قاتلی که از داخل زندان مردم را سرکیسه می‌کرد

قاتلی که از داخل زندان مردم را سرکیسه می‌کرد

سپس با ترفند و فریب، درخواست واردکردن کد‌هایی در دستگاه عابربانک را کرد و با لحظه‌ای غفلت متوجه انتقال پول از حسابم به میزان یک میلیارد ریال شدم

کد خبر : ۸۶۷۱۳
بازدید : ۱۰۵۹۲
قاتلی که از داخل زندان مردم را سرکیسه می‌کرد
سرقت مسلحانه و قتل عمد، عنوان جرم‌هایش بود؛ جرم‌هایی که به خاطرش حبس می‌کشید و احتمالا پای چوبه دار هم می‌رفت. با این حال، یک باند تشکیل داد، تا کلاهبرداری را هم در پرونده قضائی خود به ثبت برساند. این مرد از داخل زندان یک باند ۹ نفره کلاهبرداری تشکیل داد. از داخل زندان نوچه‌هایش را هدایت‌می‌کرد تا بتوانند مردم را فریب دهند.

تنها یک تماس کافی بود تا پول‌های میلیونی به حساب این تبهکاران واریز شود. ماجرایی که سال‌هاست در کشور اتفاق می‌افتد، بار‌ها نسبت به آن هشدار‌های لازم داده شده، ولی باز هم قربانی می‌گیرد. اعضای این باند با هوشیاری کارآگاهان پلیس فتای تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شدند.

نخستین شاکی
این پرونده از چند وقت پیش تحت پیگرد پلیس فتای پایتخت قرار گرفت. نخستین شاکی با حضور در مقر پلیس فتای پایتخت راز این باند را لو داد: «شخصی ناشناس از شماره‌ای مشخص با من تماس گرفت. او ادعا کرد که شما به علت خوش‌حسابی در قرعه‌کشی رادیو جوان برنده کمک‌هزینه عتبات عالیات شده‌اید.
سپس با ترفند و فریب، درخواست واردکردن کد‌هایی در دستگاه عابربانک را کرد و با لحظه‌ای غفلت متوجه انتقال پول از حسابم به میزان یک میلیارد ریال شدم.»

صد شکایت دیگر
با توجه به شکایت صورت‌گرفته موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان این پلیس قرار گرفت. با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت‌گرفته مشخص شد متهم یک فرد زندانی است. او از داخل زندان اقدام به تشکیل یک باند کلاهبرداری کرده است. تحقیقات بعدی نشان داد که اعضای این باند، اقدام به سرقت از حساب بیش از صد نفر دیگر با همین روش کرده‌اند.

بازداشت مجرمان
به دلیل گسترده‌بودن فعالیت این باند کلاهبرداری مأموران این پلیس پس از اقدامات پیچیده سایبری همه اعضای باند را شناسایی کردند. در ادامه مأموران پلیس در قالب چندین تیم عملیاتی متهمان را غافلگیر و همه اعضا را دستگیر کردند. در بازرسی از محل اختفای متهمان بیش از ۱۸۰ سیم‌کارت، تعداد زیادی تلفن همراه و دیگر آلات و ادوات مجرمانه کشف شد.
اموال کشف شده به همراه متهمان به پلیس فتا منتقل شد. همچنین در ادامه مشخص شد که خسارت مالی صورت‌گرفته به شکات توسط این باند به میزان ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است. با این حال، همچنان سایر اقدامات برای کشف زوایای پنهان و شکات احتمالی ادامه دارد.

با بررسی‌های تخصصی مشخص شد متهم یک زندانی است. او از داخل زندان اقدام به تشکیل یک باند کلاهبرداری کرده است. تحقیقات بعدی نشان داد که اعضای این باند، اقدام به سرقت از حساب بیش از صد نفر دیگر با همین روش کرده‌اند.

در ادامه طی تحقیقات به عمل آمده مشخص شد رئیس باند به جرم قتل عمد و سرقت مسلحانه در زندان بوده است. این مجرم در اعترافات خود به پلیس گفت: «با یکی از دوستانم در زندان نقشه کلاهبرداری تلفنی را مطرح کردم، او هم قبول کرد.
بعد از آن با همکاری هفت نفر از نزدیکان خود در خارج از زندان نقشه را عملی کردیم. ما از طریق ورود به اینترنت بانک قربانیان حساب بانکی آن‌ها را سرقت می‌کردیم.»

هشیار باشید
سرهنگ «داود معظمی گودرزی» رئیس پلیس فتای پایتخت با اعلام این خبر درباره این تبهکاران هشدار داد؛ هشداری که بار‌ها و بار‌ها به مردم اعلام شده است: «ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد. اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند.
با اعلام برنده‌شدن مخاطبان با ترفند‌های ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی یا کارت عابر بانک افراد را دریافت می‌کنند. آن‌ها با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند. کاربران ضمن حفظ هوشیاری و توجه به توصیه‌های پلیس فتا مراقب فریب افراد سودجو در فضای سایبری باشند.
آن‌ها با در اختیار قرار ندادن اطلاعات حساب بانکی خود به دیگران، مجرمان را در عملیاتی‌کردن اهداف خود ناکام بگذارند.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید