سه قتل در یک پرونده؛ متهم قصاص می‌شود؟!

سه قتل در یک پرونده؛ متهم قصاص می‌شود؟!

آن‌ها به زور وارد بند ما شدند و با آب جوش و چاقو حمله کردند و درگیری بالا گرفت. در این میان وحید کشته شد. من این قتل را مرتکب نشدم و اتهام را قبول ندارم. این در حالی بود که اولیای‌دم برای متهم درخواست قصاص کرده بودند

کد خبر : ۸۸۵۳۲
بازدید : ۱۰۸۶۰
سه قتل در یک پرونده؛ متهم قصاص می‌شود؟!
مردی که متهم است وحید مرادی را در زندان به قتل رسانده است با نقصی که ازسوی دیوان عالی کشور به رأی دادگاه وارد شد، برای بار سوم پای میز محاکمه می‌رود. این مرد جوان که سعید نام دارد متهم است دو سال قبل در یک نزاع دسته‌جمعی در زندان وحید مرادی، از افراد شرور معروف تهران را به قتل رساند.
او دو بار در شعبه ۴ دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت و به قصاص محکوم شد، اما هر دو بار رأی صادره در دیوان عالی کشور نقض شد و به این ترتیب سعید باید برای بار سوم پای میز محاکمه برود.
وحید مرادی ۴۳ ساله که چندین سابقه کیفری داشت و ۱۶ بار به زندان رفته بود، اردیبهشت ماه از زندان آزاد شد و به میهمانی‌ای که دوستش حسین به مناسبت آزادی او تدارک داده بود، رفت و به کری‌خوانی در اینستاگرام پرداخت، اما این کری‌خوانی‌ها به درگیری میان او و حسین و سه خواهرزاده‌اش منتهی شد و او در پنت‌هاوس حسین وی را با ضربه چاقو کشت و سه خواهرزاده‌اش را زخمی کرد.
وحید مرادی بعد از این جنایت و درحالی‌که قصد خروج از کشور را داشت، در مرز ایران و ترکیه بازداشت و به زندان رجایی‌شهر منتقل شد.
او در بازجویی‌ها به قتل در مستی اعتراف کرد. چون بعد از انتقال وحید مرادی به زندان رجایی‌شهر بازپرس رسیدگی‌کننده به این پرونده احتمال وقوع خطر را برای وی مطرح کرده بود، او به بند خصوصی منتقل شد، اما پس از چند روز به اصرار خانواده‌اش به بند عمومی رفت تا اینکه ۱۱ تیر سال ۹۷ در درگیری کشته و یک زندانی به نام سعید به عنوان عامل قتل شناخته شد.
سعید در جلسه اول و دوم دادگاه اتهام قتل را قبول نکرد و مدعی شد ضارب شخص دیگری است. او گفت: وحید مرادی نوچه‌هایش را سراغم فرستاد تا من را بزنند. او می‌خواست مرا به زانو دربیاورد. روز حادثه وحید با نوچه‌هایش به سمت ما حمله کرد. او می‌گفت عقاب زندان است و همه باید به خواسته‌اش احترام بگذارند.
ما در بند را بستیم تا درگیری ایجاد نشود. آن‌ها به زور وارد بند ما شدند و با آب جوش و چاقو حمله کردند و درگیری بالا گرفت. در این میان وحید کشته شد. من این قتل را مرتکب نشدم و اتهام را قبول ندارم. این در حالی بود که اولیای‌دم برای متهم درخواست قصاص کرده بودند.
سعید در دور اول محاکمه به قصاص محکوم شد، اما دیوان عالی کشور در بررسی رأی اعلام کرد فیلم صحنه قتل که در زندان و توسط دوربین‌های مداربسته گرفته شده است باید بازبینی شود تا مشخص شود ضارب چه کسی است.
به این ترتیب یک بار دیگر جلسه دادگاه تشکیل شد و فیلم در برابر متهمان، اولیای‌دم و وکلای آن‌ها بازبینی شد و قضات یک بار دیگر حکم بر قصاص دادند؛ اما وقتی سعید به رأی صادره اعتراض کرد، پرونده دوباره به دیوان عالی کشور رفت و رأی نقض شد چراکه قصاص برا‌ساس علم قاضی صادر شده بود و دیوان عالی کشور اعلام کرد اگر فیلم بازبینی شده، باید مشخص شود دقیقا ضربه را چه کسی زده و دادگاه درخصوص این سند نیز در رأی بنویسید.
به این ترتیب دوباره نقص بر رأی صادره وارد شد و پرونده یک بار دیگر به شعبه ۴ برگشت تا با بازبینی مجدد فیلم یک‌بار دیگر متهم محاکمه شود. این در حالی است که سعید متهم اصلی پرونده پیش از این دو نفر را به قتل رسانده بود. او در پرونده اول که چند سال قبل بود بعد از اینکه به قصاص محکوم شد، رضایت گرفت و از زندان آزاد شد.
سعید بعد از چند سال دوباره یک نفر را در درگیری به قتل رسانده بود که در آن پرونده نیز به قصاص محکوم شد. او به خاطر قتل دوم در زندان بود که مرتکب قتل وحید مرادی شد.
او بعد از محکومیت به قصاص در قتل دوم به‌تازگی موفق به جلب رضایت اولیای‌دم شده و فقط در پرونده قتل وحید مرادی فعلا با حکم قصاص روبه‌روست. پرونده سعید فقط به سه فقره قتلی که در آن مجرم و متهم بوده است، خلاصه نمی‌شود.
او در سرقت مسلحانه از جمله سرقت از یک طلافروشی در لاهیجان نیز دست داشته است. بنا بر این گزارش با توجه به نقصی که دیوان عالی کشور بر پرونده قتل وحید مرادی وارد کرده سعید یک بار دیگر در شعبه ۴ پای میز محاکمه می‌رود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید