تیم فوتبال "بابانوئل‌ها"

تیم فوتبال "بابانوئل‌ها"

پارسال آن‌ها در دسته پنجم فوتبال فنلاند بازی کردند، اما بعد از مدتی از لیگ کنار کشیدند و امسال تنها در یک لیگ محلی، فوتبال هشت به هشت بازی می‌کنند.

کد خبر : ۸۸۴۹۸
بازدید : ۴۸۱۴
تیم فوتبال
تیم بابا نوئل در هشت کیلومتری قطب شمال قرار دارد
رالف ووندرلیخ احتمالا معروف‌ترین "رئیس" در دنیای فوتبال است. این مرد ۴۳ ساله آلمانی در رووانیمی مرکز لاپلاند (بزرگترین و شمالی‌ترین منطقه فنلاند) باشگاه فوتبال بابا نوئل را اداره می‌کند. این شهر مقر رسمی بابا نوئل به شمار می‌رود.

او گفت: "وقتی باشگاه فوتبال بابا نوئل پیشنهاد داد، خیلی نیازی به فکر کردن نبود. چه کسی است که نخواهد برای باشگاه رسمی بابا نوئل بازی کند؟ اگر شما هم مثل من کریسمس را دوست داشته باشید، این جای بسیار مناسبی است. این جا همه چیز حول کریسمس دور می‌زند. "

"در تمام طول سال اینجا به نوعی حال و هوای کریسمس دارد البته نه بیش از حد. تمام سال یک حس مثبت دارد. طبیعی است که بابا نوئل رسما رئیس نیست، اما در پس زمینه همه می‌دانند که او باشگاه را اداره می‌کند. "

رووانیمی ۶۳۰۰۰ نفر جمعیت دارد. ووندرلیخ می‌گوید این منطقه با جنگل‌ها، گوزن‌های شمالی و شفق قطبی‌اش "انگار آخر دنیا است. تیم اصلی این منطقه همیشه روپز بوده، تیمی که ماه نوامبر از دسته اول فوتبال فنلاند به دسته پایین سقوط کرد. تیم بابا نوئل، اما "برای بازیکنانی است که نمی‌توانند در سطح بالا بازی کنند، ولی طرفدار حال و هوای کریسمس هستند. "

پارسال آن‌ها در دسته پنجم فوتبال فنلاند بازی کردند، اما بعد از مدتی از لیگ کنار کشیدند و امسال تنها در یک لیگ محلی، فوتبال هشت به هشت بازی می‌کنند.

تیم فوتبال
ووندرلیخ ماه ژوئن برای سرپرستی تیم‌های جوانان باشگاه راهی لاپلاند شد، در ژانویه هدایت تیم بزرگسالان را به عهده گرفت: "من از مفهوم تیم رسمی بابا نوئل بودن خوشم آمد. این یک پتانسیل بزرگ برای شادی و فرستادن پیام‌های مثبت است. "

"برای من خیلی مهم است که مردم بدانند بابا نوئل فقط اسم رسمی باشگاه نیست بلکه شامل کل روح بابا نوئل و ارزش‌های کریسمس است. من تمام تلاشم را می‌کنم که مردم همه دنیا بدانند این باشگاه کوچک و مثبت فوتبال در شمال فنلاند نماینده بابا نوئل است. "

بازی کردن در لاپلاند سختی‌های خودش را دارد. در این منطقه احتمال دارد که زمین از اکتبر تا آوریل پوشیده از برف باشد، ساعات روشن شبانه روز در زمستان طولانی این منطقه بسیار کوتاه است و بسیاری از بازیکنان مجبورند برای حضور در مسابقات و حتی تمرین، مسافتی طولانی را طی کنند.
تیم فوتبال
رالف ووندرلیخ سرمربی باشگاه بابا نوئل است

ووندرلیخ که خودش یک بار مجبور شده بود برای حضور در مسابقه‌ای ۱۴ ساعت سفر کند می‌گوید: "فوتبال بازی کردن در لاپلاند تعهد بزرگی را می‌طلبد، این جا بازیکنان کمی وجود دارند، ولی بسیار متعهد هستند. "

ووندرلیخ که ۲۲ سال سابقه مربی‌گری دارد، شش سال پیش از برلین به فنلاند رفت. او در آلمان در باشگاه‌ها مختلفی کار کرده بود. به دلیل شیوع کرونا در بهار مجبور شد باشگاه اف‌سی یلیویسکا را ترک کند، ولی باشگاه بابا نوئل خیلی زود از طریق شبکه‌های اجتماعی با او تماس گرفت.

او می‌گوید: "اینجا خیلی راحت هستم. این یک باشگاه روشنفکری است و اینجا بود که فهمیدم واقعا چقدر به کریسمس علاقمند هستم. در آلمان با عشق به کریسمس بزرگ شدم، اما اینجا دارم آن را زندگی می‌کنم و بخشی از سنت آن شده‌ام. "

این مربی اندیشه‌هایی بلندپروازانه برای تیم مردان باشگاه دارد. او می‌خواهد تیم را وارد دسته چهارم فوتبال فنلاند بکند و بعد هم به دسته بالاتر راه پیدا کند. او می‌خواهد بازی‌های تیمش را برای گردشگران جذاب‌تر کند و بازیکنانی تربیت کند که قابلیت بازی در دسته‌های بالاتر را داشته باشند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید