پردانلودترین "اپلیکیشن‌های آی‌فون" در سال ۲۰۲۰

پردانلودترین "اپلیکیشن‌های آی‌فون" در سال ۲۰۲۰

نکته جالب اینکه در حالی زوم را در صدر این فهرست می‌بینیم که این اپلیکیشن در سال گذشته، حتی در میان ۲۰ اپلیکیشن پردانلود اپل نیز جای نداشت.

کد خبر : ۸۷۷۹۶
بازدید : ۹۰۷۲
پردانلودترین
اگرچه طی چند سال اخیر، چند اپلیکیشن خاص در صدر فهرست پردانلودترین اپلیکیشن‌های آی‌فون جای می‌گرفتند، اما امسال یعنی ۲۰۲۰ میلادی، این رویه تغییر کرده و اپلیکیشن زوم جایگاه نخست را از آن خود کرده است.

در این فهرست که مربوط به پردانلودترین اپلیکیشن‌های رایگان در آمریکاست، اپلیکیشن Zoom Cloud Meeeteings، توانست به لطف شرایطی که در پی همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه انسان‌ها به وجود آمده، بیشترین تعداد دانلود را از آن خود کند.

نکته جالب اینکه در حالی زوم را در صدر این فهرست می‌بینیم که این اپلیکیشن در سال گذشته، حتی در میان ۲۰ اپلیکیشن پردانلود اپل نیز جای نداشت. اما سال ۲۰۲۰ برای این اپلیکیشن چینی خوش‌یمن بود و کرونا سبب شد تا به محبوبیتی فراتر از تصور خود نزد کاربران دست یابد.

البته در این فهرست، چند نکته جالب‌توجه دیگر نیز به چشم می‌خورد. برای نمونه، اپلیکیشن تیک‌تاک را در رده دوم می‌بینیم و به دنبال آن، دیزنی پلاس قرار گرفته است. این‌ها نشان می‌دهد که اولویت کاربران دنیا در سال ۲۰۲۰، برقراری ارتباط با دوستان و مشاهده محتوا‌های سرگرم‌کننده بوده است.
در فهرست منتشرشده از سوی اپل، هیچ اطلاعاتی درخصوص میزان دانلود این اپلیکیشن‌ها نیامده است. زوم، تیک‌تاک، دیزنی پلاس، یوتیوب، اینستاگرام، فیس‌بوک، اسنپ‌چت، فیس‌بوک مسنجر، جی‌میل و کش‌اپ (Cash App) پر دانلودترین اپلیکیشن‌های فروشگاه اپل هستند.

اپل همچنین فهرست اپلیکیشن‌های پولی را نیز منتشر و اعلام کرد که اپلیکیشن TouchRetouch، پردانلودترین بوده است.
به دنبال آن، اپلیکیشن‌های Procreate Pocket و Dark Sky قرار گرفتند. در میان پردانلودترین بازی‌های رایگان نیز بازی Among US و Call of Duty: Mobile و در بین بازی‌های پولی نیز Minecraft و Plague Inc. بیشترین میزان دانلود را به خود اختصاص دادند.

اپلیکیشن زوم در میان کاربران آی‌پد نیز بیشترین طرفدار را داشت و عنوان پردانلودترین را از آن خود کرد. همان‌طور که اشاره شد، همه‌گیری کرونا سبب اوج‌گیری زوم در بین اپلیکیشن‌ها شد به‌طوری که طبق گفته این شرکت، تنها در دو ماه نخست ۲۰۲۰، تعداد کاربران اضافه شده به این اپلیکیشن از مجموع کاربرانی که زوم را در سال ۲۰۱۹ نصب کردند، بیشتر بود.

رشد زوم در ماه آوریل به بیشترین حد خود رسید؛ تا جایی که ۳۰۰ میلیون کاربر در روز از این اپلیکیشن استفاده می‌کردند. اگرچه زوم اخیرا اطلاعاتی را درخصوص وضعیت کاربران خود منتشر نکرده، اما شواهد نشان می‌دهد که میزان درآمد و همچنین کاربران آن روندی صعودی را طی می‌کند.
منبع: آی‌تی ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید