همه چیز درباره سریال باخانمان

همه چیز درباره سریال باخانمان

به دلیل شیوع کرونا و باتوجه به انجام تست‌های لازم برای اطمینان از سلامت عوامل و بازیگران سریال باخانمان، تصویربرداری این سریال تاکنون به پایان نرسیده است. کارگردان باخانمان قصد نداشت به این زودی‌ها این مجموعه را روی آنتن صداوسیما بفرستد، حتی از این مجموعه به عنوان سریال نوروزی نیز نام برده بودند، اما مدیران شبکه سه تصمیم گرفته اند که برای شب‌های زمستان یک سریال طنز را پخش کنند.  

کد خبر : ۸۸۶۲۲
بازدید : ۱۶۸۹۸
سریال باخانمان
فرادید | سریال "باخانمان" به کارگردانی "برزو نیک‌نژاد" و تهیه‌کنندگی "زینب تقوایی" سریالی ۳۰ قسمتی است که از ۹ دی ماه روی آنتن صدا و سیما می‌رود و از شبکه سه سیما پخش می‌شود. تصویربرداری این سریال از اواسط مردادماه در شمال تهران آغاز شد و تا پایان دی ماه، کار ضبط باخانمان همچنان ادامه دارد. حسن پورشیرازی، شهره لرستانی، افسانه بایگان از بازیگران این سریال هستند.

به گزارش فرادید، مجموعه تلویزیونی باخانمان که در ژانر کمدی-اجتماعی ساخته شده، قرار است جایگزین سریال شرم شود. این سریال به قلم امیر برادران به نگارش درآمده و با حضور بازیگران مطرحی همچون افسانه بایگان که پس از ۲ سال با کاری کمدی به تلویزیون بر می‌گردد و حسن پورشیرازی ساخته شده است.


آخرین کار حسن پورشیرازی به نام "برادرجان" در ماه رمضان سال ۱۳۹۸ روی آنتن رفت و سریالی به نام "سامو بندری" نیز در کارنامه خود دارد که چند بار در کنداکتور شبکه دو قرار گرفت، اما هنوز پخش نشده است. افسانه بایگان دیگر بازیگر نام‌آشنای این سریال تلویزیونی است که سال ۱۳۹۷ "روز‌های بی‌قراری" از او روی آنتن رفت و پیش از آن "تعطیلات رویایی" علیرضا امینی را از او سراغ داریم.

بازیگران سریال باخانمان
همچنین، شهره لرستانی دیگر بازیگر سریال باخانمان، اکثرا در آثار طنز حضور پیدا می‌کند و در حال حاضر نیز در سریال "موچین" به کارگردانی حسین تبریزی که از شبکه نمایش خانگی در حال پخش است بازی می‌کند.

از جمله نکات قابل توجه سریال باخانمان، می‌توان به حضور شهرام شکیبا مجری تلویزیون در میان بازیگران سریال اشاره کرد. او پس از فیلم "زندگی شیرین" که نقش مجری را در آن بازی کرده بود، معلوم نیست این بار با چه نقشی در سریال باخانمان ایفای نقش خواهد کرد.
قسمت سریال باخانمان

نکاتی درباره مجموعه تلویزیونی "باخانمان"

به دلیل شیوع کرونا و با توجه به انجام تست‌های لازم برای اطمینان از سلامت عوامل و بازیگران سریال باخانمان، تصویربرداری این سریال تاکنون به پایان نرسیده است. کارگردان باخانمان قصد نداشت به این زودی‌ها این مجموعه را روی آنتن صداوسیما بفرستد، حتی از این مجموعه به عنوان سریال نوروزی نیز نام برده بودند، اما مدیران شبکه سه تصمیم گرفته اند که برای شب‌های زمستان یک سریال طنز را پخش کنند.

درباره داستان این سریال جزئیاتی در دست نیست. اما امیر آتشانی در گفتگو با رسانه ها، به سریال نوستالژی "پس از باران" و نقش خود که کاراکتر غلام را بازی کرده بود اشاره کرده بود. همچنین، او به نقش خاکستری خود در سریال جدید باخانمان که نقش فردی به نام فرخ را بازی می‌کند اشاره کرد. کاراکتری که درگیر زندگی از هم پاشیده‌ای است.

او در ادامه گفته بود "نیک‌نژاد تمام تلاشش را می‌کند اتفاقات خوبی را رقم بزند. واقعاً نمی‌دانم سرانجام و عاقبت "فرخ" داستان "باخانمان" به کجا خواهد رسید."
کارگردان و عوامل سریال باخانمان

این سریال جدیدترین همکاری زینب تقوایی در مقام تهیه کننده و برزو نیک نژاد در مقام کارگردان، پس از تجربه موفق سریال "دودکش" است. کار نویسنده و کارگردانی به نام "برزو نیک‌نژاد" که پیش از تولید مجموعه تلویزیونی باخانمان، سریال‌های خوبی همچون "دردسر‌های عظیم" را روی آنتن شبکه سه آورده و باعث ایجادخنده و لحظات مفرح و شاد، شده است، نشان می‌دهد که قبلا امتحان خود را پس داده است.

البته، نیک نژاد طی سال‌های گذشته در جایگاه کارگردان سریال‌های مخاطب پسندی همچون "دردسر‌های عظیم ۱ و ۲"، "ساخت ایران ۲" ساخته بود. همچنین، او فیلم‌های سینمایی "ناخواسته"، "زاپاس"، "لونه زنبور" را کارگردانی کرده که بعضاً جزو ساخته‌های پرفروش برزو نیک نژاد بوده اند. او فیلم "دوزیست" از آثار بخش مسابقه جشنواره فجر سال گذشته را نیز در نوبت اکران دارد.

در کارنامه "زینب تقوایی" تهیه کنندگی آثاری نظیر سریال‌های "دودکش"، "مدینه"، "پشت بام تهران" و "زیر پای مادر" وجود دارد. همچنین، چند پروژه تلویزیونی در دهه ۸۰، از جمله مجموعه مستند جریان ساز "۳۶۰ درجه"، "بانوی آفتاب"، "جاده غلات" به چشم می‌خورد. بااین حال، او سال گذشته یک فیلم سینمایی به نام "سمفونی نهم" را نیز در مقام تهیه کننده روی پرده برده بود.
داستان سریال باخانمان

بیوگرافی افسانه بایگان

افسانه بایگان زاده ۲۶ دی ۱۳۴۰ در تهران است. عموی پدر او "فضل الله بایگان" از پیشگامان تئاتر ایران و پدر پدربزرگش "میرزا جواد موتمن‌الممالک" نماینده اولین دوره مجلس شورای ملی بود. افسانه بایگان زمانی که پانزده ساله بود، در مسابقه دختر شایسته ایران شرکت کرد و در مقام نفر دوم این مسابقه قرار گرفت.

او در سن یازده سالگی در فیلمی کوتاه به نام "بوق" کاری از "علی علیزاده" به ایفای نقش پرداخته بود. اما فعالیتش در سینما و تلویزیون را به طور جدی از سال ۱۳۶۰، با بازی در مجموعه تلویزیونی "سربداران" آغاز کرد.

بایگان نخستین نقش سینمایی خود را یک سال بعد در فیلم "گمشده" به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده در سال ۱۳۶۴ به‌دست‌آورد. او به یکی از پرکارترین بازیگران زن سینمای ایران و سوپراستار در دههٔ شصت تبدیل شده بود. افسانه بایگان اواخر دهه هفتاد تا اوایل دهه هشتاد به علت شرایط کاری چند سال از سینما فاصله می‌گیرد. او در این باره گفته بود "حتی فراموش شدن بهتر از ماندن به هر قیمتی بوده‌است. "

بایگان در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، در سال ۱۳۹۲ ثبت نام کرد، اما پس از اعلام نتایج تأیید صلاحیت‌ها، او رد صلاحیت شده بود. او با ذکر این نکته که هیچ‌گاه علاقه‌ای به سیاست نداشته، تنها هدف خود را خدمتگزاری به مردم دانسته و با اعلام انصراف از ادامه کاندیداتوری "بعد از رد صلاحیت"، همچنان خود را به قانون اساسی ایران و اسلام پایبند دانست.

حسن پورشیرازی سریال باخانمان
بیوگرافی حسن پورشیرازی

حسن پورشیرازی زاده سال ۱۳۳۶، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون است. او فارغ التحصیل رشتهٔ بازیگری و کارگردانی بوده و فارغالتحصیل رشته تئاتر در مقطع کارشتاسی است. پورشیرازی فعالیت سینمایی خود را با فیلم "صف" در سال ۱۳۶۳ ساخته علی‌اصغر عسگریان به‌عنوان بازیگر و با فیلم "بازی بزرگان" در سال ۱۳۶۹ و ساخته کامبوزیا پرتوی به‌عنوان برنامه‌ریز و دستیار کارگردان آغاز کرده بود.

او در سال ۱۳۸۸، در ششمین جشنواره فیلم دوبی، به‌خاطر بازی در فیلم سینمایی "کشتزار‌های سپید" به کارگردانی محمد رسول‌اف بهترین بازیگر شناخته شد و جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد. مهناز افضلی (بازیگر) همسر حسن پورشیرازی است.
شهره لرستانی

بیوگرافی شهره لرستانی

شهره لرستانی سال ۱۳۴۵ در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۹ است. همچنین، او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته فیلمنامه‌نویسی سینما، از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی مجتمع فیلمسازی باغ فردوس در سال ۱۳۷۳ نیز بوده‌است.

لرستانی بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۴، با حضور در نمایش‌های دانشجویی همچون "آدم‌برفی"، "زیبایی بی‌اعتنا"، "من به باغ عرفان"، "آژاکس"، "پیشنهاد ازدواج"، "تبعیدی‌ها"، و… تجربه کرد و بازی در این نمایش‌ها تا سال ۱۳۶۹ ادامه داشت. شهره لرستانی بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰، با فیلم "نیاز" به کارگردانی علیرضا داوودنژاد آغاز کرده بود.

او از سال ۱۳۶۶ تاکنون کارگردانی ۱۷ تئاتر حرفه‌ای را در تئاترشهر برعهده داشته است. ازجمله این کار‌ها می‌توان به "خسیس دهکده روگافورد"، "گالری"، "پرده‌برداری"، "عقاب"، "داش آکل"، "آنتیگون"، "متوری"، "بنگاه تئاترال"، "تلخ بازی قمر در عقرب"، "زندگی دوگانه"، "پیک‌نیک در میدان جنگ" اشاره کرد. نمایش "سلطان مار" نوشته "بهرام بیضایی"، یکی از موفق‌ترین اجرا‌های تئاتر لرستانی در دهه هفتاد است.

همچنین، شهره لرستانی کارگردانی نمایش تلویزیونی "در پوست شیر" نوشته شون اوکیسی، برای شبکه چهار را برعهده داشته است. مجموعه تلویزیونی "هتل" به کارگردانی مرضیه برومند و فیلم سینمایی "مأموریت آقای شادی" و چندین تله‌فیلم دیگر از جمله آثاری است که او در مقام نویسنده به نگارش آن‌ها پرداخته بود.

عوامل و بازیگران باخانمان
عوامل و بازیگران باخانمان

حسن پورشیرازی، شهره لرستانی، افسانه بایگان، حسام محمودی، الهام اخوان، امیر آتشانی، امیر حسین طاهری، فرزانه سهیلی، مهناز کرباسچیان، سعید امیرسلیمانی، شهرام شکیبا و خسرو احمدی از جمله بازیگران سریال باخانمان هستند که تاکنون حضورشان قطعی شده است.

از دیگر عوامل این پروژه تلویزیونی می‌توان به "مدیر تصویربرداری: امیر معقولی، مدیر صدابرداری: امیر پرتوزاده، مجری طرح و مدیر تولید: مهدی بدرلو، طراح صحنه: مهدی سعیدی، تدوین: مهدی سعدی، طراح چهره پردازی: مرتضی کهزادی، طراح لباس: الهام شعبانی، مدیر برنامه ریزی: حامد مختاری، دستیار یک کارگردان: نوید صلاحی، منشی صحنه: فرشته حجازی، مدیر تدارکات: حسین میرزامحمدی، عکاس: محمد تقوایی، برنامه ریز: حمید قاسمی، دستیار کارگردان: فراز عمومی، مشاور رسانه‌ای: هادی اعتمادی مجد، اشاره کرد. "
۰
نظرات بینندگان
  • شقایق ارسالی در

    این سریال عالیه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید