هنری کیسینجر پیش‌بینی کرد: محو اسرائیل در سال 2022

هنری کیسینجر پیش‌بینی کرد: محو اسرائیل در سال 2022

«تا سال 2022 دیگر اثری از اسرائیل نخواهد بود.» این جمله‌ای است که خبرنگار «نیویورک پست» مدعی است هنری کیسینجر وزیر خارجه اسبق آمریکا به وی گفته است. «سیندی آدامز» در «نیویورک‌پست» می‌نویسد: سخن کیسینجر را «کلمه به کلمه» نقل می‌کنم: «در 10 سال آینده دیگر اسرائیل وجود نخواهد داشت.»

کد خبر : ۸۸۰۹
بازدید : ۴۷۳۰
محو اسرائیل در سال 2022
«تا سال 2022 دیگر اثری از اسرائیل نخواهد بود.» این جمله‌ای است که خبرنگار «نیویورک پست» مدعی است هنری کیسینجر وزیر خارجه اسبق آمریکا به وی گفته است. «سیندی آدامز» در «نیویورک‌پست» می‌نویسد: سخن کیسینجر را «کلمه به کلمه» نقل می‌کنم: «در 10 سال آینده دیگر اسرائیل وجود نخواهد داشت.»

ین خبرنگار مدعی است که کیسینجر و 16نهاد اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که در آینده نزدیک دیگر اثری از اسرائیل نخواهد بود. «کوین بارت» در همین رابطه می‌نویسد سخن کیسینجر صاف و بی‌پرده است. او نمی‌گوید: اگر ما تریلیون‌ها دلار دیگر به اسرائیل کمک کنیم و این رژیم هم به قدر کافی دشمنانش را با زور نظامی از میان ببرد، دیگر در خطر قرار نمی‌گیرد. کیسینجر نگفته اگر «میت رامنی» دوست قدیمی نتانیاهو را انتخاب کنیم، اسرائیل می‌تواند جان به در ببرد.

او نگفته اگر ایران بمباران شود، اسرائیل باقی خواهد ماند. او به صراحت می‌گوید: در سال 2022 دیگر اسرائیل وجود نخواهد داشت.

جامعه اطلاعاتی آمریکا هم به همین سخن باور دارد اما شاید زمان دقیق 2022 را تاریخ نهایی انقضای اسرائیل اعلام نکند. 16نهاد اطلاعاتی آمریکایی با بودجه‌ای 70میلیون دلاری تحلیلی 80 صفحه‌ای با عنوان «آماده شدن برای خاورمیانه پسا اسرائیل» تهیه کرده‌اند.

کوین بارت می‌افزاید: «گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا می‌گوید 700 هزار اسرائیلی به‌طور غیرقانونی در زمین‌هایی شهرک می‌سازند که در سال 1967 از فلسطینی‌ها دزدیده شده و جهان این را نمی‌پذیرد؛ بنابراین اسرائیل همچون آفریقای جنوبی اواخر دهه 80 است.»

گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا حاکی است که ائتلاف حاکم لیکود حامی خشونت فراوان و ساخت‌وساز غیرقانونی است. این نهادها می‌گویند: خشونت و جنایت شهرک‌نشینان و زیرساخت‌های آپارتاید گونه مانند «دیوارآپارتاید» و سیستم پیچیده «ایست بازرسی» غیردفاع هستند.

این 16 نهاد اطلاعاتی بر این باورند که اسرائیل نمی‌تواند در برابر نیروی عظیم منهدم‌کننده فلسطینی متشکل از بهار عربی، بیداری اسلامی و در نهایت ظهور ایران دوام بیاورد. در گذشته دیکتاتورهای منطقه همچون مانعی در برابر امیال فلسطینی‌ها عمل می‌کردند. با سقوط دیکتاتورها در منطقه، این درپوش برداشته شده و غلیان خشم مردم منطقه عیان‌تر شده است. این فرآیند- سقوط دیکتاتورهای حامی اسرائیل- تحولات منطقه را تسریع کرده است.

نتیجه این می‌شود که دولت‌ها دموکراتیک‌تر و اسلامی‌تر خواهند شد و رویکردی چندان دوستانه نسبت به اسرائیل نخواهند داشت. این گزارش می‌گوید: دولت آمریکا دیگر توانایی مالی و نظامی برای سر پا نگه‌داشتن اسرائیل را نخواهد داشت. بر همین اساس، برای عادی شدن رابطه با 57 کشور اسلامی، آمریکا باید منافع خود را دنبال کند و نگذارد اسرائیل از میان برود.

با این حال، نه کیسینجر و نه این نهادهای اطلاعاتی نمی‌گویند که عزای اسرائیل را گرفته‌اند. این قابل توجه است چرا که کیسینجر به‌عنوان یک یهودی همواره دوست اسرائیل تصور می‌شود و نهادهای اطلاعاتی هم عمدتا حامی این رژیم هستند. کوین بارت در گزارش خود می‌افزاید یکی از عوامل به سخره گرفتن اسرائیل، نتانیاهو است.

او با تصویر کاریکاتور گونه‌ای از بمب هسته‌ای ایران در سازمان ملل نه تنها در سخن و در عمل این سازمان را نادیده و به سخره می‌گیرد، بلکه خود او نیز از سوی رسانه‌ها به سخره گرفته شده و از او با عنوان «صهیونیست دیوانه» نام برده می‌شود. این گاف‌ها باعث شده دیگر جای دفاع از او باقی نماند. دلیل دیگر این است که آمریکایی‌ها احساس می‌کنند لابی اسرائیل بر گفتمان عمومی این کشور حاکم است.

این مساله زمانی نمود بیشتری می‌یابد که دریابیم هرگونه انتقادی از اسرائیل باعث می‌شود فرد انتقاد‌کننده از کار بیکار شود. دلیل سوم در مورد به پایان رسیدن تاریخ مصرف اسرائیل این است که جامعه یهودیان آمریکا هم دیگر در حمایت از اسرائیل متحد نیستند. همچنین یک نظرسنجی نشان می‌دهد که وقتی اوباما می‌گوید از «دروغگویی» مانند نتانیاهو «بیزار» است رای یهودیان نسبت به او بیشتر می‌شود.

با این حال، واشنگتن‌پست روایت دیگری از برداشت کیسینجر نسبت به اسرائیل ارائه می‌دهد. وی اسرائیل را یک قربانی جلوه می‌دهد:«ملت اروپایی با همسایگانی خطرناک». او شهرک‌نشینان اراضی غربی را محکوم نمی‌کند و این نشان می‌دهد که وزیر خارجه اسبق آمریکا شاخه زیتون به «راست اسرائیلی» می‌دهد. چرا؟ کیسینجر و خانواده‌اش یهودیانی هستند که در آلمان می‌زیستند و پس از هولوکاست از این کشور به آمریکا پناه آوردند.

او بارها به میراث یهودی خود اشاره کرده و به تاثیر آن میراث بر خود پرداخته است. او اسرائیل را مدافع مذاکره با فلسطین دانسته و از راه‌حل دو دولت پشتیبانی می‌کند. او می‌گوید که اگر اسرائیل گاه سرکشی می‌کند به دلیل خصومت آشکار برخی دولت‌های عربی است. در میان محافل آمریکایی سخن از «بقای اسرائیل» و «موجودیت» آن فراوان است.

یکی از کسانی که در این رابطه قلمفرسایی کرده «جفری گولدبرگ» است که در آتلانتیک مقاله می‌نویسد. او می‌نویسد اسرائیل با جنگ، شبه جنگ و سایر خشونت‌ها مواجه است. با این حال هستند دیگرانی که معتقدند اسرائیل به دلیل خشونت‌های خود در دریای خشونت قرار گرفته است.

این خشونت‌ها بی‌تردید تهدیدی بر موجودیت این رژیم است. به گزارش النشره، مرکز آمار فلسطین در گزارشی اعلام کرد تعداد جمعیت فلسطین از زمان اشغال این کشور در سال 1948 تاکنون هشت برابر شده است.

بر همین اساس، جمعیت فلسطین در اواخر سال 2011 بالغ بر 11 میلیون و 200 هزار نفر بود که چهار میلیون و 200 هزار نفر در اراضی فلسطین و یک میلیون و 37 هزار نفر نیز در اراضی اشغالی 1948 ساکن هستند. یکی از دلایلی که ممکن است تهدیدی بر موجودیت اسرائیل باشد، افزایش جمعیت فلسطین است که می‌تواند ساکنان این رژیم را تحت تاثیر قرار دهد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید