10 ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی

10 ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی

انار پر از آنتی‌اکسیدان است و به همین دلیل باعث تقویت جریان خون می‌شود که به نوبه خود موجب افزایش حساسیت در رابطه می‌شود.

کد خبر : ۸۶۵۱۹
بازدید : ۱۱۳۴۶
10 ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی
برای بسیاری از افراد دو چیز بیش از همه ذهن آن‌ها را به خود مشغول می‌کند و عجیب نیست که این دو این‌قدر به هم نزدیک باشند: غذا و قوای جنسی. این دو به شدت به هم نزدیک هستند.

در واقع ما از همان زمانی که شروع به آماده کردن مواد غذایی می‌کنیم، اعتقادی راسخ به غذا‌ها برای تقویت قوای جنسی داریم. اما آیا ادعا‌های مبنی بر افزایش قوای جنسی مواد غذایی هیچ بهره‌ای از واقعیت دارد یا همه آن‌ها مانند برگ کاهو غیر قابل اتکا هستند؟

غذا‌های مقوی نام خود را از آفرودیت، الهه یونانی عشق و زیبایی به عاریه گرفته‌اند و به نظر می‌رسد بسیاری از این غذا‌ها به داستان‌ها و روابط عشقی آن دوران برگردد. خود آفرودیت معمولا در حالی به تصویر کشیده می‌شد که از پوست صدفی خود بیرون آمده است و امروز هم غذاهای‌دریایی و صدف دریایی به عنوان غذا‌های مقوی در نظر گرفته می‌شوند.

دیگر مواد غذایی که احتمالا به خاطر ظاهرشان به مقوی بودن معروف هستند، از جمله هویج، مارچوبه، انجیر و کنگر فرنگی.
ممکن است این کمی به نظرتان کودکانه برسد، ولی سخت نیست تا غارنشین درون خود را بیدار کنید تا امور عشق و عاشقانه را از نقطه نظر او درک و تصور کنید و به ویژه که کمی کمک تصویری هم وجود دارد.

دیگر مواد عجیب و غریب‌تر هم وجود دارد که به عنوان غذا‌های مقوی طی سال‌های متمادی محبوبیت یافته‌اند. موادی نظیر مگس اسپانیایی، خون مار کبری، بادکنک ماهی ژاپنی و ادرار عنتر دم‌کوتاه، همه روزی به دست انسان‌ها مصرف شده‌اند به امید این که لحظات خوبی داشته باشند. همین طور موارد غم‌انگیزی نظیر شاخ کرگدن که این حیوان را به معرض انقراض کشانده است.

اما مواد غذایی مورد علاقه گذشتگان چه بوده است؟ موادی نظیر شکلات که در ادامه آن را به همراه چند مورد رایج از غذا‌های مقوی از نظر خواهیم گذراند.
10 ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی
شکلات
شکلات در ذات خود غذایی محرک احساسات است، ولی همچنین حاوی مواد شیمیایی شامل اناندامید و فنیلتیلامین است که باعث افزایش تولید سروتونین در بدن می‌شود که هورمون احساس خوب است.
با وجود این، این سؤال مطرح است که مغز ما توانایی جذب چه میزان از این مواد شیمیایی را دارد و اگر بخواهیم یک شیشه بزرگ شیر را برای خنثی کردن اثرات منفی آن مصرف کنیم احتمالا باعث خواباندن قوای جنسی خواهد شد. با این حال خوردن یک یا دو توت‌فرنگی آغشته به شکلات اصلا بد نیست.
10 ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی
صدف دریایی
صدف دریایی مقادیر بالایی از فلز روی دارد که در تنظیم هورمون‌های جنسی نقش دارد. اما کارشناسان معتقدند شیوه هوس‌آمیز خوردن صدف دریایی است که باعث تقویت میل جنسی در ما می‌شود.
10 ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی
مارچوبه
مارچوبه همچنین منبع خوبی برای ویتامین‌ای است که در تولید و تنظیم هورمون‌های جنسی نقش دارد. اما اگر واقع‌گرا باشیم خوردن یکی دو شاخه مارچوبه با شام خود در شب، باعث تفاوت چندانی نخواهد شد.
بیشتر بخوانید:
10 ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی

فلفل قرمز
غذا‌های تند باعث گرم شدن بدن، افزایش تپش قلب، حساسیت بیشتر عصب‌های حسی و افزایش جریان خون می‌شوند، درنتیجه ادعا‌ها در این باره احتمالا بهره‌ای از واقعیت دارد. فقط به یاد داشته باشید بعد از خوردن فلفل قرمز دست‌های خود را بشویید.
10 ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی
هندوانه
این میوه حاوی سیترولین است که دقیقا مانند عملکرد ویاگرا، رگ‌های خونی را سست می‌کند. به علاوه هندوانه گزینه سبک‌تری به عنوان دسر است که شما را سراسر عصر هوشیار نگه می‌دارد.

در ادامه پنج موردی که کمتر رایج است را از نظر می‌گذرانیم:
10 ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی
ماکا یا جینسینگ پرویی
لقب این ریشه شیرین سبزیجات، ویاگرای پرویی است و مطالعه مصرف آن در حیوانات حاکی از ویژگی‌های هوس‌افزای آن است گرچه مصرف آن در انسان‌ها به طور عمده مورد مطالعه قرار نگرفته است. همچنین گفته می‌شود این میوه باعث افزایش بنیه و بالا رفتن سطح هوشیاری می‌شود.
10 ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی
کرفس
این جذاب‌ترین ماده غذایی نیست، ولی حاوی آندروژن‌های گیاهی است که خیلی شبیه تستوسترون است و می‌تواند میل جنسی را در زنان افزایش دهد.
10 ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی
انار
این میوه به سیب عشق مشهور است. انار پر از آنتی‌اکسیدان است و به همین دلیل باعث تقویت جریان خون می‌شود که به نوبه خود موجب افزایش حساسیت در رابطه می‌شود.
10 ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی
موز
تمام خاصیت آن به پتاسیم برمی‌گردد. پتاسیم همچنین باعث تقویت قدرت ماهیچه‌ها می‌شود و در عرصه نظر باعث تقویت و شدت یافتن ارضای جنسی می‌شود.
10 ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی
شابانک
رومیان باستان خواص شابانک را کشف کردند و از آن در معجون‌های عشق استفاده می‌کردند. این سبزی به شدت برای سامانه هاضمه بدن خوب است و پر از مواد مغذی است که ممکن است باعث شود بعد از مصرف آن احساس خیلی خوبی داشته باشید، اما هنوز اثبات نشده که این سبزی موجب تقویت قوای جنسی می‌شود یا خیر؟!
۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید