همه چیز درباره سریال "نون خ ۳"

همه چیز درباره سریال "نون خ ۳"

شاید وقتی سعید آقاخانی و امیر وفایی تصمیم گرفتند کارگردانی و نویسندگی سریال «نون خ» را برعهده بگیرند فقط خودشان پیش‌بینی می‌کردند سریالی که آن‌ها در برابر دوربین قرار می‌دهند، قرار است به یکی از بهترین سریال‌های کمدی چند سال اخیر تلویزیون تبدیل شود.

کد خبر : ۸۷۱۶۲
بازدید : ۲۷۳۲
همه چیز درباره سریال
سریال «نون خ» یکی از بهترین سریال‌های کمدی چند سال اخیر تلویزیون است که پخش فصل دوم آن به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد. اما از مدتی پیش شرایط برای تولید «نون خ ۳» فراهم شده و به نظر می‌رسد تماشاگران این کمدی جذاب می‌توانند به‌زودی ادامه داستان نورالدین خانزاده و دوستانش را تماشا کنند.

شاید وقتی سعید آقاخانی و امیر وفایی تصمیم گرفتند کارگردانی و نویسندگی سریال «نون خ» را برعهده بگیرند فقط خودشان پیش‌بینی می‌کردند سریالی که آن‌ها در برابر دوربین قرار می‌دهند، قرار است به یکی از بهترین سریال‌های کمدی چند سال اخیر تلویزیون تبدیل شود.
سریال «نون خ» در نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما پخش شد. شانزده اپیزود ۵۰ دقیقه‌ای این سریال به‌حدی مورد توجه منتقدان و استقبال تماشاگران قرار گرفت که ایده آقاخانی برای ساخت فصل دوم آن به‌سرعت مورد تایید مدیران شبکه یک قرار گرفت.

سریال «نون خ» که داستان زندگی نورالدین خانزاده، صاحب یک کارآگاه فرآوری تخمه آفتابگردان، را روایت می‌کند که با همشهری‌هایش به کشت و پرورش تخمه آفتابگردان مشغول است. او به‌نمایندگی از شرکای اقتصادی‌اش با شخصی به‌نام میرزایی همکاری می‌کنند.
میرزایی وظیفه فروش محصولات آن‌ها در ترکیه را برعهده گرفته، اما مدتی پس از آغاز این همکاری جدی، آقای خانزاده متوجه می‌شود تاجر مورد اعتمادشان جان خود را از دست داده است.
وقتی شرکای نورالدین متوجه می‌شوند آقای میرزایی درگذشته از او می‌خواهند تا وضعیت محصولاتی که به آن مرحوم فروخته را پیگیری کند. نورالدین متوجه می‌شود میرزایی در آستانه ورشکستگی بوده و همین مسئله سوتفاهم‌های بسیاری میان کشاورزان تخمه آفتابگردان ایجاد می‌کند.

چگونه سریال «نون خ» ساخته شد؟
محسن تنابنده در یک مصاحبه عنوان کرده بود که طرح اول سریال «نون خ» را او و مرحوم خشایار الوند مطرح کرده بودند. او قرار بود کارگردانی این پروژه را برعهده بگیرد، اما درگیری‌های کاری و مشکلات شخصی باعث شد او سعید آقاخانی را به‌عنوان جایگزین خود معرفی کند.
با این حال تنابنده تاکید کرده که ایده ابتدایی او با آن‌چه امروز به‌عنوان سریال «نون خ» پخش شده فاصله بسیار زیادی دارد. به عبارت دیگر، سعید آقاخانی و همکارانش تغییرات بسیاری به ایده ابتدایی تنابنده داده‌اند و آن را با ذوق و قریحه خودشان دگرگون کرده‌اند.

فصل اول سریال «نون خ» با حضور سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی، فریده سپاه‌منصور، هومن حاجی‌عبداللهی، نعیمه نظام‌دوست و سیروس میمنت موفق شد به محبوب‌ترین سریال تلویزیون در نوروز ۹۸ تبدیل شود.
ساخت «نون خ ۲» به‌سرعت آغاز شد تا هم ادامه داستان ناتمام امیر وفایی به تصویر کشیده شود و هم تماشاگران این سریال محبوب ادامه آن را تماشا کنند. باوجود دنبال‌شدن بخش قابل توجهی از فرایند تولید متاسفانه شیوع ویروس کرونا باعث شد پروژه در میانه راه متوقف شود؛ بنابراین این سریال که قرار بود در سی اپیزود ساخته شود در نهایت در ایستگاه هفدهم متوقف شد.
سعید آقاخانی و همکارانش امیدوار بودند شرایط برای ساخت ادامه سریال «نون خ» فراهم باشد و حالا به نظر می‌رسد ساخت سریال «نون خ ۳» با قدرت آغاز شده است. اما چه بازیگرانی در فصل سوم این سریال که زندگی مردم کرد را روایت می‌کند، حضور دارند؟ پخش آن از چه زمانی آغاز می‌شود؟ در ادامه همه آن‌چه از سریال «نون خ ۳» نیاز دارید، جمع‌آوری شده است.
همه چیز درباره سریال
تولید و زمان پخش سریال «نون خ ۳»
در شرایطی مشابه با فصل اول و دوم قرار است سعید آقاخانی برای کارگردانی و امیر وفایی برای نویسندگی این سریال بازگردند.
مهدی فرجی، تهیه‌کننده سریال، تایید کرده که فیلم‌نامه «نون خ ۳» برای پانزده اپیزود نوشته شده و تولید آن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بررسی مداوم سلامت تیم تولید آغاز شده است. البته این احتمال وجود دارد که سریال به‌عنوانی ۱۶ اپیزودی تبدیل شود.
پیش‌تولید سیزدهمین تجربه کارگردانی سعید آقاخانی از تابستان آغاز شده بود و تولید آن برای پخش در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ دنبال می‌شود. تا امروز بیشتر از ۲۵ درصد از کل پروژه در برابر دوربین قرار گرفته و فیلمبرداری آن ادامه دارد.

روابط عمومی سریال «نون خ ۳» با انتشار بیانیه‌ای رسمی، اطلاعات بیشتری درباره فرایند تولید سریال داده است:
فیلمبرداری فصل سوم سریال «نون خ» از اواسط مهر ماه در تهران آغاز شده و با حفظ پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد. هر روز و قبل از آغاز فیلمبرداری، عوامل و بازیگران با حضور پزشک و با دستگاه‌های پزشکی بررسی می‌شوند. همچنین همه عوامل پشت دوربین باید هنگام حضور در لوکیشن از ماسک استفاده کنند.

بازیگران سریال «نون خ۳»
شقایق دهقان که در فصل دوم «نون خ» حضور پررنگی داشت در فصل سوم هم حضور دارد. اما نکته جالب‌تر بازگشت علی صادقی نیست. آن‌چه تماشاگران را برای تماشای «نون خ ۳» هیجان‌زده می‌کند، حضور اکبر عبدی است. ب
ازیگر قدیمی سینمای کمدی ایران که از مدتی پیش کم‌کار شده در این سریال حضور دارد. سیروس میمنت، سیدعلی صالحی، هدیه بازوند، ندا قاسمی، ماشاالله وروایی، کاظم نوربخش، نسرین مرادی، سیروس سپهری، صهبا شرافتی، شیدا یوسفی، سیروس حسینی‌فر، یوسف کرمی، سیدحسین موسوی، آتنا مهیاری، علی اخوان، شقایق فتاحی و نارین ایوبی سایر بازیگران این سریال هستند.
همه چیز درباره سریال
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید