ویرانگری سیل در خفر، پارسیان و چند شهرستان دیگر

ویرانگری سیل در خفر، پارسیان و چند شهرستان دیگر

وقوع سیل در خفرِ فارس و چند شهرستان دیگر من جمله پارسیان هرمزگان، به خودروها، منازل و زیرساخت‌ها آسیب زد. بارندگی شدید و جاری شدن سیل باعث فوت چند نفر از مردم هرمزگان شد.

کد خبر : ۸۷۸۹۹
بازدید : ۷۸۳۶
سیل در جنوب ایران
فرادید | سیل مرگبار روز یک شنبه، ۱۶ آذر خساراتی در چند شهر برجا گذاشت. در شهرستان خفر سیل ویرانگر خودروها را با خود برد و در پارسیان هرمزگان دو خودروی وانت پراید و پژو پارس با پنج سرنشین هنگام عبور از جاده فرعی گرفتار سیل شدند و متاسفانه همه سرنشینان جان خود را از دست داده‌اند.
در اثر بارندگی شدید استان بوشهر و شهرستان‌های دیلم، گناوه و دشتستان نیز درگیر سیل و آبگرفتگی شدند. مدیر بحران استانداری بوشهر اعلام کرد که بارندگی‌ها در نقاط مختلف استان از نیمه‌های شب شروع شد و از صبح دیروز (یک شنبه)، سیل جاری شد.

به دلیل آب‌گرفتگی شدید معابر و بالا آمدن آب به روی آب‌نما، برق شهر گناوه و برخی از روستا‌های گناوه و دیلم نیز برای مدت زمانی قطع شد.

کمک‌رسانی به سیل‌زدگان در جنوب کشور

اسحاق جهانگیری عصر روز یک شنبه با استاندارهای بوشهر و نیز خوزستان تماس تلفنی گرفت. جهانگیری از آخرین وضعیت سیل در هر دو استان گزارشی دریافت کرد و تاکید نمود که برای رفع آبگرفتی معابر سریعا اقدام شود، پیش از آنکه سیل به خانه‌های مسکونی و زیرساخت‌ها آسیب برساند.
جهانگیری خواستار تهیه و ارائه گزارش درباره علت وقوع سیل و آب‌گرفتگی شد و گفت: «تکرار این اتفاقات مردم را آزرده خاطر کرده که لازم است برای پیشگیری از تکرار این آبگرفتگی‌ها، نسبت به بررسی دقیق و کارشناسی علل اصلی آبگرفتگی اقدام و برای رفع نواقص و کاستی‌ها با فوریت برنامه ریزی شود.»
سیل مرگبار

هشدار تداوم بارندگی‌هادر چند روز آینده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان به خانواده‌های حادثه دیده تسلیت گفت و هشدار داد که با توجه به تداوم بارندگی‌ها در روز‌های آینده به ویژه در شهرستان‌های پارسیان، حاجی‌آباد و بندرعباس، اهالی این شهرستان‌ها اخطار‌ها و هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند و نکات ایمنی را رعایت کنند.
پیش از این نیز مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ایران روز گذشته اعلام کرده بود که از اوایل وقت یک‌شنبه ۱۶ آذر تا پیش از ظهر دوشنبه ۱۷ آذر، در نیمه شمالی بوشهر، نیمه شمالی و غرب فارس و نیمه شمالی کرمان، بارش شدید باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود، که اثر آن طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب، آب گرفتگی گسترده معابر، خسارت به محصولات و زمین‌های کشاورزی و تجهیزات گلخانه ای، لغزندگی و کاهش دید جاده‌های کوهستانی به دلیل بارش برف و لغو و تاخیر در پرواز‌ها خواهد بود.

دیروز جمعیت هلال احمر ایران نیز نسبت به وقوع سیل در سه استان جنوبی ایران هشدار داده بود و خواستار توجه مردم به هشدار‌ها شده بود.
گیر افتادن خودروها در سیل برازجان
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    هر سال هشدار بخاطر بارندگي ميدن كه چي بشه ؟؟ مگه خود آقايون طراحي شهر و شهرسازي رو انجام ندادن مگه نميدونن كه وضع خيابونهاي شهر راه در رو براي آبهاي روان نيست و فكرشو نكردن بعد هي هشدار هشدار هشدار كه چي بشه؟؟

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید