نجات سارق از مرگ به دست پلیس

نجات سارق از مرگ به دست پلیس

با کنار زدن لباس‌ها و پارچه‌ها مشخص شد که جوان بی هوش، همان متهم تحت تعقیب است که پس از اصابت گلوله به پهلو و دستش به این خانه کثیف پناه آورده است و همدستانش با تیغ و چاقو و لوازم آلوده، او را جراحی کرده اند.

کد خبر : ۸۸۰۴۸
بازدید : ۱۰۵۵۶
نجات سارق از مرگ به دست پلیس
ماموران انتظامی کلانتری شفای مشهد، درادامه ماجرای تعقیب و گریز و شلیک به سارقانی که یک دستگاه پراید را از منطقه قاسم آباد سرقت کرده بودند، به خانه کثیفی رسیدند که یکی از دزدان مجروح فراری، در آن جا توسط همدستانش با لوازم آلوده جراحی شده بود و نفس‌های آخر زندگی اش را می‌کشید.
ماجرای پراید سرقتی از منطقه قاسم آباد مشهد و دستگیری سارقان آن، زمانی توسط ماموران کلانتری شفا به عملیاتی گسترده تبدیل شد که بامداد چهاردهم آذر، نیرو‌های کارآزموده گشت‌های نامحسوس، در انتهای بولوار خیام شمالی، خودروی پرایدی را با سه سرنشین زیرنظر گرفتند که به صورت مشکوک و با چراغ‌های خاموش متوقف شده بود و سرنشینان آن درحال بررسی دیگر خودرو‌ها در کوچه‌های تاریک بودند.
استعلام از مرکز فرماندهی پلیس نشان داد که خودروی پراید مذکور دارای سابقه سرقت از منطقه قاسم آباد است به همین دلیل ماموران گشت با صدور دستوری از سوی سرگرد علی امارلو (رئیس کلانتری شفا) وارد عمل شدند تا بار دیگر مال باخته‌ای از منطقه قاسم آباد را خوشحال کنند و خودروی او را از چنگ سارقان بیرون آورند، اما ناگهان راننده پراید سرقتی که متوجه حضور ماموران شده بود، فریادزنان پدال گاز را فشرد و از بزرگراه شهید چراغچی به سمت میدان امام حسین (ع) حرکت کرد.
ماموران انتظامی نیز که با دادن اخطار‌های قانونی و شلیک‌های هوایی به تعقیب سارقان پرداخته بودند، سعی می‌کردند راننده را وادار به توقف کنند، اما پرایدسواران در آن ساعت بامداد، به طرز دلهره آوری ویراژ می‌دادند و برای فرار از چنگ پلیس تلاش می‌کردند تا خودروی نیرو‌های انتظامی را با تغییر مسیر‌های ناگهانی در حالت تصادف با خودرو‌های عبوری قرار دهند، اما راننده ورزیده خودروی گشت کلانتری با مهارت کامل همچنان به عملیات تعقیب ادامه می‌داد.
با این حال شلیک بیش از ۲۰ گلوله به سوی پراید هم نتوانست از وضعیت ترسناک و ویراژ‌های خطرناک راننده پراید جلوگیری کند.
با این که گلوله‌ها به بدنه و لاستیک‌های خودروی پراید اصابت می‌کرد، ولی باز هم دزدان به سمت خیابان مسلم و گاز فرار کردند. در همین حال و با درخواست نیرو‌های انتظامی، خودرو‌های گشت کلانتری رسالت نیز وارد عمل شدند و به یاری گشت کلانتری شفا آمدند.
در حالی که دیگر همه راه‌های گریز بسته شده بود در یک لحظه راننده و دو سرنشین از پراید بیرون پریدند و درون کوچه‌های تاریک گریختند، اما ماموران گشت در یک اقدام هماهنگ و با استفاده از فنون رزمی، یکی از سرنشینان عقب را که از ناحیه کمر مجروح شده بود، در حالی دستگیر کردند که راننده و سرنشین دیگر در خلاف جهت حرکت خودرو‌ها به داخل کوچه‌های تاریک فرار کردند و ناپدید شدند.
با انتقال خودروی پراید به مقر انتظامی، متهم نیز توسط نیرو‌های اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد و بدین ترتیب تحقیقات در این باره ادامه یافت.
با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا و با راهنمایی و نظارت سرهنگ عباس صارمی (رئیس پلیس مشهد) گروه زبده‌ای از نیرو‌های تجسس و اطلاعات کلانتری شفا به فرماندهی سرگرد امارلو، تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری دیگر متهمان فراری آغاز کردند.
در این میان بررسی داخل پراید نشان داد یکی دیگر از سرنشینان خودرو که از منطقه قاسم آباد سرقت شده بود نیز بر اثر اصابت گلوله مجروح شده است، زیرا آثاری از خون روی صندلی وجود داشت و همچنین اثر عبور گلوله از صندلی این احتمال را قوت می‌بخشید .
به همین دلیل نیرو‌های تجسس با استفاده از تجربیات سروان آریایی (رئیس دایره تجسس کلانتری) ماجرای زخمی شدن متهم فراری را به مراکز انتظامی و درمانی اعلام کردند و از سوی دیگر با کسب مجوز‌های قضایی از قاضی سید جواد حسینی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) به عملیات ردزنی و اطلاعاتی ادامه دادند تا این که دو روز بعد به سرنخ‌هایی از مخفیگاه دزدان در یک پاتوق سیاه واقع در خیابان رسالت دست یافتند.
احتمال می‌رفت متهمان فراری در آن جا مخفی شده باشند بنابراین گروه ویژه و مشترک اطلاعات و تجسس کلانتری شفا، این لانه کثیف را به محاصره درآوردند و با دستور قضایی از سوی قاضی شعبه ۲۱۷ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به طور غافلگیرانه یک زن و دو مرد را در این خانه کثیف دستگیر کردند، اما هنگام بازرسی مخفیگاه مذکور که مقدار زیادی لوازم و قطعات خودرو در آن کشف شده بود، فردی را پشت پرده و زیر مقداری رخت و لباس پیدا کردند که بی هوش بود و آخرین نفس‌های زندگی اش را می‌کشید.
با کنار زدن لباس‌ها و پارچه‌ها مشخص شد که جوان بی هوش، همان متهم تحت تعقیب است که پس از اصابت گلوله به پهلو و دستش به این خانه کثیف پناه آورده است و همدستانش با تیغ و چاقو و لوازم آلوده، او را جراحی کرده اند و گلوله سربی (مرمی) را از پهلوی وی بیرون کشیده اند! اما هنوز گلوله‌ای دیگر در بدن وی وجود دارد.
زمانی که ماموران احساس کردند هنوز نبض گردن وی به کندی می‌زند بلافاصله با اورژانس تماس گرفتند و این گونه سارق جوان از چنگ مرگ گریخت و با انتقال به بیمارستان، زندگی دوباره یافت.
با این حال در ادامه این عملیات قابل تقدیر، سه تن دیگر از عوامل مرتبط با سرقت‌های خودرو و قطعات و محتویات داخل آن که یک زن نیز در میان آن‌ها وجود دارد، در حالی دستگیر شدند که بررسی‌ها نشان داد این متهمان از سوی شعبه ۲۱۲ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد نیز تحت تعقیب بودند؛ بنابراین گزارش خودروی سرقتی از منطقه قاسم آباد نیز با دستور قضایی تحویل مال باخته شد و تحقیقات برای ریشه یابی این پرونده و دستگیری دیگر عوامل مرتبط با آن ادامه یافت.
نجات سارق از مرگ به دست پلیس
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید