هدیه کریسمس "بنز" و "ب‌ام‌و" به یکدیگر

هدیه کریسمس "بنز" و "ب‌ام‌و" به یکدیگر

هدف دو کارخانه از این کار حمایت از کسب‌وکار‌های محلی است که در سال گذشته به خاطر ویروس کرونا مشکلات زیادی تحمل کردند. کمپین بنز و ب‌ام‌و با شعار "ما با هم هستیم" توجه زیادی در شبکه‌های اجتماعی جلب کرده است.

کد خبر : ۸۸۲۰۴
بازدید : ۱۴۴۷۰
هدیه کریسمس
بنز یکی از مدل‌های ب‌ام‌و را در نمایندگی خود در مونیخ نمایش داد
رفاقت دو رقیب
در آستانه عید کریسمس، بنز و ب‌ام‌و در آخرین ماه سال میلادی رقابت را کنار گذاشته و محصولات الکتریکی یکدیگر را تبلیغ کردند.

نمایندگی بنز در مونیخ سال‌ها است که ۲۵ روز مانده به کریسمس نمای ساختمان خود را به یک روزشمار تبدیل می‌کند و محصولاتش را در ویترین‌های بزرگ نمایش می‌دهد. امسال در بین محصولات بنز، شاسی‌بلند الکتریکی iX۳ ب‌ام‌و هم قرار دارد. در عوض ب‌ام‌و هم شاسی‌بلند الکتریکی EQC بنز را در موزه خود نمایش می‌دهد.

هدف دو کارخانه از این کار حمایت از کسب‌وکار‌های محلی است که در سال گذشته به خاطر ویروس کرونا مشکلات زیادی تحمل کردند. کمپین بنز و ب‌ام‌و با شعار "ما با هم هستیم" توجه زیادی در شبکه‌های اجتماعی جلب کرده است.
هدیه کریسمس
شاسی‌بلند الکتریکی بنز در موزه ب‌ام‌و به نمایش گذاشته شد

اولریخ کوالوسکی، از مدیران فروش بنز درباره این کمپین گفت: "کنار هم بودن در چنین سال سختی از همیشه مهم‌تر است. به همین دلیل روزشمار امسال را به کارزار حمایت از تولیدات محلی اختصاص دادیم تا نمایشی از اتحاد ما باشد و تعهدمان را به این شهر نشان دهیم. "

هلمت کاس، مدیر موزه ب‌ام‌و هم در حمایت از این کمپین گفت: "می‌خواهیم با این کار عجیب مردم را وادار کنیم که لحظه‌ای درنگ کرده و فکر کنند و همین طور با نمایش اتحاد خود توجه آن‌ها را به کارزار حمایت از شرکت‌های محلی جلب کنیم. "

بنز علاوه بر نمایش ماشین ب‌ام‌و، محصولات دیگری از تولیدکنندگان محلی را هم نمایش داد.

تویوتای الکتریکی
هدیه کریسمس
تویوتا تا سال ۲۰۲۵ ده مدل الکتریکی به بازار اروپا عرضه خواهد کرد
تویوتا می‌گوید که اولین مدل کاملا الکتریکی این کارخانه یک شاسی‌بلند متوسط در ابعاد مدل RAV ۴ این کارخانه است و تا دو سال دیگر به بازار عرضه خواهد شد.

جزییات بیشتر درباره این ماشین در ماه‌های آینده اعلام خواهد شد، اما تویوتا می‌گوید این شاسی‌بلند یکی از ده ماشین کاملا الکتریکی است که تا سال ۲۰۲۵ به بازار اروپا عرضه خواهد کرد. تویوتا ماشین‌های الکتریکی خود را با همکاری سوبارو، خودروساز ژاپنی تولید خواهد کرد.

همزمان خبرگزاری ژاپنی نیکی خبر داده که تویوتا سال آینده از فن‌آوری تازه‌ای از باتری رونمایی خواهد کرد. به گفته این خبرگزاری، ماشین‌های الکتریکی با این باتری‌ها که "حالت جامد" نام دارد می‌تواند دو برابر ماشین‌های کنونی حرکت کند و زمان شارژش تنها ده دقیقه است.

خودرو‌های الکتریکی در حال حاضر از باتری لیتیوم-یون استفاده می‌کند که الکترولیت در آن‌ها مایع است. باتری حالت جامد از الکترولیت جامد استفاده می‌کند که وزن کمتری دارد و ایمنی آن هم بیشتر است. از این باتری‌ها در حال حاضر در تلفن‌های همراه استفاده می‌شود.

تویوتا می‌خواهد این باتری را ابتدا در یک مدل ویژه با تولید محدود استفاده کند و امیدوار است که همه مدل‌های الکتریکی کارخانه از سال ۲۰۲۵ به بعد باتری حالت جامد داشته باشد. کارخانه‌های دیگر مانند فولکس‌واگن هم در ساخت این باتری‌ها سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند.
بازگشت ام‌جی اسپرت
هدیه کریسمس
گفته می‌شود ماشین اسپرت ام‌جی بر اساس کانسپت ئی-موشن ساخته می‌شود

ام‌جی، زیرمجموعه کارخانه چینی سایک اعلام کرده که دو مدل الکتریکی جدید به بازار اروپا عرضه خواهد کرد. یکی از این دو مدل شاسی‌بلند است و به نظر می‌رسد مدل دیگر یک ماشین اسپرت خواهد بود.

ام‌جی، یکی از قدیمی‌ترین نام‌ها در صنعت خودرو است. این کارخانه در سال ۱۹۲۴ در انگلستان تاسیس شد و با ماشین‌های دو نفره اسپرتش به شهرتی جهانی رسید. مالکیت این شرکت در طول دهه‌های گذشته چند بار دست به دست شد.
ام‌جی پانزده سال پیش توسط سایک، خودروساز چینی خریداری شد و این کارخانه محصولات صادراتی خود را با نام ام‌جی به بازار‌های جهانی عرضه می‌کند.

ام‌جی از معدود خودروسازانی است که در سال گذشته کسب‌و‌کار پررونقی در اروپا داشت. این شرکت در کنار مدل‌های بنزینی، دو مدل الکتریکی را در بازار‌های محدودی در اروپا می‌فروشد. قیمت این ماشین‌ها با توجه به امکانات آن‌ها ارزان است و همین باعث جلب خریداران شده است. فروش ام‌جی در اروپا در ده ماه اول سال جاری میلادی با ۱۱۲ درصد افزایش به حدود ۲۲ هزار دستگاه رسید.

شاسی‌بلند جدید ام‌جی به احتمال زیاد از نظر فنی اشتراک زیادی با ماشینی دارد که توسط کارخانه رووی (Roewe) عضو دیگر گروه سایک ساخته می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این ماشین با دو موتور الکتریکی زیر پنج ثانیه است.

درباره مدل دوم اطلاعات زیادی در دسترس نیست. اما رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند که این ماشین براساس کانسپتی ساخته شود که سه سال پیش نمایش داده شد.

مدیران ام‌جی می‌گویند که این مدل‌های جدید نه فقط با قیمت ارزان و امکاناتشان، بلکه با طرح زیبای خود مشتری جلب خواهند کرد.

بحران مدیریت در فراری
هدیه کریسمس
لویس کامیلری دو سال و نیم مدیر کارخانه فراری بود

لوییس کامیلری، مدیر فراری به طور ناگهانی از سمت خود استعفا کرد. فراری در اطلاعیه رسمی خود اعلام کرده که مدیر ۶۵ ساله ایتالیایی به دلایل شخصی کنار رفته است. خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی از داخل کارخانه گزارش داده که بیماری علت اصلی این استعفا است.

کامیلری به ویروس کرونا مبتلا شده بود و در بیمارستان بستری بود. او حالا از بیمارستان مرخص شده و در خانه استراحت می‌کند. فراری گفته بیماری او ربطی به تصمیمش برای استعفا نداشت.

لوییس کامیلری پس از مرگ سرجیو مارکیونه، در تابستان ۲۰۱۸ به مدیریت فراری منصوب شد. با مدیریت او در دو سال و نیم گذشته ارزش سهام فراری به بالاترین سطح رسید و حتی بحران کرونا باعث کاهش تقاضا برای محصولات این شرکت نشد. او همچنین با هوشمندی توانست بدون ضربه زدن به اعتبار و خاص‌بودن ماشین‌های فراری، تعداد محصولات این کارخانه را افزایش دهد.

روزنامه ایتالیایی "ایل مساجرو" گزارش داده که جان مانلی مدیر اجرایی فیات-کرایسلر اولین انتخاب هیات مدیره برای مدیریت فراری است. این روزنامه منبعی برای خبر خود ذکر نکرده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید