چرا بیماری کرونا در مردان سخت‌تر است؟

چرا بیماری کرونا در مردان سخت‌تر است؟

در پاتوژن کووید ۱۹ وضعیت پوشش داخلی عروق بسیار مهم است. ترومبوس در مردان در برابر عفونت ویروس کرونا بیشتر از زنان ایجاد می‌شود.

کد خبر : ۸۶۷۸۷
بازدید : ۹۳۴۲
چرا بیماری کرونا در مردان سخت‌تر است؟
مرد‌ها سخت‌تر بیماری ناشی از ویروس کرونا را به خاطر تاثیر آن بر روی هورمون‌های مردانه و ویژگی‌های عملکرد سیستم ایمنی تحمل می‌کنند. ولادیمیر بالیبوک پزشک متخصص آلرژی و ایمونولژیست در این خصوص صحبت کرد.

وی بیان داشت: «هورمون‌های زنانه یعنی استروژن‌ها حاوی پروتئین‌های محافظ، آنتی بادی‌ها داخل سلولی هستند؛ بنابراین حتی حداقل سطح ایمنی برای تولید آنتی بادی به این امر منجر می‌شود که این آنتی بادی‌ها در زنان راحت‌تر و سریعتر به درون سلول نفوذ کرده و ویروس‌ها را از بین می‌برند. در حالی که هورمون مردانه تستوسترون چنین خصوصیتی ندارد.»

ضمنا مرد‌ها به خاطر هورمون‌ها ظهور تصلب شرایین بارزتر است. این پزشک افزود: «در پاتوژن کووید ۱۹ وضعیت پوشش داخلی عروق بسیار مهم است. ترومبوس در مردان در برابر عفونت ویروس کرونا بیشتر از زنان ایجاد می‌شود.»

وی در خاتمه بیان داشت که اگرچه مردان به خاطر نبود مکانیزمی که بروز آنتی بادی داخل سلول‌های آسیب دیده را راحت‌تر می‌کند، به دشواری بیماری را پشت سر می‌گذارند، اما زنان بیشتر از مردان با بیماری‌های خود ایمنی مواجه می‌شوند.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید