گوشی قاپی مسلحانه در خیابان‌های مشهد

گوشی قاپی مسلحانه در خیابان‌های مشهد

ماموران انتظامی در ادامه این عملیات، مالخر معروف به «سرخه» را به دام انداختند که مشخص شد او گوشی‌های سرقتی را از زورگیران خریداری می‌کند و به دیگر مالخران شبکه مافیایی می‌فروشد.

کد خبر : ۸۶۳۰۵
بازدید : ۱۰۹۱۰
گوشی قاپی مسلحانه در خیابان‌های مشهد
دستگیری ۱۰ عضو یک شبکه بزرگ دیگر زورگیری و خرید و فروش گوشی‌های سرقتی در مشهد، زوایای دیگری از ماجرای مافیای مخوف در زیر پوست شهر فاش شد.

در پی افزایش زورگیری و گوشی قاپی با تهدید سلاح سرد، در مناطق مختلف شهر، فعالیت‌های غیرمحسوس پلیس با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی سردار محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) برای ریشه یابی و کالبد شکافی زورگیری‌ها آغاز و با دستگیری اعضای دو شبکه بزرگ سرقت مشخص شد که مافیای گوشی‌های سرقتی با ترغیب نوجوانان و جوانان به زورگیری و گوشی قاپی در مناطق حاشیه‌ای شهر، شبکه گسترده‌ای را برای اقدامات مجرمانه و مخوف خود به راه انداخته اند.
بررسی‌های کارشناسی و تخصصی کارآگاهان عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی که اولین شبکه مافیای گوشی‌های سرقتی را متلاشی کردند، نشان داد که سرکردگان اصلی این مافیای مخوف در یکی از کشور‌های همسایه مستقر هستند و عوامل آن‌ها در داخل کشور، شبکه‌های زنجیره‌ای را از هنگام گوشی قاپی و زورگیری تا انتقال ۴۸ ساعته به خارج از کشور اداره می‌کنند.
با لو رفتن این شبکه‌های مخوف که با تغییر سریال گوشی‌های سرقتی، آن‌ها را غیرقابل ردیابی می‌کردند، تلاش شبانه روزی نیرو‌های انتظامی برای شناسایی شبکه‌های دیگر در مناطق مختلف شهر مشهد با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ عباس صارمی ساداتی (رئیس پلیس مشهد) ادامه یافت و دومین شبکه زورگیری و تغییر سریال گوشی‌های سرقتی در شمال مشهد متلاشی شد.
در ادامه ریشه یابی و دستگیری دیگر زورگیرانی که زیر چتر مافیای گوشی‌های سرقتی فعالیت می‌کردند، گروه ویژه‌ای از نیرو‌های کارآزموده کلانتری شهرک ناجای مشهد نیز به فرماندهی سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری) وارد عمل شدند و با تقویت گشت‌های انتظامی به ردیابی عاملان سرقت‌های مذکور پرداختند.
آنان که شگرد‌های پیچیده اعضای مافیای مذکور را زیر ذره بین تلاش‌های شبانه روزی خود قرار داده بودند به رصد‌های اطلاعاتی در حوزه استحفاظی ادامه دادند تا این که بیست و هفتم مهر گذشته، گروه آموزش دیده گشت غیرمحسوس درحالی به سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی مشکوک شدند که با شیوه‌ای خاص شماره‌های پلاک انتظامی موتورسیکلت را تغییر داده بودند.
موتورسواران که در یک لحظه متوجه نیرو‌های پلیس شده بودند، از محل گریختند، اما در نهایت با تیراندازی هوایی و هوشیاری نیرو‌های گشت، در محاصره قرار گرفتند و به دام افتادند. در بازرسی بدنی از متهمان به زورگیری، علاوه بر یک قبضه شمشیر نیم متری، دو دستگاه گوشی سرقتی نیز کشف شد.
همزمان با انتقال ۳ متهم ۱۹ و ۲۰ ساله به کلانتری، دو مال باخته نیز که ساعتی قبل طعمه زورگیران مخوف شده بودند با مراجعه به دایره تجسس کلانتری، زورگیران آپاچی سوار را شناسایی کردند.
با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، قاضی دکتر اسماعیل رحمانی کلاکوب، (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) دستورات محرمانه و خاصی را برای دستگیری دیگر اعضای مرتبط با این باند زورگیری در حالی صادر کرد که مقام قضایی احتمال می‌داد اعضای این باند زیر چتر مافیای گوشی‌های سرقتی فعالیت می‌کنند.
به همین دلیل گروه ویژه نیرو‌های تجسس کلانتری با آغاز بازجویی‌های تخصصی به سرنخ‌هایی از تغییر سریال گوشی‌های مذکور رسیدند و با هماهنگی قاضی رحمانی وارد عملیات شناسایی شدند. ماموران انتظامی در ادامه این عملیات، مالخر معروف به «سرخه» را به دام انداختند که مشخص شد او گوشی‌های سرقتی را از زورگیران خریداری می‌کند و به دیگر مالخران شبکه مافیایی می‌فروشد.

در بازرسی از مخفیگاه مالخر علاوه بر چندین دستگاه گوشی سرقتی، مقادیر زیادی مشروبات الکلی نیز کشف و ضبط شد.
بررسی‌های کارشناسی نشان داد: گوشی‌های سرقتی پس از چند بار خرید و فروش توسط اعضای شبکه، در نهایت با پیک موتوری به بولوار شهید مفتح (سی متری طلاب) منتقل می‌شوند و افرادی در پوشش فروشگاه تلفن همراه، به تغییر شماره سریال گوشی‌ها می‌پردازند و سپس گوشی‌های غیرقابل ردیابی را دوباره با پیک موتوری برای عوامل دیگر این شبکه مافیایی ارسال می‌کنند.
در ادامه این عملیات گسترده، نیرو‌های کلانتری شهرک ناجا موفق شدند ۱۰ عضو این شبکه گسترده را با نظارت مستقیم سرهنگ صارمی ساداتی دستگیر و تعداد زیادی گوشی‌های سرقتی را به همراه یک قبضه شمشیر کشف کنند.
تحقیقات گسترده ماموران تجسس بیانگر آن بود که سرکردگان این شبکه پس از خرید گوشی از زورگیران و با پرداخت ۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به دیگر اعضا، گوشی‌ها را فلش می‌زدند و غیرقابل ردیابی می‌کردند.
بررسی‌های بیشتر برای ریشه یابی کامل و شناسایی دیگر اعضای این شبکه مافیایی با دستورات قاضی دکتر رحمانی درحالی ادامه دارد که سه زورگیر جوان آپاچی سوار تاکنون به هشت فقره زورگیری با تهدید سلاح سرد در مشهد اعتراف کرده اند.
گوشی قاپی مسلحانه در خیابان‌های مشهد
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید