با کابینه احتمالی "جو بایدن" آشنا شوید

با کابینه احتمالی "جو بایدن" آشنا شوید

شرمن ۷۱ ساله در دوران وزارت خارجه جان کری، به عنوان معاون سیاسی وزیر فعالیت کرد و در مقام مذاکره‌کننده ارشد ایالات متحده مسئولیت گفتگو با ایران و دیگر کشور‌های حاضر در مذاکرات هسته‌ای ایران حضور پررنگی داشت.

کد خبر : ۸۶۸۷۵
بازدید : ۵۴۴۶
حتی پیش از سوم نوامبر رسانه‌های آمریکایی در تحلیل‌های خود از کابینه احتمالی دولت دموکرات جو بایدن - کامالا هریس رونمایی کرده بودند. با شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، حالا گمانه‌ها در خصوص وزاری آینده دولت ایالات متحده پررنگ‌تر از قبل شده است.

در این گزارش با توجه به حدس و گمان‌هایی که رسانه‌های مختلف آمریکایی از کابینه آینده جو بایدن ارائه کرده‌اند، تصویری از کسانی که احتمالا از یاران جو بایدن در دولت آینده ایالات متحده خواهند بود، ارائه می‌کنیم.
با کابینه احتمالی
وزارت امور خارجه؛ خانم سفیر جانشین پمپئو می‌شود؟
سوزان رایس، سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل متحد در دولت باراک اوباما، احتمالا بیش از دیگر گزینه‌ها برای جانشینی مایک پمپئو بخت دارد.
خانم رایس پیشتر یکی از گزینه‌های معاونت ریاست جمهوری، اما در نهایت این کامالا هریس بود که به عنوان همراه جو بایدن وارد انتخابات ریاست جمهوری شد. ماجرای قتل سفیر ایالات متحده در لیبی در سال ۲۰۱۲ از نقاط تاریکی است که می‌تواند برای خانم رایس که در آن زمان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل بود، دردسرساز شود.

سوزان رایس که دانش‌آموخته دانشگاه آکسفورد است از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ در سمت سفیر ایالات متحده در سازمان ملل مشغول فعالیت بود، اما پس از ماجرای کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی و انتقادات و اعتراضات جمهوری‌خواهان او مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شد.
رایس که البته هیچ نسبتی با کاندولیزا رایس جمهوری‌خواه ندارد سپس به عنوان مشاور امنیت ملی باراک اوباما در سال‌های ۲۰۱۳ تا پایان دولت دوم او، یعنی ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ فعالیت کرد.
رایس را یکی از نزدیک‌ترین افراد در حوزه سیاست خارجی به جو بایدن می‌دانند و اگر گمانه‌زنی رسانه‌های آمریکایی درست از آب در آید، او پس از مادلین آلبرایت، کاندولیزا رایس و هیلاری کلینتون، می‌تواند به چهارمین وزیر امور خارجه زن در تاریخ ایالات متحده آمریکا تبدیل شود.
با این وجود نتیجه دور دوم انتخابات مجلس سنا در ایالت جورجیا تاثیر مهمی بر آینده سوزان رایس خواهد داشت، چرا که در صورتی که جمهوری‌خواهان بتوانند همچنان اکثریت خود را حفظ کنند، مسیر برای تایید رایس دشوار خواهد بود و مخالفت‌های احتمالی می‌تواند او را از رسیدن به وزارت خارجه باز دارد.

پس از رایس گزینه‌های دیگری نیز از سوی رسانه‌ها به عنوان بخت‌های تصاحب پست وزارت امور خارجه آمریکا مطرح شده‌اند.

آنتونی بلینکن یکی از آنهاست که در دولت نخست باراک اوباما مشاور امنیت ملی معاون رئیس جمهوری یعنی جو بایدن بود، در ادامه به عنوان معاون معاون مشاور امنیت ملی آمریکا، در کنار سوزان رایس فعالیت کرد. بلینکن که یکی از اعضای ارشد ستاد انتخاباتی جو بایدن به شمار می‌رفت همچنین در دو سال پایانی دولت اوباما در مقام معاون وزیر امور خارجه در کنار جان کری حضور داشت.

سناتور کریس کونز از ایالت دلوور که از یاران نزدیک جو بایدن به شمار می‌رود، سناتور کریس مورفی از ایالت کنتیکت که به شدت با سیاست‌های عربستان سعودی در منطقه مخالف است و روابط نزدیکی هم با جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دارد و البته ویلیام برنز، دیپلمات کارکشته آمریکایی که سابقه معاونت وزارت امور خارجه در دولت باراک اوباما را دارد از دیگر گزینه‌هایی هستند که در گمانه‌زنی رسانه‌های آمریکایی به عنوان جانشینان احتمالی مایک پمپئو معرفی شده‌اند.
با کابینه احتمالی
نماینده آمریکا در سازمان ملل؛ شرمن یا بودجج؟
رسانه‌های آمریکایی از وندی شرمن به عنوان اصلی‌ترین گزینه جانشینی کلی کرفت در سازمان ملل متحد یاد می‌کنند. شرمن که ایرانیان او را به خوبی از دوران مذاکرات هسته‌ای می‌شناسند، سال‌ها در وزارت خارجه آمریکا سابقه فعالیت دارد و از او به عنوان یکی از دیپلمات‌های کارکشته و قدیمی این مجموعه یاد می‌شود.
شرمن ۷۱ ساله در دوران وزارت خارجه جان کری، به عنوان معاون سیاسی وزیر فعالیت کرد و در مقام مذاکره‌کننده ارشد ایالات متحده مسئولیت گفتگو با ایران و دیگر کشور‌های حاضر در مذاکرات هسته‌ای ایران حضور پررنگی داشت.

بعد از شرمن رسانه‌های آمریکایی از بت بودجج، شهردار پیشین و جوان شهر ساوت بند در ایالت ایندیانا به عنوان دیگر گزینه تصدی این پست یاد می‌شود.
بودجج که در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها عملکرد شگفت‌انگیزی از خود به نمایش گذاشت، یکی از کسانی است که رسانه‌های آمریکایی او را از چهره‌های آینده‌دار حزب دموکرات و از اعضای قطعی کابینه جو بایدن می‌دانند. بودجج ۳۸ سال دارد و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ شهردار شهر ساوت بند در شمال ایالت ایندیانا بوده است.
او بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ به عنوان افسر اطلاعاتی نیروی دریایی در ارتش آمریکا خدمت کرد و به درجه ستوانی ارتقاء یافت. پیت بودجج در سال ۲۰۱۴ به مدت هفت ماه از شهرداری ساوت بند مرخصی گرفت تا برای خدمت نظامی به افغانستان برود. او برای برقراری بهتر ارتباط با افغان‌ها زبان فارسی دری یاد گرفت.

او به جز زبان فارسی و انگلیسی به شش زبان اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی، عربی، مالتی و نروژی نیز تسلط دارد.
با کابینه احتمالی

وزارت دفاع برای خانم فرمانده
میشل فلورنوی از فرماندهان نظامی پنتاگون و موسس اندیشکده Center for A new American Security «مرکز امنیت نوین آمریکایی» اصلی‌ترین بخت برای حضور در راس وزارت دفاع دولت جو بایدن است. رسانه‌های آمریکایی تقریبا تردیدی ندارند که خانم فلورنوی برای این سمت انتخاب خواهد شد.
فلورنوی در دسامبر ۱۹۶۰ در کالیفرینا متولد و در دانشگاه‌های آکسفورد و هاروارد در رشته‌های روابط بین‌الملل و امنیت بین‌الملل تحصیل کرده است. فلرونوی در دولت باراک اوباما معاون وزیر دفاع در دوره رابرت گیتس و لئون پانتا بود.
همچنین زمانی که اوباما تصمیم به برکناری چاک هگل گرفت، از فلورنوی به عنوان یکی از گزینه‌های تصدی پست وزارت دفاع یاد می‌شد. او همچنین یکی از اعضای کمیته انتقال قدرت در دوره اول دولت باراک اوباما به شمار می‌رفت.

فلورنی در ماه‌های اخیر بسیار فعال بوده و اظهار نظر‌های او در خصوص بیماری کووید-۱۹ و چین برای بسیاری از تحلیلگران حوزه امنیت بین‌الملل، تصویری از آینده پنتاگون در صورت حضور او به عنوان وزیر دفاع دولت بایدن ترسیم کرده است.
او تابستان امسال یکی از تهیه‌کنندگان طرحی بود که تلاش داشت پنتاگون دست برتر را در رقابت با چین در حوزه تکنولوژی در اختیار داشته باشد. او چندی قبل در یک گفتگو اعلام کرده که مفاهیم امنیت ملی دیگر به موضوعات کلاسیک و قدیمی محدود نیست و باید به مسائلی فراتر از آن نیز توجه شود.
فلورونوی در خصوص وضعیتی که ویروس کرونا ایجاد کرده می‌گوید: «به نظر من کووید-۱۹ به ما نشان داد که امنیت ملی تنها به موضوعاتی، چون توان نظامی محدود نیست و باید بازتعریفی از مفاهیم امنیت ملی و به روز رسانی آن داشته باشیم.»

او همچنین موضوع تقابل و رقابت با چین را از منظر اقتصاد و تکنولوژی بسیار مهم می‌داند. «من فکر می‌کنم امروز آگاهی فزاینده‌ای در خصوص رقابت ما با چین وجود دارد و باید تاکید کرد در این عرصه اقتصاد و فن‌آوری از هر چیز دیگری مهم‌تر است.
به نظر من مردم درک می‌کنند که برای برخورداری از امنیت ملی بهتر، باید نیروی تازه‌ای به بنیان‌های داخلی خود در حوزه‌های اقتصاد و تکنولوژی ببخشیم.»

بعد از فلورنوی، افراد دیگری هم در فهرست گزینه‌های محتمل دیده می‌شوند. جی جانسون، حقوقدان سیاه پوستی که در دولت اوباما به عنوان وزیر امنیت داخلی فعالیت می‌کرد از آن جمله است. همچنین تامی داکورث که دستیار وزیر امور کهنه سربازان در دولت اوباما بود و در جنگ عراق بر اثر اصابت یک نارنجک هر دو پای خود را از دست داد، فرد دیگری است که در گمانه‌زنی‌ها نام او دیده می‌شود.
جک رید، سناتور پیشین ایالت رود آیلند که روزگاری ژنرال ارتش بوده نیز در میان افراد محتمل برای وزارت دفاع دولت جو بایدن طرح شده است.
با کابینه احتمالی

نخستین وزیر زن در وزارت خزانه‌داری؟ وارن، برینارد یا دیگری؟
برخلاف وزارت دفاع که رسانه‌های آمریکایی روی گزینه محتمل نسبتا هم‌نظر هستند در خصوص وزارت خزانه‌داری اطمینان کمتری دیده می‌شود. رسانه یو اس‌ای تودی، الیزابت وارن سناتور شناخته شده ایالت ماساچوست را گزینه اصلی معرفی کرده است در حالی که واشنگتن پست و پولتیکو بخت لائل برینارد را بیشتر می‌دانند.
الیزابت وارن نامزد درون حزبی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری بود که توفیق چندانی نداشت و بعد از شکست‌ها در مقابل بایدن، سندرز و حتی بودجج ناگزیر به کناره‌گیری شد. الیزابت وارن که ۷۱ سال دارد برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ وارد مجلس سنای آمریکا شد. او را در دسته ترقی‌خواهان حزب دموکرات می‌خوانند که برخی از برنامه‌های رفاه اجتماعی او با اندیشه‌های برنی سندرز هم‌پوشانی دارد.

از سوی دیگر لائل برینارد، فرماندار بانک مرکزی فدرال، در دولت باراک اوباما به عنوان یک مقام ارشد در وزارت خزانه‌داری این کشور فعالیت داشته است.
او تجربه پررنگی در زمان وقوع بحران اقتصادی در آمریکا داشته است و از سوی گروه‌های مختلف سیاسی در این کشور مورد احترام است. با این وجود ممکن است جناح چپ حزب دموکرات، خواهان انتخاب فردی کمتر میانه‌رو برای این سمت داشته باشند و گزینه‌هایی که بیشتر به عدالت اجتماعی باور داشته باشند را پیشنهاد کنند.
این موضوع البته به نتیجه دور دوم انتخابات مجلس سنا در ایالت جورجیا نیز بستگی خواهد داشت، پیروزی دموکرات‌ها در آن ایالت می‌تواند اکثریت مجلس سنا را نیز به دموکرات‌ها هدیه دهد، در آن صورت می‌توان انتظار داشت بایدن سراغ گزینه‌های چپ‌تر برای وزارت خزانه‌داری برود، در حالیکه اگر جمهوری‌خواهان بتوانند همچنان اکثریت خود را در مجلس سنا حفظ کنند، در آن صورت بایدن ناچار خواهد بود فردی را برای وزارت خزانه‌داری معرفی کند که از فیلتر جمهوری‌خواهان به سلامت رد شود.

وزارت خزانه‌داری به ویژه از آن جهت در کابینه آتی بایدن حائز اهمیت خواهد بود که باید به موضوعات چالش برانگیزی، چون میزان مالیات و افزایش احتمالی مالیات برای گروه‌های ثروتمند بپردازد.
بایدن در دوران رقابت‌های انتخاباتی توانست بال‌های مختلف حزب دموکرات را با یکدیگر متحد کند، اما او برای استمرار راضی نگه داشتن همه این گروه‌ها کار دشواری در پیش خواهد داشت. همچنین مشکلات مالی برآمده از ویروس کرونا، یکی از دیگر چالش‌هایی خواهد بود که وزیر خزانه‌داری آمریکا باید به آن بپردازد.
یکی از ویژگی‌هایی که احتمال معرفی برینارد را افزایش می‌دهد این است که او همین حالا در بانک فدرال فعالیت می‌کند و از وضعیت مالی در خصوص بحرانی که ویروس کرونا ایجاد کرده، آگاهی دارد و از سوی دیگر در دولت باراک اوباما نیز در وزارت خزانه‌داری فعالیت کرده است.
او بدون ابراز همبستگی با هیچ یک از بال‌های چپ و یا راست حزب دموکرات، حمایت نسبی گروه‌های مختلف را دارد و کسی از او متنفر نیست.

رافائل بوستیک سیاه پوست دیگر گزینه‌ای است که مورد توجه برخی محافل دموکرات‌ها قرار گرفته است. بوستیک در دولت اوباما سابقه فعالیت دارد، اما کمی با ساز و کار‌های واشنگتن بیگانه است و همین مسئله می‌تواند از شانس او برای تصدی پست وزارت خزانه‌داری بکاهد.

الیزابت وارن و یا لائل برینارد در صورت انتخاب، نخستین زنی خواهند بود که به عنوان وزیر خزانه‌داری در ایالات متحده معرفی می‌شوند.

با این وجود برخی از اعضای سیاه پوست کنگره خواهان معرفی فردی رنگین پوست مانند راجر فرگوسن، که معاونت پیشین بانک فدرال بوده یا همچنین ملودی هابسون که یک سرمایه‌دار است شده‌اند. سارا بلوم راسکین نیز دیگر گزینه‌ای است که از سوی ترقی‌خواهان حزب دموکرات حمایت می‌شود.
با کابینه احتمالی
وزارت امنیت داخلی برای نخستین بار به یک لاتین می‌رسد؟
الخاندرو مایورکاس که به عنوان معاون وزیر امنیت داخلی در دولت اوباما فعالیت می‌کرد، می‌تواند نخستین وزیر لاتین در تاریخ تقریبا ۱۸ ساله این وزارتخانه باشد.
مایورکاس البته مخالفت جمهوری‌خواهان را با خود خواهد داشت. در سال ۲۰۱۳ هیچ جمهوری‌خواهی به او برای معاونت وزیر رای نداد و در نتیجه اگر جمهوری‌خواهان بتوانند بعد از انتخابات دور دوم مجلس سنا در ایالت جورجیا همچنان اکثریت خود را حفظ کنند، کار برای این حقوقدان کوبایی- آمریکایی ۶۰ ساله دشوار خواهد بود.

از خاویر بکرا، دادستان کل ایالت کالیفرنیا نیز به عنوان گزینه محتمل برای این وزارتخانه نام برده می‌شود. او پیشتر عضو مجلس نمایندگان و کنگره آمریکا بوده است.

البته افرادی، چون وانیتا گوپتا، رئیس کنفدراسیون حقوق مدنی و انسانی و همچنین جولین کاسترو اسپانیایی تبار که وزیر پیشین مسکن و شهرسازی و البته شهردار سن‌آنتونیو بوده است نیز از دیگر نام‌هایی هستند که برای وزارت امنیت داخلی طرح شده‌اند.
با کابینه احتمالی
وزارت انرژی برای ارنست مونیز؟
ارنست مونیز از دیگر چهره‌های آشنا برای ایرانیان است. کسی که از او به عنوان یک دانشمند فیزیک هسته‌ای یاد می‌شود. مونیز که در دولت اوباما وزیر انرژی بود در ادوار پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران به تیم آمریکا اضافه شد و به همراه علی اکبر صالحی مذاکرات فنی دو طرف را پی گرفت.
مونیز همچنین به عنوان مشاور غیرسمی جو بایدن در مسائل حوزه انرژی در ستاد انتخاباتی نامزد دموکرات‌ها فعالیت داشت.
مونیز به عنوان اصلی‌ترین بخت برای وزارت انرژی در دولت جو بایدن شناخته می‌شود او البته دقیقا به دلیل همان نقش‌آفرینی در توافق هسته‌ای با ایران زیر تیغ انتقادات سخت جمهوری‌خواهان قرار دارد. بر همین اساس باز هم همه چیز به انتخابات دور دوم مجلس سنا در ایالت جورجیا مرتبط می‌شود، حفظ اکثریت جمهوری خواهان در مجلس سنا می‌تواند کار را برای ارنست مونیز دشوار سازد.

الیزابت شرودر راندال، که در دولت دوم اوباما به عنوان معاون وزیر انرژی فعالیت می‌کرد دیگر شخصیتی است که در این حوزه به جو بایدن نزدیک است. او همچنین در دوره‌ای به عنوان مسئول هماهنگ‌کننده کاخ سفید برای سیاست‌های دفاعی و مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی و کنترل تسلیحات کار کرده است. راندال هم‌اکنون استاد موسسه فن‌آوری جورجیا است.

گزینه سوم، آرون مجومدار است که به عنوان بنیانگذار «آژانس تحقیقات پیشرفته انرژی» شناخته می‌شود. او البته سابقه فعالیت در وزارت انرژی در دوره انرست مونیز را نیز دارد. مجومدار در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه استنفود است.
با کابینه احتمالی
نامزدی مترقی برای وزارت کار
بعد از وعده‌های جو بایدن برای توانمندسازی کارگران در دوران فعالیت انتخاباتی، انتظار می‌رود او فردی مترقی‌تر در حزب دموکرات را برای تصدی وزارت کار در نظر بگیرد. جولی سو، وزیر کار ایالت کالیفرنیا یکی از گزینه‌های بایدن برای این سمت است.

در عین حال برخی از رسانه‌های آمریکایی، سناتور برنی سندرز که خود را یک سوسیالیست مترقی توصیف می‌کند را گزینه جدی تصدی وزارت کار در دولت جو بایدن می‌دانند.
سندرز که یکی از رهبران جنبش‌های اجتماعی سوسیالیستی در آمریکا است در دو تلاش خود برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ ناکام مانده و عرصه را به هیلاری کلینتون و جو بایدن واگذار کرده است.
با این حال ناظران سیاسی آمریکا، نقش سندرز را در پیروزی بایدن بسیار پررنگ می‌دانند. جو بایدن پس از کنار رفتن سندرز تعامل خوبی با او داشت در حالیکه این اتفاق از سوی هیلاری کلینتون رخ نداد. سندرز در طول فعالیت سیاسی خود برای مسائلی، چون گسترش دسترسی به امکانات و مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی، افزایش حداقل دستمزد و تنظیم ایمنی محل کار فعالیت کرده است.
با توجه به اینکه بخش مهمی از رای‌دهندگان دونالد ترامپ، به دلیل مسائل اقتصادی او را برگزیده بودند، لزوم توجه به تعیین فردی که به دغدغه‌های این طبقه اجتماعی توجه کند، امری ضروری برای آینده دموکرات‌ها به نظر می‌رسد.

در عین حال بخش‌های میانه و راستگرای حزب دموکرات علاقه چندانی به معرفی سندرز برای این سمت ندارند و او را «تندرو» می‌خوانند. از دیگر گزینه‌های مطرح برای وزارت کار دولت جو بایدن می‌توان به اندی لوین که پیشتر یک سازمان دهنده در امور مربوط به اتحادیه‌های کارگری بوده است، اشاره کرد.

در عین حال نباید از نام‌هایی، چون ویلیام اسپریگز، استاد اقتصاد سیاه‌پوست در دانشگاه هاروارد که دستیار وزیر کار در دولت اوباما بوده و همچنین شارون بلوک، مدیر اجرایی که در دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد حضور داشته و مشاور ارشد وزیر کار در دولت باراک اوباما بوده است، به سادگی گذر کرد.
با کابینه احتمالی

گزینه‌های متعدد برای وزارت دادگستری
با شکست داگ جونز در انتخابات مجلس سنا از ایالت آلاباما، حالا او برای تصدی وزارت دادگستری در دولت جو بایدن در دسترس خواهد بود. رسانه‌های مختلف در آمریکا تقریبا بر سر معرفی جونز اتفاق نظر دارند. او که سابقه رفاقتی دیرین با رئیس جمهوری آینده آمریکا دارد از اولین باری که جو بایدن در سال ۱۹۸۸ تصمیم گرفت وارد رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری شود در کنار او حضور داشته است.

جونز صدور دستور پیگرد قانونی دو عضو گروه کوکلاکس کلان که در سال ۱۹۶۳ در یک کلیسا در شهر بیرمنگام بمب‌گذاری کرده بودند را در کارنامه دارد. جونز البته برای حضور در جایگاه دادستان کل آمریکا رقبایی، چون تام پرز نیز دارد. تام پرز، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات تجربه حضور در وزارت دادگستری را دارد و در دولت باراک اوباما در این وزارخانه حضور داشت.
اما مشکل پرز مخالفت احتمالی جمهوری‌خواهان مجلس سنا با او خواهد بود. در سال ۲۰۱۳ هیچ جمهوری‌خواهی در مجلس سنا به او رای نداد و حفظ اکثریت این مجلس از سوی جمهوری‌خواهان می‌تواند کار را برای این نماینده لاتین تبار دشوار سازد.

دیگر نامی که برای جانشینی ویلیام بار طرح شده سالی یتس است. کسی که در دولت باراک اوباما معاون دادستان کل بود.
او همچنین از معدود دموکرات‌هایی است که سابقه همکاری با دونالد ترامپ را نیز در کارنامه دارد. یتس در ۱۰ روز ابتدایی دولت ترامپ به عنوان جانشین دادستان کل به کار خود ادامه داد تا اینکه بر سر صدرو حکم ممنوعیت ورود شهروندان برخی از کشور‌های مسلمان با ترامپ به اختلاف خورد و از کار برکنار شد.

نام دیگری که در میان لابی‌های دموکرات برای این پست شنیده می‌شود خاویر بکرا است. بکرا که از گزینه‌های تصدی وزارت امنیت داخلی نیز هست پیشتر دادستان کل ایالت کالیفرنیا بوده و نام او برای وزارت دادگستری در دولت جو بایدن نیز مطرح شده است.

البته در برخی از رسانه‌ها نام سناتور امی کلوبوچار نیز مطرح شده است. این سناتور ایالت مینه‌سوتا یکی از نامزد‌های دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری امسال بود که پس از عملکرد ناامید کننده پس انتخابات مقدماتی در ایالت کارولینای جنوبی از عرصه کنار و از جو بایدن حمایت کرد.

حالا هرچند رسانه‌های آمریکایی مشغول گمانه‌زنی برای معرفی نامزد‌های حضور در کابینه آینده جو بایدن را دارند، اما ساکن کنونی کاخ سفید هنوز نتیجه انتخابات را نپذیرفته و می‌گوید او برنده انتخابات خواهد شد. حالا باید منتظر ماند و دید بعد از ۲۰ ژانویه و تحویل کاخ سفید به مستاجر تازه، کدامیک از افراد این فهرست بلندبالا در کنار رئیس جمهوری دموکرات قدرت را در دست خواهند گرفت.

منبع: یورونیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید