زندگی و زمانه "حجت الله نجف پور"

زندگی و زمانه "حجت الله نجف پور"

حجت الله نجف‌پور خویگانی با نام اصلی حجت اله شجاعی، زاده‌ی ۱۳۳۰ در روستای خویگان فریدن از توابع اصفهان است. او در زمان کودکی خود به همراه خانواده به اهواز کوچ کرد و تا سنین حدود ۴۰ سالگی در آنجا ماند. نجف پور دارای مدرک تحصیلی علوم طبیعی بود.

کد خبر : ۸۷۶۳۸
بازدید : ۶۳۹۸
زندگی و زمانه
فرادید | حجت الله نجف پور بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما، تلویزیون و رادیو، عصر روز یکشنبه ۹ آذر ماه به علت ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان الزهرای اصفهان دار فانی را وداع گفت. او از هنرمندان خوش نام کشور بود که قلبی مهربان و روحی والا داشت.

به گزارش فرادید، حجت الله نجف پور در حالی که ۶۹ سال داشت و هنر بسیاری را از خود به جای گذاشته بود مغلوب ویروس کووید_۱۹ شده و آسمانی شد.

او بازیگر تئاتر، تلویزیون، سینما، دوبلور، نویسنده، تهیه کننده، گوینده و بازیگر نمایش‌های رادیویی و تلویزیونی بود که علاوه بر صدای زیبا، قلمی روان نیز داشت. نجف پور از سال ۱۳۶۴ وارد صدا و سیمای مرکز خوزستان شد و در سال ۱۳۷۱ با ادامه فعالیت‌های خود به مرکز اصفهان آمده و در بخش صدا با نویسندگی، تهیه کنندگی وکارگردانی بیش از ده‌ها نمایش رادیویی خوش درخشید.

مرحوم نجف پور در سیما هم در برنامه‌های مخاطب پسند و سریال‌های خاطره انگیز ایفای نقش کرد. از جمله فعالیت‌های سینمایی حجت الله نجف پور بالای شهر پایین شهر، روشن‌تر از خاموشی، شیخ بهایی، خانه بخت و ده‌ها اثر دیگر است. مرحوم نجف پور در سیما هم در برنامه‌های مخاطب پسند و سریال‌های خاطره انگیز بسیاری ایفای نقش کرده بود.

زندگی و زمانه
زندگی و زمانه حجت الله نجف پور

حجت الله نجف‌پور خویگانی با نام اصلی حجت اله شجاعی، زاده‌ی ۱۳۳۰ در روستای خویگان فریدن از توابع اصفهان است. او در زمان کودکی خود به همراه خانواده به اهواز کوچ کرد و تا سنین حدود ۴۰ سالگی در آنجا ماند. نجف پور دارای مدرک تحصیلی علوم طبیعی بود.

او پس از پایان تحصیلات خود راه گویندگی را در پیش گرفته و در دوران نوجوانی فعالیت‌های حرفه‌ای خود را در زمینه هنر و بازیگری شروع کرد و توانست به عنوان گوینده در رادیو فعالیت کند. حجت الله نجف پور مدتی به عنوان معلم آموزش و پرورش استخدام شده بود و در زمینه تئاتر و سرود فعالیت می‌کرد. او بازنشسته آموزش و پرورش بود.

نجف پور از سال ۱۳۶۴ به طور جدی وارد عرصه هنر شده بود. او در همین سال با ورود به صدا وسیمای مرکز خوزستان فعالیت‌های هنریش را آغاز کرد و از آن پس در تمامی ژانر‌های نمایشی و هنری فعالیت می‌کرد. او از جمله بازیگران خوب و پر تلاش کشور بود که در زمینه تهیه کنندگی و گویندگی نیز فعالیت می‌کرد.

نجف پور سال ۱۳۶۴، توسط جهانشاه آل محمود و محمد رضا قربانی که در آن زمان از نویسندگان و تهیه کنندگان برجسته رادیوی مرکز خوزستان بودند، وارد صدا و سیما‌ی مرکز خوزستان شد ه بود. او علاوه بر گویندگی و گزارشگری رادیو که همزمان با جنگ تحملی عراق علیه ایران بود، در عرصه فیلم و تئاتر نیز فعالیتش را شروع کرده بود.

حجت الله نجف پور از سال ۱۳۷۱ وارد صدا وسیمای مرکز اصفهان شد و تا سال ۱۳۹۲ بیش از ده‌ها نمایش رادیویی را بازی ، تهیه کنندگی و کارگردانی کرده بود. او علاوه برهنر نمایش در زمینه خطاطی و نقاشی با رنگ روغن نیز استعداد خاصی داشت.

زندگی و زمانه
فعالیت‌های هنری حجت الله نجف پور

حجت الله نجف پور در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری ایفای نقش کرده است. از جمله‌ی این کار‌ها می‌توان به "بالای شهر پایین شهر"، "چوری" به کارگردانی جواد اردکانی، "ماجرا خوستگاری آقا هوشنگ"، "کلک خیال انگیز"، "روشنتر از خاموشی" به کارگردانی حسن فتحی،

"شیخ بهایی" در نقش میر عماد خطاط، "راز شیوا"، "خانه بخت"، "خواب‌های خفته خواجو"، "نان را آ جر نکنید"، "بادبادک"، "یک اتفاق ساده"، "گل‌های شمعدانی"، "آخرین نبرد"، "غزلواره‌های عشق"، "صبر جمیل"، "شاه و شُرگلا"، "گورگن"، "خاطرات نیمه تمام"، "پیک راستان" و "سریال‌های خاطره انگیز" اشاره کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید