دوره بیماری کرونا در چه کسانی طولانی‌تر است؟

دوره بیماری کرونا در چه کسانی طولانی‌تر است؟

یروس کرونا تقریبا در بدن ۱۰ درصد بیماران از سن ۱۸ تا ۴۹ سال به مدت طولانی می‌ماند در حالی که این شاخص برای افراد بالای ۷۰ سال ۲۲ درصد است.

کد خبر : ۸۶۵۵۴
بازدید : ۹۳۷۹
دوره بیماری کرونا در چه کسانی طولانی‌تر است؟
متخصصین کالج شاهنشاهی لندن، با استفاده از برنامه Covid Symptom Study توانستند مشخص کنند که چه کسی بیشتر از همه مستعد دوره طولانی بیماری ناشی از ویروس کرونا است. خاطر نشان می‌شود که تقریبا از هر بیست نفری که به کووید ۱۹ درگیر هستند، علائم بیماری در طی مدت هشت هفته و حتی بیشتر وجود دارد. در عین حال در آغاز بیماری می‌توان طول مدت آنرا پیش بینی کرد.

در این مقاله آمده است: «هر چه علائم بیشتری در بیمار در هفته اول بیماری بروز کند به همان میزان طول مدت بیماری کووید ۱۹ بیشتر خواهد بود.»

ضمنا تجربیات نشان می‌دهند که طول بیماری به سن، جنس و چاقی و لاغری بستگی دارد.

دانشمندان اطلاعات مربوط به تقریبا ۴۲۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ را بررسی کردند و متوجه شدند که هر چه بیمار سنش بالاتر باشد خطر ابتلا به دوره طولانی‌تر بیماری بیشتر است. از جمله اینکه ویروس کرونا تقریبا در بدن ۱۰ درصد بیماران از سن ۱۸ تا ۴۹ سال به مدت طولانی می‌ماند در حالی که این شاخص برای افراد بالای ۷۰ سال ۲۲ درصد است.

همچنین افراد چاق آسیب بیشتری می‌بینند. طول بیماری در مردان یک و نیم برابر بیشتر از زنان است. این امر بیشتر در خصوص بیماران جوان صدق می‌کند.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید