ثبت بزرگترین عکس از جهان

ثبت بزرگترین عکس از جهان

هرشل موفق شده است عکسی از قطب شمال کهکشانی بگیرد. با توجه به اینکه مختصات کهکشانی را با منظومه شمسی در مرکز قرار داده توانسته فراتر را راه شیری به سمت صورت فلکی گیسو نظاره کند.

کد خبر : ۸۷۹۸۲
بازدید : ۹۳۲۶
ثبت بزرگترین عکس از جهان
به سختی بتوان تصور کرد که جهان تا چه اندازه گسترده است. تصویر ثبت شده از تلسکوپ فضایی «هرشل» آژانس هوافضای اروپا به ما این عظمت غیرقابل باور را نشان می‌دهد. هر نقطه از این عکس یک کهکشان کامل است.

تلسکوپ «هرشل» به افتخار ستاره شناس بریتانیایی ویلیام هرشل نامگذاری شده است. بزرگترین تلسکوپ مادون قرمز در تاریخ که قطر عدسی آن ۳.۵ متر است و با کمک آن تابش موج طولانی را از سردترین و دورترین اجرام جهانی دریافت می‌کند.

هرشل موفق شده است عکسی از قطب شمال کهکشانی بگیرد. با توجه به اینکه مختصات کهکشانی را با منظومه شمسی در مرکز قرار داده توانسته فراتر را راه شیری به سمت صورت فلکی گیسو نظاره کند. این فاصله بسیار زیادی است. اما هرشل یک گیرنده تصاویر طیفی و نورسنجی دارد که در زمینه نقشه برداری در فضا‌های وسیع کار می‌کند؛ و بدین ترتیب توانست قطب شمال کهکشانی را با سه فیلتر به طور همزمان ثبت کند.

اندازه عکس را نمی‌توان با اندازه واقعی تصور کرد. در این عکس شما می‌توانید حداقل هزار کهکشان مختلف ببینید. این یک رکورد محسوب می‌شود.
ثبت بزرگترین عکس از جهان
منبع: اسپوتنيک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید