خالق هری پاتر، جدیدترین کتاب خود را مجانی در فضای اینترنت گذاشت

خالق هری پاتر، جدیدترین کتاب خود را مجانی در فضای اینترنت گذاشت

جی کی رولینگ، خالق مجموعه هری پاتر دو فصل اول اثر جدید خود را روز سه شنبه ۶ خرداد در اینترنت منتشر کرد تا کودکان در دوران قرنطینه بتوانند آنرا بخوانند. این داستان در مورد هیولایی است به نام «ایکاباگ» و مضمون آن حکایت تمثیل گونه‌ای از حقیقت و سوءاستفاده از قدرت است.

کد خبر : ۸۶۳۵۱
بازدید : ۳۳۸۵
خالق هری پاتر، جدیدترین کتاب خود را مجانی در فضای اینترنت گذاشت
فرادید| تقریبا کسی را نمی‌توان پیدا کرد که اسم هری پاتر را نشنیده باشد. پسرکی با مو‌های صافِ جلو زده و عینک گرد که در مدرسه‌ی هاگوارتز درس جادوگری می‌خواند. شاید به جرأت بتوان گفت همه نوجوانان نسل پیش و نسل‌های کنونی، آرزو داشته‌اند دعوتنامه‌ی مدرسه‌ی جادوگری به برای‌شان ارسال شود و صاحب یک جاروی مخصوص جادوگریِ پرنده بشوند. تمامی این‌ها و هزاران تخیل و خاطره را مدیون یک خانم نویسنده‌ی انگلیسی به نام جی کی رولینگ هستیم که با نوشتن داستان‌های هری پاتر به یکی از معروف‌ترین و ثروتمندترین نویسندگان تاریخ بدل شد. بگونه‌ای که پیش از چاپ هر جلد از مجموعه‌ی هری پاتر، میلیون‌ها نسخه از آن توسط عاشقان سینه چاکش، پیش خرید می‌شد.
اما این بار خانم رولینگ خبری شوکه کننده و هیجان انگیز برای طرفدارنش در سراسر جهان دارد. اول آنکه مشغول نوشتن اثر خارق‌العاده‌ی جدیدش است و دوم آنکه قرار است بخش‌هایی از این اثر را به صورت رایگان در اینترنت در دسترس عموم قرار دهد. رولینگ همواره یکی از افرادی بوده که بخش‌های زیادی از درآمد خود را صرف امور خیریه کرده است و تصمیم اخیر او نیز در همین راستا بوده است که در ادامه در مورد آن باهم خواهیم خواند.

به گزارش فرادید، جی کی رولینگ، خالق مجموعه هری پاتر دو فصل اول اثر جدید خود را روز سه شنبه ۶ خرداد در اینترنت منتشر کرد تا کودکان در دوران قرنطینه بتوانند آنرا بخوانند. این داستان در مورد هیولایی است به نام «ایکاباگ» و مضمون آن حکایت تمثیل گونه‌ای از حقیقت و سوءاستفاده از قدرت است.

این هیولای خطرناک و بچه خوار قدرت خارق العاده‌ای دارد و در شمالی‌ترین نقطه یک سرزمین خیالی به نام «کروناکوپیا» زندگی می‌کند.

رولینگ، فضا و حال و هوای کتاب جدید خود را بدون زمان خاصی تعریف کرده و تاکید می‌کند که می‌توان آن را به هر زمان یا هر کشوری منتسب کرد.

در روز‌های گذشته، جی کی رولینگ در توئیتر نوشت قسمت‌های بعدی داستان روزانه و تا ۱۰ ژوئیه در اینترنت منتشر خواهد شد و با حروف درشت در توئیت خود افزود: «این داستان ادامه هری پاتر نیست.»

خانم رولینگ ایده خلق داستان «ایکاباگ» را هنگام نوشتن مجموعه هری پاتر پروراند و قصد داشت آنرا پس از انتشار «هری پاتر و یادگاران مرگ»، آخرین بخش از این مجموعه، منتشر کند. ولی دستنوشته‌های این داستان را حدود ده سال کنارگذاشت و چند هفته پیش بازنویسی آنرا شروع کرد.

او در بخشی از توئیت خود نوشت: «ایکاباگ داستانی در مورد حقیقت و سوءاستفاده از قدرت است. مضامین آن زمان نمی‌شناسد و در هر مقطع زمانی و هر کشوری می‌تواند اتفاق بیافتد.»

«در پاسخ به سئوال بدیهی که ممکن است مطرح شود باید بگویم که ایده این داستان بیش از یک دهه پیش به ذهنم خطور کرد بنابراین نباید به عنوان واکنشی به آنچه که اکنون در جهان روی می‌دهد، تلقی شود.»

او افزود: «من تصمیم گرفتم داستان ایکاباگ را به صورت رایگان در اینترنت منتشر کنم تا کودکانی که در قرنطینه هستند و یا آن‌هایی که در این دوران عجیب و نگران کننده به مدرسه بازمی گردند بتوانند آنرا بخوانند.»

اولین فصل‌های این داستان روز سه شنبه در وبسایتی به نام ایکاباگ منتشر شد.

خانم رولینگ گفت داستان «ایکاباگ» برای کودکان ۷ تا ۹ ساله نوشته شده و فرزندان خودش که اکنون نوجوان هستند از تصمیم او برای بازنویسی داستان پس از سال‌ها و انتشار رایگان آن «مشتاقانه استقبال» کردند.

او در بخش دیگری از توئیت خود نوشت: «طی هفته‌های گذشته در یک دنیای خیالی غرق شده‌ام که فکر می‌کردم هیچگاه به آن بازنخواهم گشت. دو خواننده اول این داستان آنرا از دوران کودکی خود به یاد می‌آورند و از من خواستند قسمت‌های مورد علاقه آن‌ها را دراین ویرایش جدید بگنجانم. من هم تبعیت کردم.»

ادامه داستان روزانه در وبسایت مخصوصی که برای این اثر راه اندازی شده منتشر خواهد شد.

نسخه کامل داستان اواخر سال جاری به صورت کتاب منتشر می‌شود. جی کی رولینگ درآمد حاصل از فروش کتاب را به طرح‌ها و نهاد‌هایی که به گروه‌های به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا کمک می‌کنند اهدا خواهد کرد.

جی کی رولینگ، رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و بشر دوست اهل بریتانیا است که عمدهٔ شهرتش را برای نوشتن مجموعه داستان‌های هری پاتر کسب کرده‌است. مجموعه «هری پاتر» به ۸۰ زبان ترجمه شده و تاکنون بیش از ۵۰۰ مطلیون نسخه فروش داشته است.
کتاب‌های هری پاتر از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ بشر بوده‌اند. در سال ۲۰۰۷ فهرست ثروتمندان ساندِی تایمز میزان ثروت رولینگ را به ۴۵۴ میلیون پوند (۱٫۰۷ میلیارد دلار) تخمین زد و در بین پولدارترین زنان انگلیس رولینگ را در رده ۱۳ جدول قرار داد. همچنین در همین سال به انتخاب مجله تایم، رولینگ پس از ولادیمیر پوتین به عنوان دومین شخص تأثیرگذار سال انتخاب شد. مجله فوربز رولینگ را در رده چهل و هشتمین شخصیت معروف در سال ۲۰۰۷ معرفی کرد. او در حال حاضر فعالیت‌های انسان دوستانه و خیرخواهانه بسیاری را به عهده گرفته و پشتیبانی می‌کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید