نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی؛ سازمان تامین اجتماعی برای تسهیل در دریافت فیش حقوقی کارکنان و بازنشستگان سازمان، سامانه‌ای را در سایت تامین اجتماعی به آدرس https://www.tamin.ir در اختیار مستمری بگیران قرار داد تا روند و مراحل دریافت فیش حقوقی به ترتیب ذیل می‌باشد:

کد خبر : ۸۸۳۳۶
بازدید : ۷۷۲۹
فرادید | بازنشستگان و مستمری بگیران از چه طریقی می‌توانند فیش حقوقی خود را دریافت و مشاهده نمایند؟ از آنجا که این روز‌ها اکثر خدمات به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد، سازمان تامین اجتماعی امکان مشاهده و دریافت فیش حقوقی را برای مستمری بگیران به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم آورده است. در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص فیش حقوقی مستمری بگیران و بازنشستگان پرداخته شده است.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان:

سامانه https://www.tamin.ir که توسط سازمان تامین اجتماعی طراحی شده است، به منظور تسهیل دریافت فیش حقوقی بازنشستگان می باشد که در اختیار مستمری بگیران قرار گرفته است و فرآیند آن به شکل زیر است:

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان

گام اول: وارد شدن به سایت

در این مرحله با استفاده از یک مرورگر به سایت تامین اجتماعی وارد می‌شوید که صفحه زیر برایتان به نمایش درمی‌آید.

گام دوم: در این مرحله به قسمت دریافت فیش می رویم

بعد از ورود به این قسمت در تب میز خدمت غیر حضوری گزینه ورود به سامانه فیش مستمری بگیران را انتخاب کنید.

گام سوم: سامانه فیش حقوقی

پس از انتخاب گزینه سامانه فیش مستمری وارد صفحه سامانه فیش حقوقی و احکام افزایش مستمری‌بگیران شوید. سپس با انتخاب گزینه ورود به سامانه فیش حقوقی و احکام افزایش مستمری بگیران شما به صفحه دریافت فیش حقوقی می‌روید.

فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

ثبت نام در سامانه مستمری بگیران

در صورتی که در سامانه ثبت نام نکرده‌اید، پیش از ورود به سایت برای دریافت فیش حقوقی می بایست در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کنید که شامل مراحل زیر است:

در این مرحله شما روی دکمه ثبت نام کلیک کرده و وارد صفحه مشخصات فردی شده و مشخصات خود را وارد نمایید.

گام اول:

کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در کادرهای مشخص شده وارد می‌کنید (منظور از نوع اپراتور همان اپراتور تلفن همراه شماست که شماره‌ی آن را در سامانه ثبت می‌کنید)بازنشستگان تامین اجتماعی

گام دوم:

شما به صفحه جدیدی راهنمایی می‌شوید که در آن باید مشخصات خود را به صورت کامل وارد نمایید و در انتها نیز به سه سوال آن جهت احراز هویت پاسخ دهید و در صورت تایید ثبت نام شما با موفقیت انجام می‌شود. دقت داشته باشید که کد گذرواژه‌ای که انتخاب می‌کنید ترکیبی از یک حرف بزرگ، یک حرف کوچک انگلیسی و عدد باشد تا سیستم از شما بپذیرید در غیر اینصورت خطای سیستمی نمایش داده می‌شود.

گام سوم:

کامل شدن فرم مشخصات شما و تایید شما، سایت شما را به این صفحه منتقل می کند که ثبت نام شما با موفقیت انجام شده و نتیجه آن طی 48 ساعت آینده از طریق پیامک به تلفن همراهی که شماره‌ی آن را در سایت وارد نموده اید به شما اطلاع داده می‌شود که پس از آن مجاز به استفاده از سیستم می‌باشید و تا پیش از دریافت پیامک، سیستم به شما اجازه ورود خواهد داد.

گام چهارم:

پس از ورود به این گام مشخصات هویتی خود را که شامل شماره ملی، شماره مستمری و کلمه عبور می‌باشد را وارد کنید. دقت داشته باشید که منظور از کلمه عبور شماره مسلسل یا سریال شناسنامه است که با رنگ قرمز در سمت راست صفحه اول شناسنامه نوشته شده است.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

گام پنجم:

پس از وارد کردن مشخصات هویت فردی و ورود به صفحه بعد پنجره‌ای با عنوان مشخصات هویتی نمایش داده می‌شود که شما می‌توانید فیش حقوقی خود را برای ماه‌ها و سال‌های مد نظرتان و احکام حقوقی مربوط به خود را با انتخاب کلید "مشاهده فیش ماهیانه" یا "مشاهده حکم سالانه" دریافت کنید.

نکته: بهتر است رمز عبور خود را حتما تغییر دهید تا کسی نتواند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند. البته این کار برای ایمنی بیشتر است.

تغییر کلمه عبور

برای تغییر کلمه عبور در قسمت بالا، سمت چپ صفحه کنار گزینه خروج کلید تغییر کلمه عبور قرار دارد که با انتخاب آن پنجره جدیدی برای شما باز شده و در آن ابتدا کلمه عبور قدیمی را وارد کنید سپس کلمه عبور جدید را و همچنین مجدد کلمه عبور جدید را تکرار کنید و در پایان کلید تایید را بزنید تا رمز عبور جدیدتان ذخیره شود.

در پایان امیدواریم راهنمایی ما برای شما مثبت واقع شود و توانسته باشید براحتی کار های خود را پیش ببرید و بتوانید فیش حقوقی خود را دریافت کنید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید