بهترین نقش‌آفرینی های بازیگران زن در سال ۲۰۲۰ به انتخاب ایندی وایر

بهترین نقش‌آفرینی های بازیگران زن در سال ۲۰۲۰ به انتخاب ایندی وایر

ایندی وایر وبگاهی خبری برای فیلم‌های مستقل جهان در آخرین اقدام خود لیستی از بهترین نقش‌آفرینی‌های بازیگران زن در سال ۲۰۲۰ ارائه داده که بطرز عجیبی نام چند بازیگر برجسته چون کیت وینسلت و سروشا رونان برای بازی در فیلم آمونیت در آن نیست.

کد خبر : ۸۸۶۷۰
بازدید : ۴۲۶۱
بهترین بازیگران زن ۲۰۲۰
فرادید | امسال برای بازیگران زن سال بسیار سختی بود، بازیگرانی که با وجود محدودیت‌ها و وقفه‌هایی که در پروژ‌ه‌های سینمایی رخ داد کنار نکشیدند و نقش خود را به بهترین شکل ممکن بازی کردند؛ و در نقد‌های مختلف بسیار درخشیدند و مورد پسند قرار گرفتند. اما این سختی دوبرابر می‌شود زمانی که تعداد زیادی از بازیگران را می‌بینیم که در لیست بهترین نقش‌آفرینان زن قرار گرفته‌اند و قرار است امسال به رقابتی سخت و پیچیده برای بردن جوایز متعدد بخصوص اسکار بپردازند.

به گزارش فرادید ؛ ایندی وایر وبگاهی خبری برای فیلم‌های مستقل جهان در آخرین اقدام خود لیستی از بهترین نقش‌آفرینی‌های بازیگران زن (13 نفر) در سال ۲۰۲۰ ارائه داده که بطرز عجیبی نام چند بازیگر برجسته، چون کیت وینسلت و سروشا رونان برای بازی در فیلم آمونیت در آن نیست، در حالی که محافل نقد و بررسی فیلم‌های سینمای از بازی روان، حیرت‌انگیز و پیچیده این دو پر شده است.


هیلی بنت (بلعیدن/Swallow)

هیلی بنت

هیلی بنت خواننده و بازیگر ۳۲ ساله آمریکایی چنان شخصیت و رفتار «هانتر» را دربلعیدن ظریف و متین ارائه می‌دهد که تمجید همگان را به دنبال داشته است. منتقدان در تعریف بازی بنت در نقش هانتر گفته‌اند: آثاری از روان‌پریشی دیده نمی‌شود و نیازی به گره‌گشایی از حرکات او در مخاطب ایجاد نمی‌کند.

بلعیدن یک فیلم آمریکایی-فرانسوی در ژانر تریلر روان‌شناختی به نویسندگی و کارگردانی «کارلو میرابلا-دیویس» است. فیلم دربارهٔ زن جوان و بارداری است که ظاهراً زندگی بسیار خوبی دارد، اما عادت عجیب، تاریک و پنهانی او، یعنی خوردن اشیای تیز زندگی او و اطرافیانش را با مشکلی پیچیده مواجه می‌کند.


جسی باکلی (به پایان اوضاع فکر می‌کنم/I'm Thinking of Ending Things)

به پایان اوضاع فکر می کنم
جسی باکلی در نقش لوسیا در فیلم «من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم» به کارگردانی «چارلی کافمن» ترس‌ها و عمیق‌ترین نگرانی‌هایی شخصیت را در طول فیلم به خوبی بروز می‌دهد و دریچه‌ای معنایی را برای مخاطب می‌گشاید.

این فیلم در ژانر مهیج و درام داستان زنی جوان را دنبال می‌کند که به همراه نامزد جدیدش به مزرعه مادری‌اش سفر می‌کند. او به محض ورود سعی می‌کند هرچیزی را که فکر می‌کرد درباره او و خودش می‌داند، زیر سوال ببرد.

وایولا دیویس (بلک باتم ما رینی /Ma Rainey's Black Bottom)

بلک باتم مارینی

وایولا دیوس در نقش «مارینی» خواننده، چه به لحاظ ظاهری و چه به لحاظ نگرش، به‌خوبی توانسته نمایی سرکش از ملکه‌ای که دیگران باید در برابرش سکوت کنند را به تصویر بکشد.

بوزمن و دیویس و همبازیش بوزمن که در انتهای فیلمبرداری این فیلم بر اثر سرطان جان خود را از دست می‌دهد، بازی فوق‌العاده و چشمگیری را در این اثر به نمایش می‌گذارند.

بلک باتم ما رینی به کارگردانی جورج سی ولف بر اساس نمایشنامه‌ای به همین نام از آگوست ویلسون ساخته شده‌است. داستان در یکی از بعد از ظهر‌های دهه ۱۹۲۰، زمانی‌که یک گروه از نوازندگان در شیکاگو در یک جلسه ضبط منتظر یک مجری پیشرو و افسانه، «مادر سبک بلوز» یعنی ما رینی هستند، تنش تا حد زیادی بالا می‌گیرد. اواخر این جلسه ضبط، مارینب با مدیر برنامه و تهیه‌کننده سفید پوست خود به‌خاطر کنترل روی موسیقی‌اش، وارد نبرد اراده‌ها می‌شود تا از خودش دفاع کند. زمانی‌که این گروه در اتاق تمرین استودیو منتظر هستند، یک ترامپت‌زن به‌نام لوی (با بازی چادویک بوزمن)، هم‌گروهی‌های نوازنده خود را وسوسه می‌کند تا کاری انجام دهند که حقایق آشکار شود؛ اتفاقی که باعث می‌شود مسیر زندگی آن‌ها برای همیشه تغییر کند.

جولیا گارنر (دستیار /The Assistant)

فیلم دستیار

دستیار در ژانر درام به کارگردانی «کیتی گرین» محصول کشور آمریکا است؛ و بسیاری معتقدند بازیِ زیبا و تاثیرگذار "جولیا گارنر" در نقش جین در این فیلم بسیار پراهمیت می‌باشد. گارنر تقریباً در تمامی سکانس‌های این فیلم حضور دارد و حتی وقتی هیچ دیالوگی ندارد با حرکات و نگاهش با شما صحبت می‌کند. او به تنهایی داستان فیلم را جلو می‌برد.

داستان فیلم در مورد یک زن جوان فارغ‌التحصیل است که به تازگی وارد یک شرکت تولید فیلم شده‌است.


ونسا کربای (تکه‌های یک زن/Pieces of a Woman)

فیلم تکه های یک زن

فیلم تکه‌های یک زن به کارگردانی «کورنل موندروتسو» مجارستانی با بازی فوق‌العاده‌ی «ونسا کربی» در نقش زنی باردار است. کربی در این فیلم نه‌تن‌ها برای اجرای خارق‌العاده‌اش در سکانس زایمان، بلکه برای اجرا و نمایش شخصیت مارتا به‌عنوان مادری که فرزندش را ندیده از‌دست‌داده، مستحق جایزه است. شخصیت مارتا، پس از زایمان ناموفقش، هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ روان‌شناسی، عکس‌العملی پیچیده و عجیب از خود بروز می‌دهد. کربی به بهترین حالت ممکن این صحنه را به تصویر می‌کشد.

این فیلم داستان پرفراز و نشیب رابطۀ احساسی زوجی را روایت می‌کند که پس از انتظار فراوان برای تولد فرزندشان، هنگام زایمان او را از دست می‌دهند.


فرانسیس مک‌دورمند (آواره گان /Nomadland)

فرانسیس مک دورمند آوارگان

پیتر بردشاو منتقد گاردین بازی مکدورمند در فیلم آواره‌گان را بهترین نقش‌آفرینی کارنامه او توصیف می‌کند. فیلم «سرزمین آواره‌ها» ساخته کلویی ژائو فیلمساز مستقل با بازی فرانسیس مک‌دورمند پیش‌تر مورد تحسین و تمجید زیادی قرار گرفته و جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن را بار دیگر برای مک‌دورمند پیش‌بینی کرده‌اند.

فرانسیس مکدورمند نقش زن بیوه، شصت و یک ساله به نام فرن را ایفا می‌کند که وقتی در رکود اقتصادی بزرگ اواخر دهه ۲۰۰۰ و اوایل دهه ۲۰۱۰، همه چیز خود را از دست می‌دهد، با یک ون از نوادا سفری جاده‌ای را آغاز می‌کند و مثل یک آواره امروزی زندگی را پیشه می‌کند.


الیزابت ماس(مرد نامرئی، شرلی/ Shirley،The Invisible Man)

مرد نامرئی شرلی

الیزابت ماس با دو فیلم شرلی و مرد نامرئی سالی پرکار داشته و جالب اینجاست برای بازی در هردو فیلم مورد تحسین بوده بخصوص چهره‌ی سراسر ترس و مضطربش در مرد نامرئی و بازی متفاوتش در شرلی.
مرد نامرئی، فیلمی مهیج، ترسناک، رازآلود و علمی تخیلی به کارگردانی لی وانل است. این فیلم توانست فروشی موفقیت‌آمیز داشته باشد.

داستان از وقتی است که نامزد سابق سسیلیا، خودکشی می‌کند و ثروت خود را به جای می‌گذارد، سسیلیا شک می‌کند که مرگ او برای فریب او بوده است. بعد از اتفاقات وحشتناکی که پشت‌سر یکدیگر رخ می‌دهد، سسیلیا می‌خواهد ثابت کند که توسط یک مرد نامرئی تحت تعقیب و شکار است.

«شرلی» فیلمی درام و بیوگرافی آمریکایی به کارگردانی جوزفین دکر است که بر اساس رمانی به همین نام (نوشته شده توسط سوزان اسکارف مرل) ساخته شده است. شرلی داستان یک زوج جوان با نام شرلی جکسون و همسرش استنلی هیمن (که استاد دانشگاه بنینگتون است) را به تصویر می‌کشد که به امید شروع زندگی جدید و روشنی هستند. اما آن‌ها متوجه می‌شوند که سوژه‌ای برای رمان جدید یک نویسنده روانی هستند.

کری مولیگان (زن جوان آینده دار/Promising Young Woman)

زن جوان آینده دار

فیلم نوید زن جوان آینده‌داری را می‌دهد. کری مولیگان با بازی در این فیلم بار دیگر خود را بعنوان بازیگری قوی و مصمم تثبیت می‌کند. منتقدان او را یکی از شانس‌های مهم اسکار ۲۰۲۱ می‌دانند.

فیلم درام جنایی هیجان انگیز و راز آلود آمریکایی محصول سال ۲۰۲۰ به کارگردانی «امرالد فنل» درباره یک زن جوان است که دچار آسیب‌های روانی از یک رویداد غم انگیز در گذشته است و به دنبال انتقام از مردانی است که از مسیر او عبور می‌کنند.

آماندا سیفراید (منک / Mank)

فیلم منک
منک به کارگردانی دیوید وینچر و نویسندگی جک فینچر (پدر) از آن فیلم‌هایی است که صدای بازیگرش را درآورده، سایفرد بازیگر فیلم منک می‌گوید از یک صحنه بیش از ۲۰۰ برداشت داشته‌اند. شاید همین تکرار برداشت‌ها و وقت زیادی که فینچر برای بازیگران گذاشته باعث شده سایفرد مورد توجه قرار بگیرد و بازی او را عالی ویک استثناء بنامند.

این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. داستان آن دربارهٔ زندگی واقعی «هرمن جی منکویتس» ملقب به منک، فیلم‌نامه‌نویس فیلم همشهری کین (۱۹۴۱) است و وقایع زندگی او و چالش‌هایی که هنگام نوشتن فیلم‌نامه با اورسن ولز و دیگران داشته را به تصویر می‌کشد.

آنیا تیلور-جوی (اما/Emma)

فیلم اما

اِما فیلمی در ژانر درام و کمدی به کارگردانی «آتمن دا وایلد» است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. این فیلم اقتباسی از کتاب، اما اثر «جین آستین» است. آنیا تیلور-جوی که برای بازی در سریال گامبی وزیر بشدت مورد توجه قرار گرفت و توانست شهرتی جهانی بدست بیاورد. در، اما نقش دختری جوان را بازی می‌کند که توانسته بازی یکدست و قابل قبولی ارائه دهد.

«اما» دختری جذاب، باهوش و ثروتمند، مانند ملکه زنبورها، در دهکده کوچکی که زندگی می‌کند بسیار محبوب و شناخته‌شده است. او که بی رقیب و بی همتا، اما خودخواه است. باید در میان طبقات اجتماعی و اتفاقات میان آن‌ها، با ماجراجویی و حتی انتخاب‌های غلط، عشق را پیدا کند.


ایوان ریچل وود (کاجیلیونر/Kajillionaire)

کاجیلیونر

اولین فیلم بلند «میراندا ژوئیه» در ژانر کمدی-درام در جشنواره‌ی فیلم ساندنس ۲۰۲۰ تحسین منتقدین را به همراه داشت. منتقدین در ساندنس بیشتر از طرح داستانی فیلم و بازی بازیگران به ویژه «ایوان ریچل وود» ستایش کردند و آن را ترکیبی از «انگل» و «دزدان فروشگاه» دانستند.

داستان فیلم در مورد کلاه‌بردارانی به نام «ترزا» با بازی وینگر و «رابرت» با بازی جنکینز است که تنها دخترشان «الد دولیو» با بازی ریچل وود را آموزش داده‌اند تا در هر فرصتی دست به سرقت بزند و کلاه‌برداری کند. آن‌ها در حین یک سرقت شتاب‌زده، غریبه‌ای با بازی «جینا رودریگز» را می‌فریبند تا در کلاه‌برداری بعدی به آن‌ها ملحق شود و به این طریق دنیای خودشان را متحول کنند.

لتیشیا رایت (منگرو/Mangrove)

منگرو

لتیشیا رایت ستاره‌ی بی، چون و چرا و یکه تاز فیلم درام و تاریخی منگرو به کارگردانی «استیو مک کوئین» و نویسندگی مشترک «مک کوئین و آلاستر سیدونز» در سال ۲۰۲۰ است. انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس مجموعه «تبر کوچک» را بهترین اثر سینمایی در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد و جایزه بهترین فیلم سال را به اثر تحسین‌شده استیو مک‌کوئین اهدا کرد.

داستان فیلم به وقایعی که در یک رستوارن متعلق به سیاه‌پوستان است و پاتوقی برای مهاجران هند غربی در لندن محسوب می‌شود. می‌پردازد. پلیس به این مکان حمله می‌کند و بعد از این اتفاق یک نبرد دادگاهی درمی‌گیرد.

یوه جونگ یون (میناری/Minari)

میناری
فیلم «میناری اثری درام به نویسندگی و کارگردانی «لی ایزاک چانگِ» با استعداد ساخته شده است. یوه جونگ بو در نقش مادر بزرگی حیله‌گر و بددهان چنان فوق‌العاده دوست‌داشتنی طاهر می‌شود که پرخاشگری او در طول فیلم جذاب به نظر می‌رسد.

این فیلم تصویر بسیار زیبا از یک خانواده است که هم کوچک و هم به‌نوعی بزرگ به نظر می‌آید؛ خانواده‌ای که سخت در تلاش هستند تا جایگاه خود را در جهان پیدا کنند. داستانی زندگینامه‌ای دربارهٔ یک خانواده کره‌ای آمریکایی است که به آرکانزاس نقل مکان می‌کنند تا یک کار کشاورزی را در دهه ۱۹۸۰ شروع کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید