کالبدشکافی "مک‌بوک" جدید مجهز به تراشه M ۱

کالبدشکافی "مک‌بوک" جدید مجهز به تراشه M ۱

بررسی‌هایی که روی مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی جدید صورت گرفته، نشان می‌دهد که فن روی این دستگاه همانند آنچه نسخه مجهز به تراشه اینتل، قابل تعویض است.

کد خبر : ۸۷۳۲۳
بازدید : ۹۲۱۴
کالبدشکافی
همان‌طور که انتظار می‌رفت، مهندسان iFixit دو مک‌بوک جدید مجهز به تراشه M ۱ اپل را زیر تیغ خود بردند. این گروه اخیرا مدل‌های مک‌بوک‌ایر و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی جدید اپل را بازگشایی کردند.

طبق تصاویر و اطلاعاتی که از این کالبدشکافی به دست آمده، هیچ چیزی در دل این دو محصول تغییر نکرده و تنها شاهد اضافه شدن تراشه M ۱ و تغییرات مرتبط با این تراشه هستیم. از جمله این تغییرات که ارتباط مستقیمی به چیپ M ۱ دارد، حذف فن از مک‌بوک ایر است.

گروه iFixit در این باره می‌گوید مک‌بوک ایر مجهز به تراشه اینتل به رغم برخورداری از یک فن، در حین پردازش‌های سنگین، بیش از حد داغ می‌کرد، اما در مک‌بوک ایر جدید به لطف تراشه M ۱، خبری از داغ شدن و بالا رفتن دمای دستگاه نخواهد بود.

از دیگر قطعاتی که دیگر در مک‌بوک ایر جدید جایی ندارد، تراشه T ۲ است که با نصب چیپ M ۱، با دستگاه‌های جدید مک خداحافظی کرده است. بازگشایی مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی مجهز به M ۱ نیز نشان می‌دهد که تغییرات ناچیزی در این محصول اعمال شده است.

در این دستگاه تراشه T ۲ حذف شده، اما فن و سیستم خنک‌کننده حفظ شده است. بررسی‌هایی که روی مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی جدید صورت گرفته، نشان می‌دهد که فن روی این دستگاه همانند آنچه نسخه مجهز به تراشه اینتل، قابل تعویض است.

به گفته iFixit، اتصال قسمت‌های مختلف بدنه این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که تعمیر آن را آسان‌تر می‌کند و می‌توان از قطعات سایر دستگاه برای تعمیر دیگر دستگاه‌ها بهره برد. با این حال، معماری یکپارچه مموری در چیپ M ۱ نشان می‌دهد که اپل به این زودی‌ها قصد ندارد تا رم قابل ارتقا را در این محصول تعبیه کند.

اگرچه iFixit برخلاف روال همیشگی خود، امتیازی را برای تعمیرپذیری مک‌بوک‌های جدید تعیین نکرد، اما مواردی که این گروه به آن‌ها اشاره کرده، حاکی از امتیاز بالاتر مدل‌های جدید مک‌بوک نسبت به نسخه‌های قبلی است.
منبع: آی تی ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید