سپاه "ترمیناتور‌ها" در راه است

سپاه "ترمیناتور‌ها" در راه است

اگر به ده سال آینده نگاه کنم باید بگویم تردیدی نیست که صحنه نبرد متفاوت خواهد بود و ما در آینده در آن از ربات‌ها استفاده خواهیم کرد که امروز هم وجود دارند.

کد خبر : ۸۶۸۷۹
بازدید : ۱۱۲۵۴
سپاه
حدود ۳۰ هزار «سرباز ربات» در آینده نزدیک در کنار سربازان واقعی خواهند جنگید
فرمانده نیرو‌های مسلح بریتانیا می‌گوید به عنوان بخشی از طرح مدرن‌سازی ارتش، احتمالا حدود ۳۰ هزار «سرباز ربات» در آینده نزدیک در کنار سربازان واقعی خواهند جنگید. ژنرال سِرنیک کارتر روز یکشنبه به شبکه خبری اسکای گفت یک نیروی مسلح که «برای سال‌های ۲۰۳۰ طراحی شده» شامل تعداد کثیری ماشین‌های خودکار یا کنترل شده از راه دور خواهد بود.

سِرنیک ضمن تاکید بر این که آینده این ارتش هنوز نامشخص است، گفت: «که می‌داند؟ تصور می‌کنم می‌توانیم یک ارتش ۱۲۰ هزار نفره داشته باشیم که ۳۰ هزار نفر از افراد آن احتمالا ربات باشند.» او بعدا دربرنامه «اندرو مار» به شبکه بی‌بی سی گفت در ده سال آینده و به عنوان بخشی از «شکل بسیار متفاوت» ارتش، ربات‌ها می‌توانند در صحنه نبرد نقش داشته باشند.

او گفت: «اگر به ده سال آینده نگاه کنم باید بگویم تردیدی نیست که صحنه نبرد متفاوت خواهد بود و ما در آینده در آن از ربات‌ها استفاده خواهیم کرد که امروز هم وجود دارند.

البته ممکن است این نسبت (ربات) و انسان را تغییر دهد. من همچنین فکر می‌کنم همان طور که ویروس کرونا نشان داد، افراد ذخیره بسیار مهم‌اند. به همین دلیل فکر می‌کنم ترکیب ماشین و انسان نسبت به امروز بسیار متفاوت خواهد بود.»

سِرنیک اذعان داشت که به دنبال بی‌اطمینانی‌های ناشی از همه‌گیری کرونا که بررسی بودجه کلی ارتش را به عهده تعویق افکند، وجود ابهام در مورد بودجه ارتش موجد یک «چالش» شده است. فرمانده نیرو‌های مسلح بریتانیا گفت به اعتقاد او وزارت دارایی أواخر ماه جاری تنها برای یک سال آینده درمورد بودجه ارتش تصمیم خواهد گرفت و افزود این اقدام به طرح‌های ارتش برای مدرنیزه شدن کمک نمی‌کند.

فرماندهان بریتانیایی انتظار داشتند بودجه ارتش برای سه سال آینده به عنوان بخشی از دفاع مشترک و سیاست خارجی مورد تصویب قرار گیرد.

سِرنیک گفت: «چالش پیش روی ما تهدید‌هایی است که مرتبا در حال تغییر و تحول است و ما باید همراه با آن خود را مدرنیزه کنیم. به همین دلیل این برای ما یک چالش است.» او در پاسخ به این سؤال که آیا نتیجه تجدیدنظر در مورد ارتش کوچک شدن آن در آینده خواهد بود گفت هنوز هیچ تصمیمی در این مورد اتخاذ نشده است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید