تعویق جشنواره فیلم برلیناله

تعویق جشنواره فیلم برلیناله

ماریته ریسن‌بک، مدیر اجرایی جشنواره می‌گوید، تمایل به حضور فیزیکی در چنین برنامه‌هایی زیاد است، اما وضعیت کنونی شیوع کرونا اجازه این کار در ماه فوریه را نمی‌دهد.

کد خبر : ۸۸۴۵۶
بازدید : ۱۴۵۳
تعویق جشنواره فیلم برلیناله
پاندمی کرونا برنامه‌های مهم‌ترین رویداد سینمایی آلمان را نیز به هم ریخت. جشنواره برلیناله قرار بود فوریه ۲۰۲۱ برگزار شود. قرار است فیلم‌های این دوره یک ماه دیرتر از طریق آنلاین برای اهل فن به نمایش در آید. برگزارکنندگان جشنواره برلیناله امیدوار بودند پاندمی کرونا تا پایان سال جاری میلادی چنان مهار شود که برگزاری هفتاد و یکمین دوره آن در فوریه سال آینده ممکن باشد.

روز جمعه ۱۸ دسامبر به طور رسمی اعلام شد که جشنوار فیلم برلین به تعویق افتاده و در دوره آینده به شکل معمول برگزار نخواهد شد. به گزارش خبرگزاری آلمان، پیش از تائید رسمی این مسئله خبر‌هایی در این زمینه در رسانه‌ها منتشر شده بود.

قرار است در ماه مارس ۲۰۲۱ نمایش فیلم‌های راه‌یافته به مرحله رقابت‌های جشنواره به صورت آنلاین برای اهل فن به نمایش گذاشته شود و اکران عمومی آن‌ها سه ماه بعد انجام شود. ماریته ریسن‌بک، مدیر اجرایی جشنواره می‌گوید، تمایل به حضور فیزیکی در چنین برنامه‌هایی زیاد است، اما وضعیت کنونی شیوع کرونا اجازه این کار در ماه فوریه را نمی‌دهد.

او می‌گوید، با تغییر برنامه‌های جشنواره سال ۲۰۲۱ امکان حفظ سلامت مهمانان و حمایت از آغازی دوباره برای فعالیت‌های حوزه سینما فراهم می‌شود. اگر تغییر غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، اکران عمومی فیلم‌ها در تابستان سال آینده هم در سالن‌های نمایش و هم در فضای باز انجام می‌شود.

جشنواره فیلم برلین، در کنار فستیوال‌های کن و ونیز، مهم‌ترین رویداد‌های هنری اروپا و از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی جهان به شمار می‌رود. برلیناله به لحاظ استقبال عمومی و جذب تماشاگر جایگاه خاصی دارد و هر سال چند صد هزار نفر را به سالن‌های سینما می‌کشاند. در فوریه امسال بیش از ۳۳۰ هزار بلیط به فروش رسید.

برلیناله و هنرمندان ایرانی
در هفتادمین دوره برلیناله فیلم "شیطان وجود ندارد" به کارگردانی محمد رسول‌اف به عنوان فیلم برگزیده این دوره انتخاب شد و جایزه خرس طلایی را نصیب سازنده آن کرد.

خرس طلائی برلیناله پنج سال پیش نیز به خاطر فیلم تاکسی به جعفر پناهی تعلق گرفت. پناهی پیش از آن نیز دو بار خرس نقره‌ای برلیناله را به دست آورده بود؛ یک بار در سال ۲۰۰۶ به خاطر فیلم آفساید و یک بار نیز در سال ۲۰۱۳ به خاطر فیلم‌نامه فیلم پرده.
منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید