جشنواره فیلم کن 2020؛ کوچک و بدون فرش قرمز

جشنواره فیلم کن 2020؛ کوچک و بدون فرش قرمز

در نهایت تصمیم بر این شد که جشنواره در ماه مه برگزار نشود، اما در نخستین فرصت شماری از فیلم‌های برگزیده در یک «جشنواره کوچک» اکران شوند.

کد خبر : ۸۶۳۶۰
بازدید : ۱۴۷۳
جشنواره فیلم کن 2020؛ کوچک و بدون فرش قرمز
جشنواره بین‌المللی فیلم کن امسال خیلی کوچک‌تر و بی‌سروصداتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود. به مدت سه روز شماری از فیلم‌هایی که برای نمایش در ماه مه انتخاب شده بودند، اکران می‌شوند.

با گسترش ویروس کرونا برگزارکنندگان مجلل‌ترین و تاثیرگذارترین جشنواره اروپا هم چند ماه مستاصل بودند که آیا می‌توان این اتفاق هنری بین‌المللی را مانند همیشه، با شرکت سوپراستار‌ها و جشن پرشکوه برگزار کرد یا نه.

یکی از امکان‌های مورد بحث، برگزاری آنلاین بود، اما مسئولان جشنواره اعلام کردند که به برگزاری اینترنتی جشنواره علاقه ندارند. تیئری فرمو، مدیر این جشنواره در این راستا گفت: «کن روح دارد، سابقه دارد، تاریخچه دارد و کارایی. فستیوال دیجیتالی دیگر چیست؟ رقابت دیجیتالی دیگر چیست؟»

برخی ناظران بر این اعتقاد بودند و هستند که جشنواره منبع درآمد خوبی برای شهر است و این نیز نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌ها ایفا می‌کند.

مینی کن
در نهایت تصمیم بر این شد که جشنواره در ماه مه برگزار نشود، اما در نخستین فرصت شماری از فیلم‌های برگزیده در یک «جشنواره کوچک» اکران شوند.

اوایل ماه سپتامبر به طور قعطعی اعلام شد که تاریخ برگزاری جشنواره ۲۷ اکتبر خواهد بود و مدت آن سه روز. آغازگر این اتفاق هنری، فیلم «موفقیت بزرگ» ساخته امانوئل کورکول بود که امروز با حضور شماری از دست‌اندرکاران آن به پرده رفت.

دیگر فیلم‌های بلندی که به بخش مسابقه راه یافته بودند و در این سه روز در کاخ جشنواره اکران می‌شوند، «مادران واقعی» به کارگردانی نائومی کاواسی، فیلمساز سرشناس ژاپنی، «دو فرانسوی» اثر برونو پودالیدس، و «آغاز»، نخستین فیلم بلند داستانی دیا کولومب گاشویلی، کارگردان گرجستانی هستند. «آغاز» دیروز جایزه اول جشنواره سن سباستین را ربود.

علاوه بر این‌ها، تمامی فیلم‌های بخش کوتاه و فیلم‌هایی که برای بخش سینه فونداسیون جشنواره انتخاب شده بودند، نمایش داده می‌شوند.

معضل کرونا
به دلیل منع رفت‌وآمد شبانه که از ساعت ۹ شب آغاز می‌شود نمایش فیلم‌ها تا ساعت ۶ بعدازظهر خواهد بود و استفاده از ماسک در سالن نمایش اجباری است. علاوه بر این فقط شمار کمی بلیط فروخته می‌شود و دوستداران هنر هفتم، از دیدن ستارگان و گرفتن امضا از آنان محروم خواهند بود.

ویروس سارس‌کوو ۲ در فرانسه هم بیداد می‌کند و تا شامگاه سه‌شنبه (۲۷ اکتبر) یک میلیون و ۲۴۳ هزار نفر به کووید۱۹، بیماری ناشی از این ویروس مبتلا شده‌اند و ۳۵ هزار و ۵۷۵ نفر بر اثر آن جان سپرده‌اند.
منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید