بحران جدید برانکو برای پرسپولیس!

بحران جدید برانکو برای پرسپولیس!

برانکو ایوانکوویچ در سال اول قراردادی ۶۵٠ هزار دلاری منعقد کرد و برای سال بعد از آن، پایه قراردادش به ٧۵٠ هزار دلار رسید. او برای سال سوم و چهارم هم پایه ٨٠٠ هزار یورویی در قراردادش داشت.

کد خبر : ۸۶۳۷۵
بازدید : ۳۱۰۱
بحران جدید برانکو برای پرسپولیس!
باشگاه پرسپولیس با وجود پرداخت بخش زیادی از مطالبات سرمربی سابق خود، اما مالیات قرارداد او را پرداخت نکرده که این امر موجب ایجاد مشکل برای مربی کروات شده است. در هفته‌های اخیر باشگاه پرسپولیس در چند نوبت پرداخت‌هایی به برانکو ایوانکوویچ داشت تا اینگونه پرونده شکایت مربی کروات را ببندد.
با وجود اینکه کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا در اسفند ٩٨ پرسپولیس را محکوم به پرداخت یک میلیون و ۵۵ هزار یورو به برانکو کرد، اما ماه‌ها این پول پرداخت نشد و در نهایت کمیته انضباطی فیفا پرسپولیس را از نقل‌وانتقالات محروم کرد.
حالا با فشار فیفا در اقساط مختلف ٩٠ درصد مطالبات برانکو به حسابش واریز شده تا به این ترتیب هواداران پرسپولیس امیدوار باشند تا با بسته شدن این پرونده، پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه باز شود.

پرداخت تمام مطالبات مربی کروات، پایان بحران برانکو در باشگاه پرسپولیس نیست. بر اساس منابع خبری ایسنا، این باشگاه طی چهار سال همکاری‌اش با برانکو در بندی از قرارداد پذیرفته است که تمام مالیات این مربی و دستیارانش را بپردازد، اما در دو سال آخر قرارداد تسویه حساب مالیاتی به طور کامل انجام نشده است.
این یعنی برانکو ایوانکوویچ حالا با یک بدهی سنگین مالیاتی در ایران موجه است و اگر قرار باشد همراه تیم ملی عمان به ایران سفر کند، امکان خروج از ایران را نخواهد داشت.

این ممنوع‌الخروجی قبلا هم گریبان سرمربی سابق پرسپولیس را گرفته بود. او پس از ترک تیم ملی فوتبال ایران در سال ٢٠٠۶ حدود ٩ سال با مشکل مالیاتی در ایران مواجه بود که به همین خاطر تا پیش از قبول هدایت پرسپولیس به ایران سفر نکرد.
حتی زمانی که سرمربی تیم الاتفاق عربستان بود هم نتوانست همراه این تیم به ایران سفر کند تا اینکه در نهایت پیش از پذیرش هدایت پرسپولیس، مالیات قرارداد تیم ملی او از سوی پرسپولیس پرداخت شد تا او بتواند سرمربی سرخ‌های پایتخت شود.

بر اساس قوانین مالیاتی با وجود اینکه در قرارداد پرسپولیس و برانکو ذکر شده که پرداخت مالیات بر عهده باشگاه است، اما اداره مالیات فقط حقوق گیرنده (برانکو) را به عنوان مودی مالیاتی می‌شناسد و به همین خاطر فشاری روی باشگاه پرسپولیس نیست که این بدهی مالیاتی را بپردازد.

برانکو ایوانکوویچ در سال اول قراردادی ۶۵٠ هزار دلاری منعقد کرد و برای سال بعد از آن، پایه قراردادش به ٧۵٠ هزار دلار رسید. او برای سال سوم و چهارم هم پایه ٨٠٠ هزار یورویی در قراردادش داشت.
بر اساس قوانین مالیاتی باشگاه پرسپولیس باید برای دو سال آخر باید حدود ٢۴٠ هزار یورو (این مبلغ تقریبی محاسبه شده و مبالغ دقیق از سوی اداره مالیات تعیین می‌شود) را به اداره مالیات پرداخت می‌کرد که این کار انجام نشده است. البته پرداخت مالیات به ریال است و محاسبه نرخ ارز هم بر اساس نرخ رسمی بانک مرکزی در سال‌های ٩۶ تا ٩٨ محاسبه می‌شود.

نکته حائز اهمیت این است که برانکو برگه تسویه حساب مالیاتی خود را از ایران دریافت نکرده تا به کشور خود ارائه کند از پرداخت مالیات دستمزدش معاف شود. به همین خاطر اگر پرسپولیسی‌ها به زودی تکلیف بدهی مالیاتی سرمربی سابق خود را مشخص نکنند، به نظر می‌رسد باید منتظر شکایت مجدد برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش باشند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید