چند نشانه جدید ابتلا به کرونا

چند نشانه جدید ابتلا به کرونا

نتایج یک تحقیق در دانشگاه ایندیانا نشان می‌دهد که ۴۲۳ نفر از بین ۱۵۶۷ نفر مبتلا به کووید-۱۹ در پاسخ به سوالی در این موضوع اعلام کردند که دچار ریزش مو شده‌اند که حدود ۲۷ درصد افراد این تحقیق می‌شود.

کد خبر : ۸۶۶۸۹
بازدید : ۹۳۵۲
چند نشانه جدید ابتلا به کرونا
در ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا به‌عنوان یک بیماری همه‌گیر، متخصصان حوزه پزشکی به تدریج علائم این بیماری مانند تب شدید، سرفه مداوم و یا از دست دادن و یا تغییر حس بویایی و چشایی را معرفی کردند، اما اکنون محققان بر این باورند که چند علامت جانبی جدید نیز می‌تواند در این فهرست جای بگیرد.

یکی از علائم که با ویروس کرونا مرتبط است، «انگشتان پای کووید» نامیده‌اند. تحقیقات انجام شده از سوی اتحادیه بین‌المللی بیماری‌های پوستی و آکادمی پوست آمریکا نشان می‌دهد که برخی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا دچار التهاب‌های مربوط به سرمازدگی در پا‌های خود می‌شود که گاهی ماه‌ها ادامه پیدا می‌کند.

این گروه تحقیقاتی اعلام کرد که این وضعیت معمولا بین یک تا چهار هفته بعد از ابتلا به کووید-۱۹ ایجاد می‌شود و می‌تواند باعث تورم یا تغییر رنگ انگشتان پا شود.

طبق نتایج این تحقیقات علائم در اکثر موارد خفیف است و طی چند هفته پا به حالت طبیعی بر می‌گردد. با این حال محققان می‌گویند که در برخی موارد التهاب بیش از ۱۵۰ روز ادامه داشته است و آن‌ها می‌ترسند که یافته‌هایشان تنها ذره کوچکی از واقعیت باشد.

دکتر استر فریمن، محقق اصلی این پژوهش گفت: «به نظر می‌رسد گروه خاصی از بیماران وجود دارند که وقتی به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند در انگشتان پاهایشان التهاب ایجاد می‌شود. قرمز و متورم می‌شود و در نهایت رو به بنفشی می‌رود.»

وی تاکید کرد: «در اکثر موارد این عارضه خود به خود برطرف می‌شود. نسبتا خفیف است و به طور متوسط ۱۵ روز طول می‌کشد، اما بیمارانی را دیده‌ایم که یک یا دو ماه درگیر این مشکل بوده‌اند.»
واقعیت این است که برخی از بیماران ما بیش از ۱۵۰ روز درگیر این مشکل با انگشتان قرمز یا بنفش یا متورم هستند.
وی با تعجب گفت که «بسیار حیرت آور است که این مشکل از مرز ۶۰ روز فراتر می‌رود.»

این پژوهشگر افزود: «واقعیت این است که برخی از بیماران ما بیش از ۱۵۰ روز درگیر این مشکل با انگشتان قرمز یا بنفش یا متورم هستند.» بین ماه‌های آوریل تا اوت هزار فرد مبتلا به کووید-۱۹ علائم پوستی را نیز گزارش کردند که تقریبا در بین ۶۰ درصد آن‌ها انگشتان مایل به آبی از جمله این علائم عنوان شده است.

دکتر فریمن گفت: «شناسایی افراد با علائم «انگشتان پای کووید» از جمله برخی در بریتانیا به دانشمندان کمک می‌کند تا درباره علائم مربوط به ویروس کرونا در سایر نقاط بدن اطلاعات بیشتری کسب کنند.»

ریزش مو، از دست دادن شنوایی و سکسکه
اما یک نشانه جدید دیگر ریزش مو‌ها در افراد مبتلا به کووید-۱۹ عنوان شده است. آلیسا میلانو، بازیگر آمریکایی در ویدئویی که پس از ابتلا به کرونا در حساب اینستاگرام خود منتشر کرد، اثرات احتمالی ویروس کرونا را بر روی مو‌های خود نشان داد.

نتایج یک تحقیق در دانشگاه ایندیانا نشان می‌دهد که ۴۲۳ نفر از بین ۱۵۶۷ نفر مبتلا به کووید-۱۹ در پاسخ به سوالی در این موضوع اعلام کردند که دچار ریزش مو شده‌اند که حدود ۲۷ درصد افراد این تحقیق می‌شود.

تا کنون دانشمندان درباره از دست دادن چشایی و بویایی صحبت کرده‌اند، اما کاهش شنوایی هم در بین گروهی از بیماران دیده شده است. مجله پزشکی BMJ Case Reports پیش از اعلام کرده بود که نخستین مورد از دست دادن شنوایی ناگهانی و دائمی مرتبط با کووید-۱۹ در بریتانیا گزارش شده است.

اما سر انجام مجله فوریت‌های پزشکی آمریکا نیز گزارشی درباره یک مرد ۶۲ ساله مبتلا به کرونا منتشر کرد در آوریل گذشته پس از چهار روز سکسکه در اورژانس بستری شد. این مرد علائم معمول کرونا را نداشت، اما با این وجود آزمایش وی مثبت شد. برخی دانشمندان معتقدند که سکسکه مداوم می‌تواند از علائم کووید-۱۹ باشد که به عفونت دستگاه تنفسی مرتبط است.

منبع: یورو نیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید