطعیت و اتحاد" نشان دهند با وجود این هنوز تدابیر تازه‌ای برای مقابله با گسترش ویروس اعلام نکرده است.

وزیر بهداشت و برخی از مقام‌های محلی از سانچز خواسته‌اند که منع آمد و شد شبانه اعلام کند، اما اجماعی در این زمینه وجود ندارد. ایتالیا گفته است شرایط در بسیاری از مناطق این کشور به وضعیت خطرناک نزدیک می‌شود و رصد کردن کامل بیماران غیر ممکن شده است.

در سوییس ۶۶۳۴ نفر مبتلای تازه در روز جمعه شناسایی شده‌اند و قرار است از هفته آینده محدودیت‌های سختگیرانه‌تری در سراسر کشور برقرار می‌شود. روسیه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۳۴۰ مبتلای تازه شناسایی کرده‌است.

لهستان وارد وضعیت قرمز سراسری شده و بخشی از مدارس و رستوران‌ها بسته شده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید