دردسر‌های فینال آسیایی؛ پرسپولیس در جنگ نابرابر!

دردسر‌های فینال آسیایی؛ پرسپولیس در جنگ نابرابر!

مهم‌ترین دلیل لغو بازی‌های پرسپولیس و به قرنطینه رفتن زودهنگام بازیکنان این تیم، قوانین سختگیرانه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای فینال لیگ قهرمانان است.

کد خبر : ۸۷۸۸۸
بازدید : ۱۵۷۲
دردسر‌های فینال آسیایی؛ پرسپولیس در جنگ نابرابر!
برخلاف سرخپوشان ایرانی، حریف پرسپولیس کاملا در شرایط مسابقه و با خیالی آسوده نسبت به عدم وجود ویروس کرونا در اردوی خود در فینال آسیا حاضر خواهد شد.

وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و حتی سایر باشگاه‌ها نهایت همکاری را با پرسپولیس انجام می‌دهند تا این تیم بتواند با بهترین شرایط خود را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برساند و بعد از چند دهه جام قهرمانی قاره کهن به ایران بیاید.

اولین اقدام به سود پرسپولیس در ایران، لغو بازی با نساجی بود و حالا هم بحث به تعویق افتادن دومین بازی متوالی سرخپوشان در لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن به راه افتاده و احتمالا با وضعیتی که تیم اصفهانی به خاطر ابتلای بازیکنانش به کرونا گرفتار آن شده، این اتفاق هم قطعی خواهد شد.

مهم‌ترین دلیل لغو بازی‌های پرسپولیس و به قرنطینه رفتن زودهنگام بازیکنان این تیم، قوانین سختگیرانه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای فینال لیگ قهرمانان است.
هر بازیکنی که حتی چند هفته قبل از فینال هم به کرونا مبتلا شده باشد، این بازی را از دست خواهد داد. بهترین راه، عدم خروج پرسپولیسی‌ها از قرنطینه است؛ اتفاقی که با منفی شدن تست کرونای همه اعضای تیم آن‌ها را به عدم بروز مشکل تا فینال آسیا امیدوارتر کرده است.

سرخپوشان با توجه به اینکه وحید امیری، عیسی آل‌کثیر و احسان پهلوان را به دلیل محرومیت در فینال در اختیار ندارند، نمی‌خواهند بازهم بازیکن دیگری را این‌بار به دلیل مصدومیت یا ابتلا به کرونا از دست بدهند.

اما جدا از دردسر‌هایی که لغو بازی‌های لیگ برتر و قرنطینه دو هفته‌ای برای پرسپولیس ایجاد می‌کند، نگرانی اصلی یحیی گل محمدی دور شدن شاگردانش از شرایط مسابقه است. پرسپولیس که ۲۹ آذرماه باید در دوحه به میدان برود، آخرین بار ۱۰ آذرماه مقابل شهرخودرو قرار گرفته و ۱۹ روز بازیکنانش دور از شرایط مسابقه قرار خواهند گرفت.
به خاطر مسائلی که کرونا رقم زده، حتی گل‌محمدی نمی‌تواند برای تیمش بازی تدارکاتی برگزار کند و این بزرگ‌ترین دردسر برای او به‌شمار می‌رود. او که دو بازیکن کلیدی خود را نسبت به بازی‌های برگزار شده در لیگ هم در اختیار ندارد، قطعا دغدغه بزرگش هماهنگی ترکیب ۱۱ نفره تیمش در فینال لیگ قهرمانان آسیاست.

از سوی دیگر، اما شرایط حریف پرسپولیس کاملا متفاوت است. تیم‌های شرق آسیایی هم اکنون در قطر به سر می‌برند و علاوه بر تطبیق کامل خود با شرایط آب و هوایی، کاملا در شرایط مسابقه و با آمادگی بالا به مصاف پرسپولیس می‌آیند.

مجموعه این اتفاقات را کنار هم بگذاریم، به این نتیجه می‌رسیم که پرسپولیس در جنگی نابرابر در فینال آسیا به میدان می‌رود. البته هیچ کدام از این اتفاقات نه تقصیر کنفدراسیون فوتبال آسیاست، نه فدراسیون ایران و نه خود باشگاه پرسپولیس. کرونا باعث شده تمامی این اتفاقات در ماه‌های اخیر به شکل عجیبی رقم بخورد و از شانس بد به ضرر نماینده ایران شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید