مقابله با کرونا در زمستان: پنجره‌ها را باز کنید

مقابله با کرونا در زمستان: پنجره‌ها را باز کنید

هوای تازه را باید از خارج از خانه وارد کرد. گردش هوا درون محیط سرپوشیده کافی نیست، چرا که ویروس را صرفاً از جایی به جای دیگر داخل خانه، جا‌به‌جا می‌کند.

کد خبر : ۸۷۲۳۷
بازدید : ۱۰۳۷۸
مقابله با کرونا در زمستان: پنجره‌ها را باز کنید
یک کارزار تبلیغاتی بهداشت عمومی دولت بریتانیا به شهروندان این کشور توصیه می‌کند که در طول زمستان برای کاهش شیوع ویروس کرونا، گاهی پنجره‌ها را باز کنند.یک فیلم تبلیغاتی که توسط وزارت بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی منتشر شده است، بر اهمیت ورود هوای تازه به فضا‌های سرپوشیده جهت تهویه هوا تأکید می‌کند.

کرونا از طریق قطرات کوچکی که هنگام حرف زدن یا سرفه کردن فرد مبتلا به کرونا از دهان او به بیرون می‌جهد، منتقل می‌شود.

این ذرات می‌توانند ساعت‌ها در هوا معلق باشند و با گذشت زمان در فضای سرپوشیده افزایش یابند. هرچه افراد زمان بیشتری در معرض این ذرات باشند، خطر آلوده‌شدن آن‌ها به ویروس کرونا بیشتر می‌شود. متخصصان توصیه کرده‌اند که باز کردن پنجره‌ها برای مدت زمان کوتاه، حدود ۱۵ دقیقه هر چند ساعت، یا باز گذاشتن آن‌ها در طول روز، می‌تواند به کاهش احتمال شیوع کرونا کمک کند.

دکتر امیر خان که ویدئو را ارائه داده است، می‌گوید: «باز کردن پنجره‌ها و اجازه ورود به هوای تازه دادن در محیط‌های سرپوشیده، خصوصاً در زمستان که بیشتر وقت خود را در خانه می‌گذرانیم، باعث کاهش شیوع ویروس کرونا می‌شود.»

این فیلم تبلیغاتی، بخشی از برنامه دولت بریتانیا برای آموزش عمومی در خصوص نحوه مقابله با کرونا است که با مشارکت دانشمندان و مهندسان دانشگاه لیدز اجرا می‌شود.به گفته وزارت‌خانه بهداشت و مراقب‌های اجتماعی بریتانیا، ورود هوای تازه به فضا‌های سرپوشیده، خطر ابتلا به ویروس کرونا را بیش از ۷۰ درصد کاهش می‌دهد.

به افراد توصیه می‌شود که برای از بین‌بردن ذرات آلوده، همچنین از دستگاه تهویه هوا در آشپزخانه یا حمام استفاده کنند. جو چرچیل، وزیر بهداشت عمومی، در بیانیه‌ای گفت: «همه ما در زمستان زمان بیشتری را در داخل خانه می‌گذرانیم. از این رو، تهویه هوا کاری ضروری است.»

«با سردتر و مرطوب شدن هوا، باز کردن پنجره‌ها برای ورود هوای تازه، به کاهش خطر ویروس کرونا در خانه‌های ما کمک می‌کند. همه ما باید بخاطر بسپاریم: پنجره‌ها را باز کنیم. دست‌ها را بشوییم. ماسک بر صورت بزنیم؛ و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم.»

پروفسور کاترین نواکس از دانشگاه لیدز که در تولید این ویدئو تبلیغاتی مشاوره داده است، می‌گوید: «هنگامی که اتاقی فاقد هوای تازه است و در آنجا افراد با حرف زدن یا آواز خواندن، بازدم‌شان را به هوای اتاق بیرون می‌دهند، احتمال انتقال ویروس کرونا بیشتر است.»

«هوای تازه را باید از خارج از خانه وارد کرد. گردش هوا درون محیط سرپوشیده کافی نیست، چرا که ویروس را صرفاً از جایی به جای دیگر داخل خانه، جا‌به‌جا می‌کند. سیستم‌های تهویه یا هر سیستم خانگی که از هوای بیرون استفاده می‌کنند، می‌تواند به اندازه باز کردن پنجره‌ها یا در‌ها موثر باشند.»

اطمینان از تهویه مناسب فضا‌های سرپوشیده خصوصاً وقتی مهم است که بازدیدکننده‌ای از بیرون وارد خانه می‌شود. افراد همچنین باید پنجره‌های خود را پس از ملاقات یک پرستار از یک بیمار در داخل منزل باز کنند. وزارتخانه بهداشت و مراقب‌های اجتماعی بریتانیا می‌گوید که اگر احیاناً یکی از اعضا خانواده به کرونا مبتلا شده باشد، تهویه هوای منزل باعث کاهش احتمال ابتلا دیگر اعضا خانواده می‌شود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید