"بوتیمار"؛ سریال نوروزی شبکه سه

"بوتیمار"؛ سریال نوروزی شبکه سه

سریال "بوتیمار" که مراحل تصویربرداری خود را برای پخش در نوروز می‌گذراند، مجموعه‌ای شاد و سرگرم‌کننده است که با نگاهی به رویداد‌های اجتماعی و اقتصادی کشور تولید می‌شود. داستان این سریال در مورد انسان‌هایی است که مثل بوتیمار زندگی می‌کنند. انسان‌هایی که همیشه نگران داشته هایشان هستند که مبادا فردا بیاید و همین اندک داشته هایشان هم تمام شود، به همین خاطر از آن‌ها استفاده نمی‌کنند و در نهایت به جایی می‌رسند که می‌بینند اصلا زندگی نکرده اند.

کد خبر : ۸۸۲۳۵
بازدید : ۴۱۳۶
سریال بوتیمار
فرادید | با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال، علیرضا نجف زاده کارگردان مجموعه تلویزیونی "بوتیمار" دست به کار شده و ساخت این سریال را از ۲۵ آبان ماه آغاز کرده، تا برای نوروز سال ۱۴۰۰ از شبکه سه سیما پخش شود. سکانس‌های ابتدایی سریال بوتیمار در جنگل سی سنگان تصویر برداری شده است.

به گزارش فرادید، مجموعه تلویزیونی "بوتیمار" به تهیه کنندگی "مهران مهام" و قلم مشترک "سعید جلالی"، "شهاب عباسی" و "آرمان صبوری" به نگارش درآمده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال تولید است. این سریال در ژانر کمدی-اجتماعی بوده وبه مسائل اجتماعی و اقتصادی می‌پردازد. ابتدا قرار بود اسم سریال "ویلا" باشد، اما براساس داستان سریال، نام این سریال به بوتیمار تغییر یافت.

بوتیمار از جمله مرغان افسانه‌ای ادبیات پارسی است که به تنگ چشمی و بخیلی آوازه دارد. گفته شده که بوتیمار همیشه در تشنگی به سر می‌برد، اما آن هنگام که به رودخانه و دریا می‌رسد، چه غم بسیار می‌خورد که مبادا آب دریا تمام شود و او از تشنگی بمیرد، از این جهت آب نمی‌خورد و در آخر باعث مرگ خود می‌شود.

داستان این سریال نیز در مورد انسان‌هایی است که مثل بوتیمار زندگی می‌کنند. انسان‌هایی که همیشه نگران داشته هایشان هستند که مبادا فردا بیاید و همین اندک داشته هایشان هم تمام شود، به همین خاطر از آن‌ها استفاده نمی‌کنند و در نهایت به جایی می‌رسند که می‌بینند اصلا زندگی نکرده اند.

بازیگران سریال بوتیمار بررسیِ مجموعه تلویزیونی "بوتیمار"

سریال "بوتیمار" که مراحل تصویربرداری خود را برای پخش در نوروز می‌گذراند، مجموعه‌ای شاد و سرگرم‌کننده است که با نگاهی به رویداد‌های اجتماعی و اقتصادی کشور تولید می‌شود. سامی غریبی بازیگر خردسالی است که با سریال "بوتیمار" در تلویزیون دیده می‌شود. همچنین، علی صبوری و اشکان اشتیاق نیز در این سریال حضور دارند.

علیرضا نجف‌زاده، کارگردان مجموعه تلویزیونی "بوتیمار" در گفتگو با رسانه‌ها، درباره مراحل ساخت این سریال گفته بود: "در روز‌های سخت کرونایی قطعا روند تولید در مجموعه‌های تلویزیونی و آثار نمایشی دیگر با کندی مواجه است و کار کردن با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار همه همکاران من در عرصه تولید است. "

نجف‌زاده بیان کرد: "بدیهی است در چنین شرایطی خوشحال هستیم که بتوانیم به عنوان مدافعان فرهنگی سلامت به خاطر مردمی که در خانه قرنطینه هستند سرگرمی سازی کنیم و به رغم شرایط خاص که خیلی از مشاغل تعطیل هستند ما با تلاش بی وقفه برای لحظاتی فضای مفرحی را برای خانواده‌های ایرانی ایجاد کنیم. "

این کارگردان افزود: "تمام استان‌های کشورمان مملو از استعداد‌های نهان بازیگری هستند که در سالن‌های تئاتر مدام می‌درخشند. بی تردید اگر فرصت دیده شدن برای آن‌ها در آثار نمایشی ایجاد شود می‌توانند استعدادشان را شکوفا کنند. استان مازندران نیز بازیگران کار بلد و مطرحی را در تمام این سال‌ها به سینما و تلویزیون معرفی کرده است. ما نیز تلاش داریم گوشه‌ای از توانایی‌ها و استعداد بچه‌های زحمت‌کش و توانمند استان زیبای مازندران را در عرصه بازیگری معرفی کنیم."

علیرضا نجف‌زاده معتقد است "اگر داستانی از پایتخت خارج می‌شود و این پتانسیل را دارد تا در جغرافیای خارج از شهر تهران دیده شود، چه خوب است که بازیگران همان منطقه ایفاگر نقش‌های اصلی باشند. تا نه تنها شاهد شکوفایی استعداد‌های بازیگری در اقصی و نقاط کشور باشیم که از حضور بازیگران با تجربه این استفاده را ببریم تا در کنار بازیگران بومی به آن‌ها فرصت دیده شدن بدهند. "

نجف‌زاده درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراحل ساخت سریال گفته بود: "ساخت سریال بوتیمار در تدابیر شدید رعایت امور بهداشتی و سلامت و با رعایت کامل پروتکل با دقت و توجه و نظارت تیم تهیه و شخص آقای مهام به عنوان تهیه کننده و گرون محترم تولید، در حال ساخت است و با توجه به شرایط جوی و حضور بازیگران بومی که در بحث هدایت و کارگردانی سرعت عمل را تا حدودی پایین می‌آورد پروژه را پیش می‌بریم. "
بازیگران سریال نوروزی بوتیمار

بازیگران و عوامل پشت صحنه سریال "بوتیمار"

مرجانه گلچین از بازیگران اصلی این سریال است. او در سریال هایی، همچون "دزد و پلیس"، "خوش نشین ها" و"«شمس العماره" نیز بازی کرده است. گلچین دوم اسفند ماه سال ۱۳۴۷ در تهران متولد شد. پدرش آذری و مادرش شمالی است. او فرزند آخر خانواده بوده و شش خواهر و برادر دارد. مرجانه گلچین خواهرمنیژه گلچین (بازیگر) و دخترعموی مرحومه نادیا دلدار گلچین (بازیگر) است.

حمید لولایی دیگر بازیگر اصلی سریال بوتیمار، متولد ۱۳۳۴ در محله عشرت آباد تهران و اصالتا شمالی است. لولایی با مجوعه "زیر آسمان شهر" و ایفای نقش کاراکتر "خشایار مستوفی" شهرت بسیاری به دست آورد. حمید لولایی کار تئاتر را به طور جدی در سال ۱۳۵۸ با بازی در نمایشی به کارگردانی مرحوم رضا ژیان و سیاوش طهمورث شروع کرد.

همچنین، هدایت هاشمی نیز در این سریال به ایفای نقش می‌پردازد. او هفدهم اسفند ماه سال ۱۳۵۳ در شهر سبزوار متولد شد. هدایت هاشمی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد کارگردانی است و از سال ۱۳۷۷ به‌طور حرفه‌ای بازی در تئاتر را آغاز کرد. نخستین فیلم سینمایی هدایت هاشمی "یک بوس کوچولو " به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا است. هاشمی در فصل سوم سریال پایتخت نیز حضور داشت.

علی صبوری از دیگر بازیگران اصلی مجموعه تلویزیونی "بوتیمار" سوم اردیبهشت شهریور ماه سال ۱۳۷۱ در مشهد به دنیا آمد. او کمدین، فعال اینستاگرامی و بازیگر است. صبوری با حضور در مسابقهٔ خنداننده شو برنامه "خندوانه" به کارگردانی رامبد جوان به شهرت رسید. همچنین، علی صبوری در سریال کمدی "آخر خط" نیز به عنوان بازیگر حضور داشت.

اشکان اشتیاق، سارا مقربی، ندا کوهی، علیرضا درویش، سلمان خطی، ملیحه بقایی، حسین توهمی، سامی غریبی و دانیال جعفری سایر بازیگران اصلی بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی هستند.

از عوامل سریال بوتیمار نیز می‌توان به تهیه کننده: "مهران مهام"، نویسندگان: "سعید جلالی"، "آرمان صبوری" و "شهاب عباسی"، کارگردان: "علیرضا نجف‌زاده"، مجری طرح: "مسعود انتظاری"، مدیر برنامه‌ریزی: "مجتبی خادم زاده"، مدیر تصویربرداری: "فرزام گل سفیدی"، مدیر صدابرداری: "امیر شاهوردی"، طراح چهره پردازی: "شهرام خلج"، تدوین: "حسین آرمان"، طراح صحنه و لباس: "قاسم ترکاشوند"، دستیار اول کارگردان: "امیر سلیم خانی"، دستیار کارگردان: "فرید یوسف پور"، منشی صحنه: "فرحناز خسروآبادی"، مدیر تولید: "مهدی رجبی"، مشاور رسانه‌ای: "مجتبی احمدی"، تصویربردار دوم: "مرتضی صدیقی"، عکاس، فیلمبردار پشت صحنه: "مهدی قاسمی"، مدیر تدارکات: "کامران نژاد آریا"، مدیر صحنه: "میلاد امامی" اشاره کرد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید