موجودی پلی استیشن ۵ در بازار تمام شد؟!

موجودی پلی استیشن ۵ در بازار تمام شد؟!

در حالی که برخی از خرده‌فروشان در روز عرضه پلی‌استیشن ۵ برای عرضه محدود آن آماده بودند، بسیاری از موجودی انبار‌ها خالی شد، بدون این که نشانه‌ای از این وجود داشته باشد که بار‌های بعدی چه زمانی خواهند رسید.

کد خبر : ۸۷۴۳۱
بازدید : ۹۰۹۲
محبوبیت پلی استیشن ۵؛ خالی شدن انبار‌های فروش
پلی‌استیشن ۵ به بازار آمده است البته اگر بتوانید واقعا آن را پیدا کنید و بخرید. کنسول‌های بازی پلی‌استیشن ۵ اینک در آمریکا، ژاپن و برخی کشور‌های دیگر در دسترس است. تاریخ عرضه در سایر کشور‌های جهان در هفته جاری مشخص خواهد شد.
اما صرف نظر از تاریخ عرضه، تقریبا اغلب کسانی که موفق به خرید کنسول شده‌اند، کسانی هستند که قبلا در یک فرایند آشفته و شلوغ در ماه سپتامبر آن را پیش‌خرید کرده بودند. پس از آن بازه زمانی سفارش اولیه، همه موجودی فروش رفت.
مساله‌ای که سونی را بابت تمام شدن سریع موجودی، مجبور به عذرخواهی کرد. سونی قول داد که طی سال جاری تعداد بیشتری از این محصول را روانه بازار خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که تارنمای سونی از پس این حجم تقاضا برنیامد و از دسترس خارج شد. سونی پیش‌تر یک سامانه نوبت‌دهی پیشنهاد کرده بود که براساس آن افراد می‌توانستند شانس خود را برای خرید دستگاه کنسول امتحان کنند. در حالی که مشتریان در بازدید از صفحه تارنمای سونی با این پیغام خطا مواجه می‌شدند: «مشکلاتی در سرور پیش آمده است. لطفا بعدا تلاش کنید.»

در حالی که برخی از خرده‌فروشان در روز عرضه پلی‌استیشن ۵ برای عرضه محدود آن آماده بودند، بسیاری از موجودی انبار‌ها خالی شد، بدون این که نشانه‌ای از این وجود داشته باشد که بار‌های بعدی چه زمانی خواهند رسید.

در ایالات متحده آمریکا GameStop قرار بود که تعدادی پلی‌استیشن ۵ عرضه کند، اما تارنمای آن نیز خراب شده بود و حتی زمانی هم که کار می‌کرد به نظر نمی‌رسید موجودی انبار داشته باشد. ظاهرا تارنمای target نیز در برخی مناطق، این کالا را داشته است.
در زمان انتشار این مطلب، برخی از کنسول‌های معمولی قابل تحویل بودند، اما نسخه‌های تمام‌دیجیتال تا آخر فروخته شده بودند و دیگر قابل سفارش نبودند. والمارت اعلام کرد که فروش کنسول‌ها در تمام روز ممکن خواهد بود. در نیم‌روز ساعت سه بعدازظهر، شش بعدازظهر و نه شب به وقت شرق آمریکا، کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ در این تارنما در دسترسند.

کمبود موجودی غالبا در هر دو نسخه معمولی و دیجیتال اتفاق می‌افتد. مانند عرضه همه کنسول‌های بازی جدید، پلی‌استیشن ۵ نیز اغلب در شکل کنسول باندل (کنسول به همراه بازی و لوازم اضافه) عرضه نشد و در بیشتر موارد فقط خود دستگاه و دسته کنترل عرضه شدند.

روز دوازدهم نوامبر به عنوان روز رونمایی، کشور‌های ایالات متحده آمریکا، ژاپن، مکزیک، استرالیا، نیوزلند و کره جنوبی را پوشش می‌داد. عرضه پلی‌استیشن ۵ تقریبا در همه کشور‌های دیگر یک هفته پس از آن شروع شد. هرچند که چین به گفته سونی هنوز تحت بررسی است و متعاقبا اعلام خواهد شد.

سری‌های X و S ایکس باکس - که در سراسر جهان در روز دهم نوامبر عرضه شدند- نیزبا مشکل کمبود موجودی انبار‌ها مواجه شدند. مشکلی که هنوز حل نشده، اما مایکروسافت قول داده که کنسول‌های بازی بیشتری در دسترس قرار عرضه خواهند شد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید