با بدهی چکار کنیم؟

با بدهی چکار کنیم؟

"حالا من خود‌به‌خود ای‌بی و بازار فیس‌بوک را نگاه می‌کنم تا چیز‌هایی که لازم دارم و می‌خواهم را دست‌دوم پیدا کنم. برای همان چیز فقط به اندازه بخشی از قیمت آن پول می‌دهید و به این ترتیب مبلغ زیادی پس‌انداز می‌کنید.

کد خبر : ۸۷۹۶۶
بازدید : ۱۰۵۲۱
با بدهی چکار کنیم؟
آیا صحبت کردن در مورد مسایل مالی و بدهی برای شما کار راحتی است؟ این کاری سخت برای بیشتر مردم است. کلر سیل فکر می‌کرد چنین کار غیر‌ممکن است، اما وقتی بدهی کارت اعتباری‌اش سر به آسمان زد، فهمید که رابطه‌اش با پول "از پای‌بست خراب است" و باید در مورد آن فکری اساسی کند.

کلر صفحه‌ای در اینستاگرام باز کرد و نام آن را "سال صرفه‌جویی من" گذاشت تا کمی به حساب و کتابش سامان دهد و تجربه‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. کلر می‌گوید: "بدهی برای من همیشه مایه خجالت و نگرانی و پنهان‌کاری بوده است. " او اعتراف می‌کند سال‌ها سرش را مثل کبک زیر برف پنهان کرده بوده است.

"من هیچوقت رابطه خوبی با پول نداشتم. وقتی به دانشگاه رفتم نمی‌دانستم چطور خرجم را تنظیم کنم و نمی‌توانستم با هر چه دارم زندگی را بگذرانم. فقط روز به روز بیشتر ولخرجی می‌کردم و علاوه بر آن اتفاقات بزرگ زندگی هم بود، ازدواج و بچه‌دار شدن که ناگهان باعث شد میزان بدهی‌ها سر به فلک بکشد. "

کلر ابتدا به صورت ناشناس دراینستاگرام می‌نوشت حالا بیش از ۵۰،۰۰۰ فالوور دارد. او از احساساتش در مورد پول خرج کردن می‌نویسد و هم‌چنین از شرمی که خیلی از زنان در مورد آن دارند.

"من تا مدت‌ها نمی‌توانستم در مورد پول حرف بزنم. به نظرم خیلی مادی و خجالت‌آور بود. فلج شده بودم. نمی‌توانستم در مورد آن با دوستان و خانواده راحت باشم. از وقتی در اینستاگرام نوشتم احساساتم را در مورد آن بیرون ریختم. نوشتن در اینستاگرام همان احساس رضایت از خرج کردن را ایجاد می‌کرد برای همین از این فعالیت خوشم می‌آمد. "

کلر که حالا توانسته است تقریبا نیمی از بدهی خود را پرداخت کند به تازگی کتاب خود به نام "پول زندگی واقعی" را منتشر کرده است. در اینجا او بعضی توصیه‌هایی که خودش امتحان کرده را در اختیار همه کسانی که با مشکلات مالی درگیرند می‌گذارد.

۱. با بدهی خود مواجه شوید

با بدهی چکار کنیم؟
کلر می‌گوید: "وقتی مقدار زیادی بدهی داشته باشید کلافه می‌شوید. من فکر می‌کنم بدترین کاری که ممکن است بکنیم انکار آن است. این کار باعث می‌شود هم از لحاظ مالی وضع بدتر شود و هم بیشتر احساس نگرانی کنید. "

"من به مسائل مالی خانه رسیدگی می‌کردم و همیشه در پرداخت صورت‌حساب‌ها تعلل می‌کردم و اعتنایی هم نمی‌کردم مشکل چقدر بزرگ است. با به دنیا آمدن پسر دومم من و همسرم به نوبت از کار مرخصی گرفتیم و بعد از آنکه او سر کارش برگشت از بانک تماس گرفتند و دیگر ناچار بودم با این واقعیت روبه‌رو شوم که نمی‌توانم از زیر بدهی‌ها دربروم. "

او اضافه می‌کند: "باید حسابی کند‌و‌کاو می‌کردم تا بفهمم چرا اوضاع اینقدر خراب شده است تا بتوانم آن را درست کنم برای اولین بار بود که به آینده مالی توجه کردم. "

۲. با بانک یا مؤسسه اعتباری خود تماس بگیرید
"مردم از اینکه مشکل مالی خود را با بانک در میان بگذارند خجالت می‌کشند. این کار درست مثل مراجعه به پزشک می‌ماند، آن‌ها کارشان همین است. آن‌ها با آدم‌هایی در شرایط خیلی بدتر از شما هم برخورد دارند. کار آن‌ها همین است که در این زمینه کمک کنند. "

"تماس بگیرید و در مورد وضعیت خود توضیح دهید، بیشتر اوقات از جریمه دیرکرد شما صرف‌نظر می‌کنند. "
۳. تصمیم بگیرید چه می‌خواهید بگویید
کلر می‌گوید: "پیش از تماس بهتر است آنچه می‌خواهید بگویید و نتیجه‌ای که می‌خواهید به آن برسید را یادداشت کنید. اگر احساسی برخورد کنید، همانطور که خیلی‌ها در مورد پول برخورد می‌کنند، به راحتی ممکن است نگران و دلسرد شوید. "
با بدهی چکار کنیم؟
۴. اول صورت‌حساب‌ها را بپردازید و اشتراک خدمات را بررسی کنید
کلر می‌گوید: "اول صورت‌حساب‌ها را پرداخت کنید. با انتخاب به‌صرفه‌ترین سرویس‌دهنده‌های گاز و برق و اینترنت می‌توانید سالانه کلی صرفه‌جویی کنید. از هر نوع اشتراک خدمات که استفاده نمی‌کنید خود را خلاص کنید، به‌ویژه در شرایط فعلی. مثل سرویس‌های پخش فیلم یا کتاب صوتی. "

۵. همیشه چیز‌های نو نخرید
"حالا من خود‌به‌خود ای‌بی و بازار فیس‌بوک را نگاه می‌کنم تا چیز‌هایی که لازم دارم و می‌خواهم را دست‌دوم پیدا کنم. برای همان چیز فقط به اندازه بخشی از قیمت آن پول می‌دهید و به این ترتیب مبلغ زیادی پس‌انداز می‌کنید. "
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید