نسل جدید "هوندا سیویک"؛ انتخاب اول جوانان

نسل جدید "هوندا سیویک"؛ انتخاب اول جوانان

فرم ماشین نسبت به قبل تغییر زیادی نکرده، اما طراحان هوندا در واکنش به انتقاد‌ها از نسل پیش، ظاهر سیویک را به سلیقه عمومی نزدیک‌تر کرده‌اند. هوندا همچنین تولید مدل کوپه دو در سیویک را هم به خاطر فروش کم متوقف می‌کند و نسل جدید را تنها در فرم سدان و هچ‌بک چهار در می‌سازد.

کد خبر : ۸۷۶۶۸
بازدید : ۱۵۰۴۳
نسل جدید
یازدهمین نسل هوندا سیویک از بهار آینده به بازار عرضه می‌شود
سیویک جدید
هوندا نسل جدید مدل سیویک را هفته گذشته در شبکه اینترنتی علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری رونمایی کرد. این مدل جدید که قرار است از سال آینده به بازار عرضه شود، یازدهمین نسل از مدل پرطرفدار سیویک است.

هدف از رونمایی ماشین در شبکه اینترنتی توییچ (Twitch)، نمایش آن به جوانان است که بیشترین مشتری سیویک هستند. هوندا می‌گوید یکی از دلایل موفقیت سیویک این است که این ماشین انتخاب کسانی است که برای اولین بار ماشین می‌خرند.

فرم ماشین نسبت به قبل تغییر زیادی نکرده، اما طراحان هوندا در واکنش به انتقاد‌ها از نسل پیش، ظاهر سیویک را به سلیقه عمومی نزدیک‌تر کرده‌اند. هوندا همچنین تولید مدل کوپه دو در سیویک را هم به خاطر فروش کم متوقف می‌کند و نسل جدید را تنها در فرم سدان و هچ‌بک چهار در می‌سازد.

نسل جدید
آمریکا یکی از مهم‌ترین بازار‌های هوندا سیویک است

از داخل ماشین تنها یک طرح منتشر شده که یک نمایشگر ۹ اینچی را در وسط داشبورد نشان می‌دهد. این نمایشگر لمسی است، اما برای کنترل‌هایی که استفاده بیشتر دارند دکمه قرار داده شده است. نسل اول هوندا سیویک در سال ۱۹۷۳ و همزمان با اولین شوک نفتی در جهان به بازار عرضه شد. کم‌مصرف بودن ماشین در زمانی که بنزین گران بود به محبوبیت سیویک به خصوص در آمریکا کمک زیادی کرد.
نسل جدید
هوندا از ۱۹۷۳ تاکنون ۲۶ میلیون دستگاه سیویک فروخته است

هوندا اکنون مدل سیویک را در ۱۷۰ کشور می‌فروشد و آمریکا همچنان از مهم‌ترین بازار‌های ماشین است. از ۲۶ میلیون دستگاهی که از سال ۱۹۷۳ تاکنون ساخته شده، نزدیک به ۱۲ میلیون دستگاه در آمریکا فروخته شده است.

با وجود کاهش محبوبیت ماشین‌های سدان در برابر شاسی‌بلندها، هوندا امیدوار است سیویک همچنان پرطرفدار بماند. مدیران کارخانه می‌گویند که با قیمت متوسط بیست‌هزار دلار، سیویک امکانات بیشتری از یک شاسی‌بلند در اختیار مشتری می‌گذارد.

بازنشستگی پاسات
نسل جدید
تولید پاسات از سال ۱۹۷۳ آغاز شد و اکنون هشتمین نسل این ماشین فروخته می‌شود

به گزارش رسانه‌ها فولکس‌واگن قصد دارد پاسات، یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین مدل‌هایش را از فهرست محصولاتش حذف کند.

پاسات، پرفروش‌ترین سدان متوسط در اروپا و بعد از شاسی‌بلند اطلس، پرفروش‌ترین مدل کارخانه در آمریکا است. اما فروش مدل‌های سدان در جهان رو به کاهش است و فولکس‌واگن ترجیح می‌دهد که سرمایه‌اش را صرف ساخت ماشین‌های الکتریکی و شاسی‌بلند کند.

خبرگزاری اتوموتیو نیوز از قول منابعی در فولکس‌واگن نوشته که از سال ۲۰۲۳ این کارخانه در اروپا فقط تولید مدل استیشن را ادامه می‌دهد. پاسات استیشن هنوز در اروپای شمالی خریدار دارد.

دلیل دیگر این تصمیم رقابت پاسات با مدل مشابهی در گروه خودروسازی فولکس‌واگن است. کارخانه اشکودا، عضو دیگر فولکس‌واگن یک مدل سدان به نام "سوپرب" براساس پاسات می‌سازد که قیمت کمتری دارد. محبوبیت این مدل در سال‌های گذشته مخصوصا در اروپای شرقی بیشتر شده و فروش پاسات را مشکل کرده است.

نسل جدید
سدان الکتریکی فولکس‌واگن بر اساس کانسپت آی‌دی ویژن طراحی خواهد شد

در آمریکا هم تولید پاسات از سال ۲۰۲۲ متوقف خواهد شد و ظرفیت تولید به شاسی‌بلند الکتریکی ID ۴ و مدل اطلس داده خواهد شد.

همزمان با حذف پاسات، فولکس‌واگن اولین سدان الکتریکی خود را به بازار خواهد فرستاد. ابعاد این ماشین که براساس کانسپت آی‌دی ویژن (ID VIZZION) ساخته می‌شود، با پاسات یکی است، اما فضای اتاقش بسیار بزرگ‌تر است. نام این مدل به احتمال زیاد ID ۶ است و به گفته کارخانه می‌تواند با هر بار شارژ تا ۷۰۰ کیلومتر حرکت کند.

گروه فولکس‌واگن قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تولید ماشین‌های الکتریکی را به سه میلیون دستگاه در سال افزایش دهد.

نُت تازه
نسل جدید
نسل جدید نت با قیمت حدود بیست هزار دلار از ماه آینده به بازار عرضه می‌شود

نیسان نسل جدید هچ‌بک "نت" (Note) را با سیستم هیبرید-الکتریکی تولید خواهد کرد. کارخانه ژاپنی می‌گوید این سیستم که نامش "ائی-پاور" (e-POWER) است، بخش کلیدی استراتژی شرکت در چند سال آینده خواهد بود. سیستم ائی-پاور یک موتور الکتریکی دارد که چرخ‌ها را حرکت می‌دهد و یک موتور بنزینی کوچک که باتری‌ها را شارژ می‌کند. به این ترتیب ماشین به شارژر نیاز ندارد و آلودگی بسیار کمتری نسبت به ماشین‌های بنزینی تولید می‌کند.

نیسان می‌گوید مسافتی که ماشین با هر بار پرکردن باک طی می‌کند شصت درصد از ماشین‌های بنزینی بیشتر است. موتوری که باتری‌ها را شارژ می‌کند طوری طراحی شده که در سرعت پایین خاموش است و صدای موتور سرنشینان را اذیت نمی‌کند.
نسل جدید
نیسان کیکز هم با قوای محرکه هیبرید ئی-پاور ساخته می‌شود

این دومین نسل از قوای محرکه ئی-پاور نیسان است. نسل اول این قوای محرکه در سال ۲۰۱۶ عرضه شد و کمک کرد تا نیسان نت پرفروش‌ترین هچ‌بک ژاپن شود.شاسی نسل جدید نت با همکاری رنو ساخته شده است. فروش این ماشین با قیمت پایه دو میلیون ین (حدود ۲۰ هزار دلار) از ماه آینده آغاز می‌شود.

نیسان به جز نت، شاسی‌بلند کوچک خود به نام "کیکز" را با این قوای محرکه می‌سازد و قصد دارد نسل بعدی مدل قشقایی را هم با ائی-پاور به بازار عرضه کند. نیسان می‌گوید تولید ماشین با موتور الکتریکی را تا پایان سال ۲۰۲۳ به یک میلیون دستگاه در سال خواهد رساند.

'توافق کنید'
نسل جدید
بیش از نیمی از خودرو‌های تولید بریتانیا به اتحادیه اروپا صادر می‌شود

انجمن خودروسازان بریتانیا از دولت خواسته که هر طور شده تا پایان سال جاری میلادی با اتحادیه اروپا بر سر یک قرارداد تجاری به توافق برسد.

پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، دو طرف در حال مذاکره برای رسیدن به توافقی تجاری هستند. خودروسازان می‌گویند که خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا برای صنعت خودروی این کشور ۵۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون پوند (حدود ۷۴ میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت.

جرج گیلسپی، مدیر انجمن خودروسازان بریتانیا، هفته گذشته در یک نشست اینترنتی گفت: "سرنوشت نامعلوم بعد از برگزیت تا کنون برای ما یک میلیارد پوند هزینه داشته و ۲۸ برابر این سرمایه را هم به خاطر کرونا از دست داده‌ایم. ما توافقی با اتحادیه اروپا می‌خواهیم که با توجه به نیاز‌های ما باشد. "

بریتانیا و اتحادیه اروپا باید تا اول ژانویه ۲۰۲۱ به توافق برسند. در غیر این صورت خودروسازان ممکن است ناچار شوند بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی برای واردات قطعه و خودرو ده درصد تعرفه بپردازند. پرداخت این تعرفه هزینه ساخت ماشین در بریتانیا را افزایش می‌دهد و رقابت را برای خودروسازان سخت خواهد کرد.

در سال ۲۰۱۹ تولید خودرو در بریتانیا یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه بود که بیش از هشتاد درصد آن صادر شد و نیمی از آن‌ها در اتحادیه اروپا فروخته شد. بریتانیا همچنین از واردکنندگان عمده خودرو است. بیش از ۸۵ درصد از دو میلیون و سیصد هزار دستگاهی که سال گذشته میلادی در این کشور فروخته شد، وارداتی بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید