محرومیت "مسی" به خاطر ادای احترام به "مارادونا"

محرومیت "مسی" به خاطر ادای احترام به "مارادونا"

ستاره بارسلونا نه‌تن‌ها با اخطاری که به خاطر درآوردن پیراهن خود گرفت، سه کارته شد و حالا یک گام با محرومیت از یک بازی در لالیگا فاصله دارد، بلکه باید جریمه مالی نسبتا سنگینی هم پرداخت کند.

کد خبر : ۸۷۷۰۰
بازدید : ۲۳۸۵
محرومیت
ادای احترام مسی به مارادونا به قیمت جریمه و محرومیت!، در یک‌دهه اخیر خیلی‌ها لیونل مسی را به خاطر نوع بازی و خلاقیت‌هایی که در زمین داشته، با دیه‌گو مارادونایی مقایسه کردند که از نظر خیلی از کارشناسان قدیمی فوتبال بهترین بازیکن تاریخ به شمار می‌رود.
رابطه این دو ستاره قدیمی و فعلی آرژانتین هم همواره صمیمی و با احترام متقابل بوده و حتی در برهه‌ای مارادونا در تیم‌ملی آرژانتین سرمربی مسی هم بوده است. شماره ۱۰ تیم‌ملی آرژانتین که در سال‌های اخیر بر تن مسی بوده، همان پیراهنی است که مارادونا در دو دوره جام‌جهانی با آن حسابی خوش درخشید و آخرین قهرمانی آلبی سلسته را با آن رقم زد.

لیونل مسی که بعد از درگذشت ناگهانی مارادونا حسابی شوکه شده بود، در جریان بازی یکشنبه‌شب بارسلونا برابر اوساسونا تلاش زیادی برای گلزنی می‌کرد. او حتی در این بازی سعی کرد به یاد مارادونا با دست هم گلزنی کند، بعد از به ثمررساندن گل چهارم تیمش به شکل خاصی یاد و خاطره اسطوره آرژانتینی‌ها را زنده کرد.

کاپیتان آرژانتینی بارسا پس از زدن تنها گلش در این بازی، پیراهن خود را درآورد تا پیراهن شماره ۱۰ تیم نیوولز اولدبویز آرژانتین را به نمایش بگذارد، پیراهنی که زمانی بر تن دیه‌گو مارادونا اسطوره فقید این تیم بود. مسی نه‌تن‌ها پیراهن تیم سابق خودش و مارادونا را به نمایش گذاشت بلکه به شیوه مارادونا هم دست‌هایش را بالا برد تا به او ادای احترام کرده باشد.

با کنار هم‌گذاشتن عکس شادی گل دیشب مسی و عکسی که چند دهه قبل از مارادونا ثبت شده، کاملا متوجه نوع ادای احترام مسی به مارادونا می‌شویم.

حالا جالب اینجاست بدانید این شادی گل و ادای احترام به مارادونا برای مسی مجانی تمام نشده و هزینه‌هایی را در بر داشته است. ستاره بارسلونا نه‌تن‌ها با اخطاری که به خاطر درآوردن پیراهن خود گرفت، سه کارته شد و حالا یک گام با محرومیت از یک بازی در لالیگا فاصله دارد، بلکه باید جریمه مالی نسبتا سنگینی هم پرداخت کند.

طبق ماده ۹۱ اساسنامه انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا، درآوردن پیراهن در شادی‌های پس از گلزنی با کارت زرد جریمه می‌شود، اما اگر این حرکت با نمایش هر نوع پیام سیاسی، مذهبی و… روی پوشش زیرین بازیکن همراه باشد، مستوجب مجازات نقدی معادل سه‌هزار یورو خواهد شد.
البته این مجازات منحصر به لیگ اسپانیا نیست، چراکه فیفا نیز چنین حرکتی را در هر تورنمنت رسمی در تمام نقاط دنیا ممنوع کرده است و آن را سزاوار مجازات می‌داند.

قطعا مسی از تبعات کاری که انجام داده، خبر داشته؛ اما تصمیم گرفته برای ثبت در تاریخ کاری ماندگار برای زنده نگه‌داشتن یاد مارادونا انجام دهد. بزرگ‌ترین میراث مارادونا برای مسی می‌تواند همان شماره ۱۰ تیم‌ملی آرژانتین باشد که به هر بازیکنی این توانایی را می‌دهد تا در حد یک فوق ستاره عمل کند.

البته که لیونل مسی هنوز هم نتوانسته به سبک مارادونا با توانایی فردی خود تیم‌ملی آرژانتین را به قهرمانی در جام‌جهانی برسد و حالا تنها شانس باقی‌مانده برای او جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید