کاهش هزینه های سفر با خرید بلیط چارتر

کاهش هزینه های سفر با خرید بلیط چارتر
کد خبر : ۸۶۳۸۵
بازدید : ۷۹۲۲

کاهش هزینه های سفر با خرید بلیط چارتر

یکی از راه های تهیه بلیط هواپیما ارزان، خرید بلیط چارتر است. بلیط چارتر هزینه های سفر شما را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد. ما در این مطلب بلیط چارتر را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد. برای آشنایی بیشتر با بلیط چارتر با ما همراه شوید.

چارتر هزینه ها را کاهش می دهد

روزمرگی در زندگی روزانه عواقب بسیار زیادی را با خود به همراه خواهد داشت. یکی از مواردی که باعث می شود انسان از این روزمرگی ها دوری کرده و انرژی مضاعفی برای ادامه راه بیابد، سفر است. اگر این سفر از طریق وسیله نقلیه ای لوکس، با امکانات، ایمن و سریع باشد، لذت های سفر و دوری از روزمرگی را شیرین تر خواهد کرد. اکثر مسافران در این مواقع بلیط هواپیما را برای سفر انتخاب می نمایند.

شاید در ذهن هر انسانی در زمان انتخاب هواپیما بحث گرانی قیمت بلیط هواپیما نقش ببندد. این تصور نادرست بوده و با تکنیک هایی به آسانی رفع خواهد شد. یکی از راه های تهیه بلیط هواپیما ارزان قیمت استفاده از بلیط های چارتر است. خرید بلیط چارتر هزینه های سفر را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

بلیط چارتر در دوران کرونا

ناگفته نماند، قیمت بلیط هواپیما با وجود شیوع کرونا در ماه های اخیر دچار افت شدیدی شده است. افزایش نرخ ارز که از اردیبهشت سال ۱۳۹۷ شروع شد، بر روی بسیاری از کالاها تاثیر منفی گذاشت. بلیط هواپیما یکی از اجناسی بود که قیمت ارز باعث افزایش قیمت آن شد. با شیوع کرونا ویروس قیمت بلیط هواپیما به طور چشمگیری کاهش یافت.

وزیر راه و شهرسازی در دومین روز فروردین امسال از کاهش ۵۱ درصدی سفرهای نوروزی خبر داده و گفته بود: به‌دلیل شیوع کرونا مردم ۳۰۰ هزار بلیت قطار و ۲۰۰ هزار بلیت هواپیما را کنسل کردند.

محمد اسلامی با قدردانی از هموطنانی که توصیه‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا را برای اجتناب از سفرهای غیرضروری رعایت کردند به جایز نبودن آن با توجه به حکمی که از لحاظ شرعی رهبر معظم انقلاب صادر کرده‌اند اشاره کرد و افزود: "آمار و ارقام به‌صورت کلی نشان می‌دهد که ترددها نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد تا ۱۲ شب گذشته کاهش داشته و این جای خوشحالی است. قطعاً اگر تکرارها از این میزان خارج شود ترددها کاهش بالای ۶۰ درصد را نشان خواهد داد و جا دارد باز هم از مردم عزیز کشورمان که به این مسئله توجه کرده‌اند تشکر کنیم و سپاسگزار آن‌ها باشیم."

معانی مختلف چارتر

شاید برایتان پیش آمده باشد که تاکسی یا خانه ای را دربست گرفته باشید. چارتر کردن در معنای عام به معنی دربست کردن می باشد. بسیاری از شرکتها و آژانس های هواپیمایی صندلی های هواپیما را برای مدت محدود و بازه زمانی معینی کرایه کرده و با توجه به قوانین سازمان هواپیمایی قیمت های مورد نظر خود را ارائه می دهند. به این عمل به اصطلاح چارتر کردن می گویند.

"چارتر هوایی به معنی اجاره کل صندلی های یک هواپیماست که مفهومی بر عکس خرید تک به تک بلیط صندلی دارد. در حالیکه یک شرکت هواپیمایی به دنبال فروش بلیط به صورت صندلی به صندلی است، شرکت‌های چارتری بر برنامه‌های سفر و هواپیماهای خصوصی مشخص، محموله‌های فوری یا حساس به زمان، آمبولانس هوایی و دیگر اشکال تمرکز می‌کنند." ( منبع )

نوسان قیمت در بلیط چارتر

مهمترین نکته در بلیط های چارتر نوسان قیمت آنها است که به مسافران این امکان را می دهد در مواقعی که بلیط هواپیما ارزان تر از قبل ارائه می شود آن را خریداری نمایند. ارزانی در بلیط های چارتر را زمانی بیشتر حس خواهید کرد که در لحظات پایانی سفر بلیطی را با قیمتی استثنایی خریداری کرده باشید.

کاهش هزینه های سفر با خرید بلیط چارتر

بلیط لحظه آخری چارتر

شرکت های چارتر کننده با توجه به تکمیل نشدن ظرفیت هواپیما و نزدیک بودن زمان پرواز و برای جلوگیری از ضررهای احتمالی آینده بلیت مورد نظر خود را با تخفیفات شگفت انگیزی ارائه می دهند. به این نوع بلیط ها به اصطلاح بلیط چارتر لحظه آخری گفته می شود. اگر با تهیه بلیط چارتر لحظه آخری به مسافرت خود پرداختید و فردی را مشاهده نمودید که 5 برابر شما هزینه بلیط هواپیما را پرداخت کرده است، تعجب نکنید.

بلیط لحظه آخری چارتر نوعی معامله بردر برد برای شرکت چارتر کننده و متقاضی می باشد. شرکت چارتر کننده از ضررهای احتمالی اینده جلوگیری کرده و بلیط هواپیما خود را به فروش می رساند و متقاضی بلیط نیز بلیط هواپیما مورد نظر را با قیمت بسیار پایین ترین تهیه می کند

ویژگی ‌های بارز بلیط چارتر

بلیط های هواپیما به طور کلی به دو دسته چارتر و سیستمی تقسیم بندی می شوند. بلیط های چارتر و سیستمی هر کدام ویژگی هایی را با خود به یدک می کشند. همانطور که گفته شد، مهمترین ویژگی بلیط چارتر نوسان قیمت در آنست.

از دیگر ویژگی های بلیط چارتر می توان به مشخص بودن پروازها در تاریخ و ساعتی مشخص اشاره کرد. با تهیه بلیط چارتر در بازه های زمانی شلوغ سال نگرانی بابت رزرو بلیط هواپیما نخواهید داشت.

خرید بلیط چارتر از سایت های معتبر

بسیاری از مسافران در بازه های زمانی شلوغ سال مانند تعطیلات نوروز، تعطیلات تابستانی، تاسوعا و عاشورا از نبود بلیط هواپیما رنج می برند. اگر رزرو یا خرید آنلاین بلیط چارتر را در سر می پرورانید، ما به شما سایت تیک بان را توصیه می نماییم.

تیک بان سایت معتبر خرید بلیط هواپیما ، بلیط قطار و بلیط اتوبوس است که با بیش از 900 ایرلاین داخلی و بین المللی همکاری می نماید. سایت تیک بان دارای گواهینامه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA)، گواهینامه انجمن تورگردانان ایران و نماد دو ستاره اعتماد الکترونیک می باشد.

سایت تیک بان، علی بابا، قاصدک و مستر بلیط جز معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط هواپیما در کشور هستند. برای خرید بلیط هواپیما از طریق سات تیک بان کافی است، کلمه تیک بان یا عبارت https://tikban.com را جستجو نمایید. بلیط هواپیما مورد نظر در کسری از دقیقه در دستان شماست.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید