سحر تبر کیست؟

سحر تبر کیست؟

سحر تبر یا فاطمه خویشوند، ۲۶ خرداد سال ۱۳۸۰ به دنیا آمد. او دارای مدرک سیکل است. پدر و مادر فاطمه خویشوند از هم جدا شده‌اند و او با مادرش زندگی می‌کند. شهرت فاطمه خویشوند به خاطر عکس‌ها و فیلم‌های خاص و ترسناکی است که از خود در اینستاگرام منتشر کرده و سحر تبر نامی است که او برای خود در اینستاگرام انتخاب کرده بود.

کد خبر : ۸۸۱۳۵
بازدید : ۱۱۴۵۱
سحر تبر کیست؟ ؛
فرادید | فاطمه خویشوند یا همان "سحر تبر" از چهره‌های مطرح در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام است که ده‌ها هزار دنبال کننده دارد. او از صدور حکم ۱۰ سال زندان برای خود خبر داده است. سحر تبر که از پاییز سال گذشته در بازداشت قرار دارد، در گفت وگویی اختصاصی با پایگاه خبری رکنا که روز جمعه منتشر شد، گفته بود "چهار اتهام به من وارد شده بود که از دو مورد تبرئه شده ام. "

به گزارش فرادید؛ سحر تبر مهر ۱۳۹۸ به اتهام "معاونت در فساد فی الارض" و "تشویق به فساد" از طریق تشویق جوانان به اباحه گری، "توهین به مقدسات" از طریق توهین به حجاب، و "تحصیل مال نامشروع" بازداشت شده بود.
همان سال در بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دوم سیما در برنامه‌ای تحت عنوان "صریح درباره فرهنگ"، اعتراف‌های سحر تبر ضمن ابراز ندامت از اقداماتش پخش شد که بازخورد‌های بسیاری نیز در شبکه‌های اجتماعی و افکار عمومی به دنبال داشته بود.

یکی از بخش‌های این برنامه به اظهارات سیما فردوسی روانپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی اختصاص داشت که عنوان می‌کرد "رفتار‌های این شخص برآمده از اختلال‌های روانی بوده و باید قبل از رسیدن به این وضعیت بحرانی مورد توجه و درمان قرار می‌گرفت. سوابق درمانی "فاطمه خویشوند" نیز حکایت از وجود بیماری روانی در او را دارد. "

سحر تبر در گفت و گو با رسانه‌ها گفته بود "همیشه آرزوی معروف شدن داشته است و علاقه‌اش به شخصیت امیلی در انیمیشن عروس مردگان ساخته "تیم برتون" باعث شده با عمل‌های جراحی، گریم‌های فراوان و فتوشاپ عکس‌ها، خودش را شبیه به او کند و از این روش به طرفداران بیشتری دست یابد. "

سحر تبر کیست؟

سحر تبر یا فاطمه خویشوند، ۲۶ خرداد سال ۱۳۸۰ به دنیا آمد. او دارای مدرک سیکل است. پدر و مادر فاطمه خویشوند از هم جدا شده‌اند و او با مادرش زندگی می‌کند. شهرت فاطمه خویشوند به خاطر عکس‌ها و فیلم‌های خاص و ترسناکی است که از خود در اینستاگرام منتشر کرده و سحر تبر نامی است که او برای خود در اینستاگرام انتخاب کرده بود.

خویشوند "سحر تبر" به دلیل گریم‌های ترسناک خود دنبال کننده‌های بسیاری در صفحه اینستاگرامش داشت. تبر به دلیل عکس‌ها و گریم خاصش به عروس مردگان نیز معروف شده بود.

پس از انتشار خبر دستگیری سحر تبر، به دلیل شهرت بسیاری که در شبکه‌های اجتماعی داشت، بازداشت او انعکاس زیادی پیدا کرد و رسانه‌های داخلی و خارجی آن را پوشش داده بودند. خبر بازداشت سحر تبر در گاردین نیز منتشر شد، این رسانه انگلیسی در بخشی از خبر خود نوشته بود "او که با ویرایش عکس‌های خود قصد داشت به آنجلینا جولی شباهت پیدا کند اکنون در بازداشت به سر می‌برد. "

فاطمه خویشوند در گفت و گو با رسانه‌ها درباره چگونه معروف شدنش گفته بود " آنچه شما دراینستاگرام می‌دیدید، افکت ‌های کامپیوتری بود که با آن تصویر را می‌ساختم. دست و صورتم را فرم می‌دادم و لاغر به نظر می‌رسیدم. "

او در پاسخ به سوال کج بودن صورتش گفته بود " خیلی‌ها این فکر‌ها را می‌کردند. حرف و حدیث زیاد بود. می‌گفتند یک دختر دهه هشتادی از عمد جراحی‌هایی که کرده که صورتش کج و کوله شود! البته جراحی زیبایی کردم، اما صورتم کج نیست! "

همچنین، خویشوند درباره ایده ساخت پیجش گفته بود "ساختن این پیج و این کارکتر چیزی نبود که با برنامه ریزی قبلی و فکر و ایده خاصی پیش آمده باشد. انگار رفته رفته همه چیز به این شکل رسید. من از بچگی دلم می‌خواست مشهور شوم. عاشق بازیگری بودم و رویای شهرت داشتم. "

این فعال اینستاگرامی، افزوده بود "از طرفی در اینستاگرام هم چند پیج پرمخاطب را دنبال می‌کردم. بعد با خودم فکر می‌کردم که کاش می‌شد من هم مثل آن‌ها شاخ اینستا شوم. شهرت در فضای مجازی راه راحتی بود. خیلی راحت‌تر از هنرپیشه شدن بود. انگار آدم زود معروف می‌شد و به آرزوی شهرت می‌رسید. در همین فکر‌ها بودم که یک روز یک عکس خیلی ساده از خودم گذاشتم. "

او بیان کرده بود "آن موقع حتی فالوور‌های زیادی هم نداشتم. نمی‌دانم چه شد که آن عکس لایک زیادی خورد. در عرض یک روز نزدیک دوهزار لایک خورد. بعدا فهمیدم آن عکس را در ساعتی در پیجم گذاشتم که در اکسپلور اینستاگرام قرار گرفته بوده است. از آن روز فالوور‌های من زیاد شد و به فکر این بودم که چه کار کنم تا هر روز تعداد لایک و فالوورهایم بیشتر شود. "

فاطمه خویشوند در ادامه گفته بود: "روزی که آن عکس در اینستاگرام لایک زیادی خورد، خوشحال بودم و خودم را در آغاز راه شهرت می‌دیدم. همان موقع با یک آقایی آشنا شدم و از او راهنمایی و مشورت گرفتم تا راهی برای بیشتر دیده شدن پیدا کنم. او به من گفت چهره خودت را در اینستاگرام نگذار و می‌گفت اگر وحشتناک باشی بیشتر معروف می‌شوی. "

خویشوند درباره زندگی اش، قبل از وارد شدن به اینستاگرام گفته بود "یک بچه درس خوان و معمولی بودم. نه آن قدر آرام و ساکت و نه آن قدر‌ها پر سر و صدا! درسم هم بد نبود. پدر و مادرم با هم نمی‌ساختند و همیشه با هم دعوایشان می‌شد. برای همین هم طلاق گرفته بودند. "

او افزود "اما من از آن بچه‌های طلاق نبودم که درسم ضعیف شود. درسم خیلی خوب نبود، اما بد هم نبود. وقتی پیج سحر تبر معروف شدو عکس هایم در فضای مجازی منتشر شد از مدرسه هم اخراج شدم.» آن زمان به حدی جذب پیجم شده بود که برایم اهمیتی نداشت مدرسه بروم یا نروم. ساعت‌های زیادی از شبانه روز را صرف پیجم می‌کردم. "

این فعال اینستاگرامی ادامه داد "همیشه فکر می‌کردم درسم را بخوانم و دکتر داروساز شوم. چون دلم می‌خواست دارو‌هایی کشف کنم که مریض‌ها را درمان کنم. از دیدن افرادی که بیماری دارند خیلی ناراحت می‌شوم. راستش هنوز هم دلم می‌خواهد داروساز شوم. اگر آزاد شوم درسم را ادامه می‌دهم و داروسازی می‌خوانم. "

ده سال حبس سحر تبر
بررسی پرونده سحر تبر

پرونده فاطمه خویشوند معروف به سحر تبر در سال ۱۳۹۸ برای رسیدگی به اتهاماتی همچون معاونت در افساد فی‌الارض به دادگاه انقلاب ارسال شد، سعید دهقان وکیل مدافع فاطمه خویشوند معروف به سحر تبر گفته بود: "تاریخ تولد موکل من گویای این واقعیت است که اگرچه در تاریخ دستگیری بالای ١٨ سال داشته است. "

او افزوده بود "اما از آنجا که بنیان پرونده تشکیل‌شده برای تعقیب به استناد اقداماتی است که در زمان وقوع‌شان وی هنوز به سن قانونی رشد نرسیده بود و در واقع کودک محسوب می‌شده، اساساً و بر فرض وقوع جرم و ضرورتِ تعقیب و تشکیل پرونده قضائی، این اقدام برای کودکان و نوجوانانی در این سن به طور مطلق در صلاحیت دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان است. "

پیام درفشان دیگر وکیل فاطمه خویشوند نیز گفته بود: "این پرونده در دادسرای ناحیه ۳۸ تهران موسوم به دادسرای امنیت اخلاقی تشکیل و توسط سرپرست دادسرا برای رسیدگی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شده است؛ در کیفرخواست صادره از سوی دادسرای ارشاد، معاونت در افساد فی‌الارض، تشویق به فساد از طریق تشویق جوانان به اباحه‌گری، توهین به مقدسات از طریق توهین به حجاب و تحصیل مال نامشروع به فاطمه خویشوند تفهیم شده است. "

درفشان گفته بود: "قاضی این پرونده با تبدیل قرار بازداشت موکلم به قرار وثیقه موافقت نکرد. همچنین، پیام درفشان، ۲۵ فروردین‌ماه از ابتلاء موکلش به بیماری کرونا خبر داده بود. مدتی نگذشت که این خبر از سوی رئیس زندان شهر ری تکذیب شد. رئیس زندان زنان شهر ری ابتلای فاطمه خویشوند "سحر تبر" به بیماری کرونا را تکذیب کرده بود. "

در ۲۱ آذر ۱۳۹۹ خبری مبنی بر محکومیت ده ساله سحر تبر به زندان منتشر شد و فاطمه خویشند معروف به سحر تبر در گفت و گویش با رسانه‌ها گفته بود: "در دادگاه محاکمه شدم و قاضی من را به تحمل ده سال حبس محکوم کرده است. البته حکم صادر شده قابل اعتراض بود و من اعتراض کردم. "

او در ادامه گفته بود: "چهار اتهام به من وارد شده بود که از دو اتهام تبرئه شدم. دلم نمی‌خواهد عناوین اتهامم حرفی بزنم، چون امیدوارم مورد عفو قرار بگیرم." با این حال، سعید دهقان اعلام کرده بود تا جمعه شب حکمی به وکلای این پرونده ابلاغ نشده است.
۰
نظرات بینندگان
  • احمد ارسالی در

    بابا ولش کنید برید سراغ زورگیرها و دزدها که امان مردم رو بریدن به اونها همچین حکم های سنگینی بدین نه به این بدبخت

  • امراله مهماندوست ارسالی در

    جرم این ... (حیف نام دختر) غیرقابل بخشش است باید به اشد مجازات محکوم شود حکم صادره خیلی سبک است باید اعدام شود تا برای آینده برای بقیه هم عبرت شود بعید نیست که عوامل استکبار جهانی این شخص را اجیرکرده باشند تا فرزندان ایران عزیز را گمراه کنند اینجانب نگران آینده دخترانم هستم حاکم اسلامی و زیر دستان اش که نباید از تبلیغات استکبار جهانی در فضای مجازی بترسد

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید